Autor |
Wiadomość |
Paulina_W |
|
Temat postu:
Wysłany: 18-09-2019 - 12:49
|
|
Dołączył: 29-09-2014
Posty: 593
Status: Offline
|
|
Witam,
czytając powyższe posty z ostatnich miesięcy postanowiłam sama sprawdzić jak to teraz jest z kopertami dowodowymi na moim terenie.
W 2014 roku dostałam z UM w Tarnowie ksera kopert dowodowych, które zachowały się dla dziadków. Dla każdej osoby wypełniałam osobny wniosek, wydrukowałam, skserowałam akty zgonu i mój dowód osobisty i wysłałam listem poleconym do UM. Dwa dni później otrzymałam również listem poleconym kserokopie. Nic nie płaciłam (prócz opłaty za list ).
Dwa tygodnie temu poszłam do UM osobiście, aby zrobić zdjęcia. Przedstawiłam swoją sprawę w dziale ds. Dowodów Osobistych. Pani urzędniczka zadzwoniła do archiwum i podała osoby. Po ok. 5 min. przyszła z kopertami kolejna Pani, której okazałam akty zgonów dziadków i dowód osobisty. Zrobiłam zdjęcia. Również nic nie płaciłam. Sprawnie i przyjemnie. |
_________________ Pozdrawiam, Paulina
https://genztarnowa.blogspot.com
|
|
|
|
|
trzygny_aleksandra |
|
Temat postu: Koperty dowodów osobistych
Wysłany: 30-09-2019 - 16:32
|
|
Dołączył: 30-10-2017
Posty: 61
Status: Offline
|
|
Witam ,
Próbując ustalić czy zachowała się koperta dowodowa mojej prababci zadzwoniłam do Urzędu Gminy gdzie dowiedziałam się że nie posiadają kopert dowodowych z lat 90, ponieważ kiedyś dowody wydawane były przez policję i właśnie tam powinny się znajdować tak więc postanowiłam zadzwonić i uzyskałam odpowiedź , że owszem tak było ale oni zwrócili koperty do Urzędu Gminy oraz że warto sprawdzić jeszcze w archiwum. Jak się okazuje nigdzie ich nie ma . Proszę o wskazówki gdzie szukać .
Z góry dziękuję
Ola |
|
|
|
|
|
paula3110 |
|
Temat postu: Koperty dowodów osobistych
Wysłany: 21-10-2019 - 14:12
|
|
Dołączył: 25-01-2019
Posty: 49
Status: Offline
|
|
Mój Urząd Gminy zachował się wzorowo Napisałam prośbę, motywując (idąc za Waszymi radami), "kultem pamięci osoby zmarłej "i dzisiaj otrzymałam kopertę A4 wypchaną dokumentami Bez żadnych opłat itp.
Co Urząd to obyczaj .
Paulina |
|
|
|
|
|
KarwalskaJustyna |
|
Temat postu: Koperty dowodów osobistych
Wysłany: 21-10-2019 - 15:31
|
|
Dołączył: 24-02-2015
Posty: 422
Status: Offline
|
|
To jest niestety bardzo różnie. Należy na każdym razem dochodzić na jakiej podstawie jest określona decyzja czy np. Opłata. Wszystko musi być uwzględnione prawnie. Czasem tez można znaleźć poprawną wykładnie prawa i paniom podeslac. Pozdrawiam |
_________________ Pozdrawiam
Justyna
|
|
|
|
|
Wiśniewski_Adam |
|
Temat postu: Koperty dowodów osobistych
Wysłany: 24-10-2019 - 12:33
|
|
Dołączył: 21-07-2011
Posty: 239
Status: Offline
|
|
Witam
Ostatnio rozmawiałem z urzędem na Bielanach W-wa i pani stwierdziła, że motyw kultu osoby zmarłej jest niewystarczający, a ponadto za udostępnienie jednej strony dokumentów opłata wg cennika to 31 zł.
Jak wytłumaczyć pani urzędnik, że jest inaczej?
Pozdrawiam Adam |
|
|
|
|
|
Marzena64 |
|
Temat postu: Koperty dowodów osobistych
Wysłany: 24-10-2019 - 14:46
|
|
Dołączył: 21-10-2007
Posty: 315
Status: Offline
|
|
Adamie, ja dostalam kopertę dowodową mojej mamy i faktycznie opłata jest 31 zł , ale nie za jedną stronę. Nie ma różnicy czy to 1 strona czy 10 - opłata jest stała i musisz dokanać wpłaty przy oddaniu formularza, inaczej urzędnik wniosku nie przyjmie.
Pozdrawiam Marzena |
|
|
|
|
|
Wiśniewski_Adam |
|
Temat postu: Koperty dowodów osobistych
Wysłany: 24-10-2019 - 15:02
|
|
Dołączył: 21-07-2011
Posty: 239
Status: Offline
|
|
Cześć,
wyraźnie padła informacja że mam sie liczyć z kosztami bo koszt 1 strony to 31 zł.
Jeśli jest jak mówisz, to ok.
Pozdrawiam Adam |
|
|
|
|
|
2ala030450 |
|
Temat postu:
Wysłany: 08-11-2019 - 14:44
|
|
Dołączył: 25-03-2011
Posty: 432
Status: Offline
|
|
Witam !
Czytam po kolei Państwa wpisy w sprawie poszukiwania kopert dowodów osobistych zmarłych krewnych - jeśli pozwolicie to dodam kilka uwag, ponieważ jestem pracownikiem administracji już od lat na emeryturze, ale na bieżąco mam kontakt zarówno z ratuszem jak i Archiwum Państwowym - sama wiele kopert sfotografowałam. Musicie zawsze wiedzieć, że koperty dowodów osobistych zmarłych nie są zawsze w tym urzędzie gdzie osoba zamieszkiwała przed śmiercią - są zawsze w tym urzędzie, gdzie był wydawany ostatni dowód osobisty. Jeśli chodzi o dowody osobiste te sprzed wymiany(zielone), to akta czyli koperty były przechowywane w Komendach Powiatowych Policji. Po reorganizacji w latach dziewięćdziesiątych te koperty zostały przesłane do urzędów miast, w których siedzibę miały Powiatowe Komendy Policji. Podam dla wyjaśnienia przykład: jeśli osoba zmarła np. w Gdańsku, ale ostatni dowód osobisty miała wydawany w Warszawie, to po jej śmierci mimo, że akt zgonu będzie w Gdańsku, ale urząd jest obligatoryjnie zobowiązany powiadomić urząd w Warszawie, że zmarła osoba, która miała w Warszawie wydany dowód osobisty i tu w Warszawie pracownicy wyłączą kopertę dowodową danej osoby i przekażą do Archiwum w Warszawie, dlatego trzeba przed rozpoczęciem poszukiwań kopert dowodów osobistych zrobić rozeznanie w danym urzędzie gdzie przed śmiercią zamieszkiwała osoba, aby dowiedzieć się gdzie był wydany dowód osobisty. Urzędy mają stare rejestry od lat powojennych, maja tzw. KOMY, które były w latach siedemdziesiątych i mają obecną ewidencję. Proponuję zrobić to jak zwykle pisemnie (zapytanie), podając stopień pokrewieństwa - można dla ułatwienia załączyć ksero swojego aktu czy dowodu osobistego. Jeśli będą od Państwa pytania o ile potrafię odpowiedzieć, służę pomocą. A tak na marginesie pragnę dodać, że te wykazy w Archiwum są sporządzone przez urzędników z ratusza wg kolejności alfabetycznej poczynając każdy rok oddzielnie i każdy powiat oddzielnie - jest tego co szukać. Pierwszy raz jak zaczęłam szukać, to 3 dni kolejne przeglądałam wykazy i wypisywałam sygnatury. Potem zrobiłam zbiorówkę, przekazałam w Archiwum pracownikowi aby mi przygotował te akta i za tydzień poszłam fotografować. W każdej kopercie jest kilka lub kilkanaście załączników, więc to naprawdę długo schodzi, ale się opłaca, bo są czasami załączone takie perełki, że serce się raduje patrząc np" dołączone niemiecki towarowe dowody osobiste z fotkami, akt ślubu zza granicy z czasów wojny, intercyzy, dołączane ręcznie pisane życiorysy.... i inne perełki. Pozdrawiam wszystkich. Ala z Płocka |
|
|
|
|
|
maxwolf1910 |
|
Temat postu:
Wysłany: 17-12-2019 - 10:38
|
|
Dołączył: 27-02-2018
Posty: 169
Status: Offline
|
|
Witam
Zwracam się z zapytaniem czy ktoś z państwa w kopertach otrzymał zdjęcie z dowodu z lat II RP ( czy tylko z kenkarty jako najstarszy zachowanych zbiór)
pozdrawiam
Mariusz |
|
|
|
|
|
Magda1974 |
|
Temat postu:
Wysłany: 17-12-2019 - 11:42
|
|
Dołączył: 23-08-2017
Posty: 34
Status: Offline
|
|
Do Pani Ali z Płocka
Pytanie odnośnie koperty dowodowej
Matka biologiczna mojego taty zameldowana była przed śmiercią w Pruszkowie, mieszkała w Jasienicy (Ostrów Mazowiecka).Ostatni dowód osobisty miała wydany w Ostrowi Mazowieckiej. Tam mi powiedziano, że w wykazie przy tym numerze jest informacja"skasowano",fizycznie koperty tam nie ma.
Czy to oznacza że została zniszczona.?Dodam, że zmarła w 1980 roku.
Czy Archiwum Państwowe posiada wykazy kopert ?
Magda |
|
|
|
|
|
mszatilo |
|
Temat postu:
Wysłany: 17-12-2019 - 11:59
|
|
Dołączył: 20-11-2016
Posty: 268
Status: Offline
|
|
maxwolf1910 napisał:
Witam
Zwracam się z zapytaniem czy ktoś z państwa w kopertach otrzymał zdjęcie z dowodu z lat II RP ( czy tylko z kenkarty jako najstarszy zachowanych zbiór)
pozdrawiam
Mariusz
Dowody osobiste w II RP nie były obowiązkowe, więc stosunkowo niewiele osób je posiadało. Nie wiem też jak kwestia ich dostępności w kopertach dowodowych, ale może być dla Ciebie pomocna informacja, że znalazłem w AP wnioski dowodowe z II RP, a w nich też wniosek mojego pradziadka z pięknym zdjęciem.
O ile mi wiadomo, stan zachowania takich wniosków dowodowych jest różny w zależności od powiatu i województwa, ale warto o to zapytać w archiwum.
Michał |
|
|
|
|
|
maxwolf1910 |
|
Temat postu:
Wysłany: 17-12-2019 - 12:07
|
|
Dołączył: 27-02-2018
Posty: 169
Status: Offline
|
|
Witam
Tak własnie widziałem wnioski dowodowe z II RP Wiec jestem ciekawy co dowodu osobistego z II RP ale z tego co napisałes wnioskuje ze w kopercie nie wystepuje a wystepuje tylko wniosek o dowód osobisty a ten może byc tylko w AP ( w moim przypadku Kraków )
pozdrawima
Mariusz |
|
|
|
|
|
Nagórski_Bogusław |
|
Temat postu:
Wysłany: 17-12-2019 - 17:48
|
|
Dołączył: 29-12-2011
Posty: 528
Status: Offline
|
|
Witam z Krakowa!
Mariuszu, nie szukaj swoich kopert dowodowych w Archiwum Narodowym w Krakowie gdyż koperty te są w Archiwum Urzędu Miasta Krakowa, które obecnie znajduje się w nowym miejscu:
ul. Na Załęczu 2, 31-587 Kraków.
Bogusław |
|
|
|
|
|
maxwolf1910 |
|
Temat postu:
Wysłany: 17-12-2019 - 19:42
|
|
Dołączył: 27-02-2018
Posty: 169
Status: Offline
|
|
Witam
Co do kopert dowodowych to juz napisłaem do Archiwum Urzędu Miasta Kraków - to juz wiedziałem miałem numer numer przedostatniego dowodu . Do Archiwum Narodowego w Krakowie napisałe w sprawie,, wniosku o dowód osobisty - II RP ( tu jestem ciekawy czy w ANK takie wniosek znajduje się np na powiat nowosądecki bo tam był wystawiony pierwszy jego dowód)
pozdrawiam
Mariusz |
|
|
|
|
|
Piotr_Romanowski |
|
Temat postu:
Wysłany: 18-12-2019 - 17:11
|
|
Dołączył: 14-06-2009
Posty: 766
Skąd: Płock
Status: Offline
|
|
Magda1974 napisał:
Do Pani Ali z Płocka
Pytanie odnośnie koperty dowodowej
Matka biologiczna mojego taty zameldowana była przed śmiercią w Pruszkowie, mieszkała w Jasienicy (Ostrów Mazowiecka).Ostatni dowód osobisty miała wydany w Ostrowi Mazowieckiej. Tam mi powiedziano, że w wykazie przy tym numerze jest informacja"skasowano",fizycznie koperty tam nie ma.
Czy to oznacza że została zniszczona.?Dodam, że zmarła w 1980 roku.
Czy Archiwum Państwowe posiada wykazy kopert ?
Magda
Wygląda na to, że wybrakowano te koperty ale można się jeszcze dowiedzieć dla pewności w archiwum państwowym na którego terenie znajduje się organ który wydał ten dowód. Tam już powinny powoli spływać koperty z tych lat. Oni dostali wykaz osobowy więc szybko sprawdzą. Gdyby się nie chowała koperta to można jeszcze próbować (mnie się udało) sprawdzić czy zachowała się metryczka dowodowa w Milanówku. |
|
|
|
|
|
|