Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
niedziela, 31 maja 2020

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Wiśniewski_AdamOffline
Temat postu: Koperty dowodów osobistych  PostWysłany: 24-10-2019 - 15:02
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 21-07-2011
Posty: 153

Status: Offline
Cześć,
wyraźnie padła informacja że mam sie liczyć z kosztami bo koszt 1 strony to 31 zł.
Jeśli jest jak mówisz, to ok.
Pozdrawiam Adam
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
2ala030450Offline
Temat postu:   PostWysłany: 08-11-2019 - 14:44
Sympatyk


Dołączył: 25-03-2011
Posty: 432

Status: Offline
Witam !
Czytam po kolei Państwa wpisy w sprawie poszukiwania kopert dowodów osobistych zmarłych krewnych - jeśli pozwolicie to dodam kilka uwag, ponieważ jestem pracownikiem administracji już od lat na emeryturze, ale na bieżąco mam kontakt zarówno z ratuszem jak i Archiwum Państwowym - sama wiele kopert sfotografowałam. Musicie zawsze wiedzieć, że koperty dowodów osobistych zmarłych nie są zawsze w tym urzędzie gdzie osoba zamieszkiwała przed śmiercią - są zawsze w tym urzędzie, gdzie był wydawany ostatni dowód osobisty. Jeśli chodzi o dowody osobiste te sprzed wymiany(zielone), to akta czyli koperty były przechowywane w Komendach Powiatowych Policji. Po reorganizacji w latach dziewięćdziesiątych te koperty zostały przesłane do urzędów miast, w których siedzibę miały Powiatowe Komendy Policji. Podam dla wyjaśnienia przykład: jeśli osoba zmarła np. w Gdańsku, ale ostatni dowód osobisty miała wydawany w Warszawie, to po jej śmierci mimo, że akt zgonu będzie w Gdańsku, ale urząd jest obligatoryjnie zobowiązany powiadomić urząd w Warszawie, że zmarła osoba, która miała w Warszawie wydany dowód osobisty i tu w Warszawie pracownicy wyłączą kopertę dowodową danej osoby i przekażą do Archiwum w Warszawie, dlatego trzeba przed rozpoczęciem poszukiwań kopert dowodów osobistych zrobić rozeznanie w danym urzędzie gdzie przed śmiercią zamieszkiwała osoba, aby dowiedzieć się gdzie był wydany dowód osobisty. Urzędy mają stare rejestry od lat powojennych, maja tzw. KOMY, które były w latach siedemdziesiątych i mają obecną ewidencję. Proponuję zrobić to jak zwykle pisemnie (zapytanie), podając stopień pokrewieństwa - można dla ułatwienia załączyć ksero swojego aktu czy dowodu osobistego. Jeśli będą od Państwa pytania o ile potrafię odpowiedzieć, służę pomocą. A tak na marginesie pragnę dodać, że te wykazy w Archiwum są sporządzone przez urzędników z ratusza wg kolejności alfabetycznej poczynając każdy rok oddzielnie i każdy powiat oddzielnie - jest tego co szukać. Pierwszy raz jak zaczęłam szukać, to 3 dni kolejne przeglądałam wykazy i wypisywałam sygnatury. Potem zrobiłam zbiorówkę, przekazałam w Archiwum pracownikowi aby mi przygotował te akta i za tydzień poszłam fotografować. W każdej kopercie jest kilka lub kilkanaście załączników, więc to naprawdę długo schodzi, ale się opłaca, bo są czasami załączone takie perełki, że serce się raduje patrząc np" dołączone niemiecki towarowe dowody osobiste z fotkami, akt ślubu zza granicy z czasów wojny, intercyzy, dołączane ręcznie pisane życiorysy.... i inne perełki. Pozdrawiam wszystkich. Ala z Płocka
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
maxwolf1910Offline
Temat postu:   PostWysłany: 17-12-2019 - 10:38
Sympatyk


Dołączył: 27-02-2018
Posty: 151

Status: Offline
Witam

Zwracam się z zapytaniem czy ktoś z państwa w kopertach otrzymał zdjęcie z dowodu z lat II RP ( czy tylko z kenkarty jako najstarszy zachowanych zbiór)

pozdrawiam
Mariusz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Magda1974Offline
Temat postu:   PostWysłany: 17-12-2019 - 11:42
Sympatyk


Dołączył: 23-08-2017
Posty: 29

Status: Offline
Do Pani Ali z Płocka

Pytanie odnośnie koperty dowodowej

Matka biologiczna mojego taty zameldowana była przed śmiercią w Pruszkowie, mieszkała w Jasienicy (Ostrów Mazowiecka).Ostatni dowód osobisty miała wydany w Ostrowi Mazowieckiej. Tam mi powiedziano, że w wykazie przy tym numerze jest informacja"skasowano",fizycznie koperty tam nie ma.
Czy to oznacza że została zniszczona.?Dodam, że zmarła w 1980 roku.
Czy Archiwum Państwowe posiada wykazy kopert ?

Magda
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
mszatiloOffline
Temat postu:   PostWysłany: 17-12-2019 - 11:59
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 20-11-2016
Posty: 218

Status: Offline
maxwolf1910 napisał:
Witam

Zwracam się z zapytaniem czy ktoś z państwa w kopertach otrzymał zdjęcie z dowodu z lat II RP ( czy tylko z kenkarty jako najstarszy zachowanych zbiór)

pozdrawiam
Mariusz


Dowody osobiste w II RP nie były obowiązkowe, więc stosunkowo niewiele osób je posiadało. Nie wiem też jak kwestia ich dostępności w kopertach dowodowych, ale może być dla Ciebie pomocna informacja, że znalazłem w AP wnioski dowodowe z II RP, a w nich też wniosek mojego pradziadka z pięknym zdjęciem.

O ile mi wiadomo, stan zachowania takich wniosków dowodowych jest różny w zależności od powiatu i województwa, ale warto o to zapytać w archiwum.

Michał
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
maxwolf1910Offline
Temat postu:   PostWysłany: 17-12-2019 - 12:07
Sympatyk


Dołączył: 27-02-2018
Posty: 151

Status: Offline
Witam

Tak własnie widziałem wnioski dowodowe z II RP Wiec jestem ciekawy co dowodu osobistego z II RP ale z tego co napisałes wnioskuje ze w kopercie nie wystepuje a wystepuje tylko wniosek o dowód osobisty a ten może byc tylko w AP ( w moim przypadku Kraków )


pozdrawima
Mariusz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
NAGÓRSKI_BOGUSŁAWOffline
Temat postu:   PostWysłany: 17-12-2019 - 17:48
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 29-12-2011
Posty: 384

Status: Offline
Witam z Krakowa!

Mariuszu, nie szukaj swoich kopert dowodowych w Archiwum Narodowym w Krakowie gdyż koperty te są w Archiwum Urzędu Miasta Krakowa, które obecnie znajduje się w nowym miejscu:
ul. Na Załęczu 2, 31-587 Kraków.
Bogusław
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
maxwolf1910Offline
Temat postu:   PostWysłany: 17-12-2019 - 19:42
Sympatyk


Dołączył: 27-02-2018
Posty: 151

Status: Offline
Witam

Co do kopert dowodowych to juz napisłaem do Archiwum Urzędu Miasta Kraków - to juz wiedziałem miałem numer numer przedostatniego dowodu . Do Archiwum Narodowego w Krakowie napisałe w sprawie,, wniosku o dowód osobisty - II RP ( tu jestem ciekawy czy w ANK takie wniosek znajduje się np na powiat nowosądecki bo tam był wystawiony pierwszy jego dowód)

pozdrawiam
Mariusz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Piotr_RomanowskiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 18-12-2019 - 17:11
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 14-06-2009
Posty: 633
Skąd: Płock
Status: Offline
Magda1974 napisał:
Do Pani Ali z Płocka

Pytanie odnośnie koperty dowodowej

Matka biologiczna mojego taty zameldowana była przed śmiercią w Pruszkowie, mieszkała w Jasienicy (Ostrów Mazowiecka).Ostatni dowód osobisty miała wydany w Ostrowi Mazowieckiej. Tam mi powiedziano, że w wykazie przy tym numerze jest informacja"skasowano",fizycznie koperty tam nie ma.
Czy to oznacza że została zniszczona.?Dodam, że zmarła w 1980 roku.
Czy Archiwum Państwowe posiada wykazy kopert ?

Magda


Wygląda na to, że wybrakowano te koperty ale można się jeszcze dowiedzieć dla pewności w archiwum państwowym na którego terenie znajduje się organ który wydał ten dowód. Tam już powinny powoli spływać koperty z tych lat. Oni dostali wykaz osobowy więc szybko sprawdzą. Gdyby się nie chowała koperta to można jeszcze próbować (mnie się udało) sprawdzić czy zachowała się metryczka dowodowa w Milanówku.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
maxwolf1910Offline
Temat postu:   PostWysłany: 20-12-2019 - 12:28
Sympatyk


Dołączył: 27-02-2018
Posty: 151

Status: Offline
Witam


Zwracam się z zapytaniem w sprawie Archiwum Urzędu Miasta Kraków (czy ktoś z państwa uzyskał koperte dowodowa z lat 70 lub wczesniejsze - podobniez komeda MO w Krakowie niszczyła te koperty do lat 80)

pozdrwiam
Mariusz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Piotr_RomanowskiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-12-2019 - 15:26
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 14-06-2009
Posty: 633
Skąd: Płock
Status: Offline
maxwolf1910 napisał:
Witam


Zwracam się z zapytaniem w sprawie Archiwum Urzędu Miasta Kraków (czy ktoś z państwa uzyskał koperte dowodowa z lat 70 lub wczesniejsze - podobniez komeda MO w Krakowie niszczyła te koperty do lat 80)

pozdrwiam
Mariusz


Na twoim miejscu wysłałbym zapytanie w trybie informacji publicznej gdzie są koperty dowodowe osób zmarłych w latach 70 i 80 i będziesz miał wiedzę w tym temacie. Ewentualnie telefon do wydziału spraw obywatelskich. Będzie szybciej.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Potomek_WosinskichOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-12-2019 - 22:19
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 27-01-2019
Posty: 183

Status: Offline
Witam

Mój pradziadek umarł na wsi w 2003. Chciałem odnaleźć jego kopertę, więc dla pewności spytałem w ratuszu najbliższego miasta, co robić. Wysłali mój wniosek do urzędo gminnego. Jakiś czas później otrzymałem wiadomość, że nic nie mają. Czy to możliwe, by taka młoda koperta już została zniszczona? Chciałem jescze złożyć wniosek o jego brata, ale on w mieście umarł w 2000, więc już nawet nadziei nie miałem. Koperty prababci zmarłej w 1985 też nie odnaleziono.

Pozdrawiam- Wojciech
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
robert.kantorekOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-12-2019 - 23:01
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 23-11-2009
Posty: 127

Status: Offline
Potomek_Wosinskich napisał:
Witam

Mój pradziadek umarł na wsi w 2003. Chciałem odnaleźć jego kopertę, więc dla pewności spytałem w ratuszu najbliższego miasta, co robić. Wysłali mój wniosek do urzędo gminnego. Jakiś czas później otrzymałem wiadomość, że nic nie mają. Czy to możliwe, by taka młoda koperta już została zniszczona? Chciałem jescze złożyć wniosek o jego brata, ale on w mieście umarł w 2000, więc już nawet nadziei nie miałem. Koperty prababci zmarłej w 1985 też nie odnaleziono.

Pozdrawiam- Wojciech


Witaj
Wszystko zależy od miasta/gminy. Ja parę lat temu występowałem o koperty dowodowe moich przodków i w jednym mieście mieli z 1989, a w drugim już nie. Wszystko zależy od "gospodarki" aktami danego miasta

Pozdrawiam,
Robert
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Potomek_WosinskichOffline
Temat postu:   PostWysłany: 29-12-2019 - 14:11
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 27-01-2019
Posty: 183

Status: Offline
Mam także przypuszczenia, że w ogóle nie szukali tych kopert, bo gdy w urzędzie dopiero się dowiadywalem o co chodzi, to mnie spytali po co chce. Ja mówię że do genealogii, a urzędnik mówi, że jak jest taki powód, to nawet mu się nie opłaca szukać.

moderacja (elgra)
Zgodnie z regulaminem i przyjętym zwyczajem prosimy o podpisywanie swoich postów przynajmniej imieniem.
Jeżeli każdorazowe podpisywanie postów jest kłopotliwe, wtedy można ustawić automatyczny podpis. https://genealodzy.pl/PNphpBB2-viewtopi ... rt-0.phtml
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Piotr_RomanowskiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 30-12-2019 - 13:01
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 14-06-2009
Posty: 633
Skąd: Płock
Status: Offline
robert.kantorek napisał:
Potomek_Wosinskich napisał:
Witam

Mój pradziadek umarł na wsi w 2003. Chciałem odnaleźć jego kopertę, więc dla pewności spytałem w ratuszu najbliższego miasta, co robić. Wysłali mój wniosek do urzędo gminnego. Jakiś czas później otrzymałem wiadomość, że nic nie mają. Czy to możliwe, by taka młoda koperta już została zniszczona? Chciałem jescze złożyć wniosek o jego brata, ale on w mieście umarł w 2000, więc już nawet nadziei nie miałem. Koperty prababci zmarłej w 1985 też nie odnaleziono.

Pozdrawiam- Wojciech


Witaj
Wszystko zależy od miasta/gminy. Ja parę lat temu występowałem o koperty dowodowe moich przodków i w jednym mieście mieli z 1989, a w drugim już nie. Wszystko zależy od "gospodarki" aktami danego miasta

Pozdrawiam,
Robert


Zależało raczej od miejsca w archiwum zakładowym i od gorliwości urzędników.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2020 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.068547 sekund(y)