Autor |
Wiadomość |
Paola_ |
|
Temat postu: Archiwum Akt Nieczynnych ZUS w Legnicy
Wysłany: 23-04-2013 - 18:29
|
|
Dołączył: 09-02-2013
Posty: 164
Skąd: Gdańsk
Status: Offline
|
|
Aneto dziękuję
Przeglądałam już wcześniej ten wątek i właśnie podsunął mi pomysł szukania dokumentacji w Archiwum ZUS. Niestety spółka, w której pracował mój pradziadek uległa w 1951r. przekształceniu w spółkę prywatną o innej już działalności. Dokumenty kolejowe zostały niby przekazane do Archiwum PKP, jednak Archiwiści zapewniają, że nie mają nic z tego czasu. Nie ma ich również w działającej nadal spółce, która zapewnia, że je przekazała do Archiwum PKP. Zapewne dokumenty były przechowywane w kiepskich warunkach i przy nadarzającej się okazji zostały zniszczone. Szkoda. Mam nadzieję, że może jeszcze coś uda się odzyskać z ZUS, ale to już też szmat czasu... Zobaczymy.
Dlatego będę wdzięczna za dodatkowe informacje o Archiwum ZUS. Wiem, że podobny wątek był już poruszany i wielu Forumowiczów zanosiło podanie do regionalnego ZUS, jednak ja chciałabym skontaktować się bezpośrednio z Archiwum, bo przychylność urzędników bywa różna i nie wierzę tym swoim.
Pozdrawiam serdecznie
Sylwia |
|
|
|
|
|
Paola_ |
|
Temat postu: Archiwum Akt Nieczynnych ZUS w Legnicy
Wysłany: 29-04-2013 - 15:22
|
|
Dołączył: 09-02-2013
Posty: 164
Skąd: Gdańsk
Status: Offline
|
|
Po wielkich bataliach udało mi się coś ustalić, więc piszę, może komuś się przyda.
Składnica akt w Legnicy już nie istnieje. Przy poszukiwaniu akt z zakładów nieistniejących należy kontaktować się z Archiwum Państwowym Dokumentacji Osobowej i Płacowej w Milanówku, tel. 22 635 68 22 i 22 724 76 05. Archiwum jest uzupełniane na bieżąco i z uwagi na krytyczny stan przywożonych aktów, część z nich będzie dostępna w przyszłym roku.
Pozdrawiam
Sylwia |
|
|
|
|
|
tonffillka |
|
Temat postu: Poszukiwania po numerze renty
Wysłany: 12-01-2015 - 01:45
|
|
Dołączył: 23-12-2010
Posty: 361
Skąd: Trójmiasto
Status: Offline
|
|
Szanowni Państwo,
jeden z moich nieżyjących przodków - pradziadek - bardzo dzielnie broni swych tajemnic. Nie mogę odnaleźć jego aktu urodzenia ani aktu urodzenia/małżeństwa/zgonu jego matki.
Niemniej jednak podczas porządków udało mi się odnaleźć odcinek renty którą otrzymywała moja Prababcia [jeszcze w roku 1974] - z zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Warszawie [Biuro Rent Zagranicznych].
Na wskazanym odcinku widnieje numer renty.
Stąd moje pytanie: czy ktoś z Państwa wie jak zacząć poszukiwania dokumentacji "pracowej" / "płacowej" na podstawie takiej informacji?
W jednym z dokumentów widnieje zapis iż Pradziadek pracował w Centrali Mięsnej z Działdowie - niestety tenże zakład nie figuruje w katalogu zlikwidowanych zakładów na tym terenie - stąd jestem trochę w kropce i nie wiem gdzie ani jak szukać punktu zaczepienia.
Będę wdzięczna za wszelkie wskazówki.
Z wyrazami szacunku
Małgosia |
|
|
|
|
|
Jurowski_Rafał |
|
Temat postu: Poszukiwania po numerze renty
Wysłany: 12-01-2015 - 02:26
|
|
Dołączył: 05-02-2011
Posty: 193
Status: Offline
|
|
Czy pisała Pani do ZUS-u ? |
|
|
|
|
|
tonffillka |
|
Temat postu:
Wysłany: 12-01-2015 - 02:41
|
|
Dołączył: 23-12-2010
Posty: 361
Skąd: Trójmiasto
Status: Offline
|
|
Pisałam dwukrotnie (aczkolwiek drogą mailową) i niestety nie doczekałam się odpowiedzi. |
|
|
|
|
|
|
Temat postu:
Wysłany: 12-01-2015 - 03:15
|
|
Dołączył: 20-06-2009
Posty: 2311
Skąd: Międzyrzecz
|
|
Trzeba spróbować listownie - odpisać muszą.
Ja próbowałem dwa razy i niestety w obu przypadkach odpowiedź była negatywna :/ |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin Marynicz
Zapraszam na mojego bloga genealogicznego :
http://przodkowieztamtychlat.blogspot.com/
|
|
|
|
|
Kaczmarek_Aneta |
|
Temat postu:
Wysłany: 12-01-2015 - 07:42
|
|
Dołączył: 09-02-2007
Posty: 6229
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Status: Offline
|
|
|
|
|
Rebell_Cieniewska_Grażyna |
|
Temat postu:
Wysłany: 12-01-2015 - 08:12
|
|
Dołączył: 18-08-2006
Posty: 522
Skąd: Elbląg
Status: Offline
|
|
Małgosiu - to nic dziwnego, że firmy pod tą nazwą nie ma w bazie zlikwidowanych zakładów wszak powstała ona w 1945 a już trzy lata później została przekształcona po raz pierwszy. Nie zrażaj się tym i szukaj po prostu w branży mięsnej albo w spółdzielczości albo wśród zakładów państwowych. Zakłady przekształcane czy nawet sprzedawane "zabierały" dokumenty swoich pracowników, bo ci z nimi migrowali. Sporo wiedzy można uzyskać w archiwach prowadzonych przez urzędy wojewódzkie i centrale spółdzielczości i te wojewódzkie i branżowe. Baza, o której sama piszesz wskazuje kilka takich firm choć w innych regionach Polski - ja bym tam popytała.
Niestety zła wiadomość jest taka, że czas przechowywania dokumentacji w zakładach pracy kiedyś był bardzo krótki 10 a później 18 lat o ile się nie mylę dzisiaj to lat 50.
Mimo wszystko powodzenia - Grażyna |
_________________ Moje nazwiska - Rebell, Cieniewski, Oleśniewicz, Łojko, Piotrowski.
Moje miejscowości - Subkowy, Nowogródek (na Kresach), Berest/Piorunka, okolice Częstochowy, Palikije.
|
|
|
|
|
tonffillka |
|
Temat postu:
Wysłany: 13-01-2015 - 10:06
|
|
Dołączył: 23-12-2010
Posty: 361
Skąd: Trójmiasto
Status: Offline
|
|
Dziękuję pięknie za wszystkie wskazówki
Mam jeszcze kilka pytań - czy kierować zapytanie do centrali ZUS czy do miejscowego oddziału?
Pani Grażyno - czy udało się Pani ustalić w co się przekształciła ta nieszczęsna centrala? Ja niestety nie dotarłam do tej informacji a mogłoby to znacznie ułatwić sprawę Co można odnaleźć w urzędzie wojewódzkim na podstawie takich informacji?
Jeszcze raz dziękuję za pomoc - może dzięki Państwa pomocy sprawa nie okaże się tak beznadziejna jak sądziłam
Pozdrawiam
Małgosia |
|
|
|
|
|
Kaczmarek_Aneta |
|
Temat postu:
Wysłany: 13-01-2015 - 10:25
|
|
Dołączył: 09-02-2007
Posty: 6229
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Status: Offline
|
|
tonffillka napisał:
Mam jeszcze kilka pytań - czy kierować zapytanie do centrali ZUS czy do miejscowego oddziału?
Małgosiu,
jeśli chodzi o moje doświadczenia, to kontaktowałam się i otrzymałam dokumenty z I Oddziału ZUS w Warszawie:
00-917 Warszawa,
ul. Senatorska 6/8,
tel.: Centrala: (22) 538-21-11 do 14,
Obsługa klientów:
- emerytury i renty: (22) 828-62-10,
- składki: (22) 827-25-63,
- zasiłki: (22) 826-05-08,
fax.: (22) 827-25-55
Pozdrawiam,
Aneta |
|
|
|
|
|
tonffillka |
|
Temat postu:
Wysłany: 13-01-2015 - 10:36
|
|
Dołączył: 23-12-2010
Posty: 361
Skąd: Trójmiasto
Status: Offline
|
|
Dziękuję Już spieszę z pisaniem Spróbuję jeszcze się zwrócić do oddziału na Szamockiej gdyż tam jest departament rent zagranicznych.
Pozdrawiam
Małgorzata Stempniewicz |
|
|
|
|
|
Rebell_Cieniewska_Grażyna |
|
Temat postu:
Wysłany: 14-01-2015 - 08:42
|
|
Dołączył: 18-08-2006
Posty: 522
Skąd: Elbląg
Status: Offline
|
|
Małgosiu - wpisałam w wyszukiwarkę google - centrala mięsna - i pierwsza pozycja to skan monitora z zarządzeniem o tej zmianie. Kiedyś ktoś wystawił na allegro jakiś plakat czy ogłoszenie dotyczące Rolniczej Centrali Mięsnej - lata 40-ste, niestety strona została przeniesiona do archiwum.
W Elblągu były - od zawsze - Zakłady Mięsne w Elblągu. Na fali różnych zdarzeń podzielono je, połączono z innymi, część upadła, coś sprzedano - w efekcie gdyby ktoś szukał dokumentów kadrowo-płacowych musi zwrócić się do Indykpol-u w Olsztynie. Nazwa inna - tylko branża jakby ta sama.
Urzędy wojewódzkie, tak jak i zarządy spółdzielni mają swoje archiwa lub wiedzą gdzie są przechowywane dokumenty istniejących kiedyś "wojewódzkich przedsiębiorstw" czy spółdzielni - wiedzą jak się te zakłady przekształcały. Czasami takie informacje mogą być już w nazwie nowego zakładu - "dawniej zakłady mięsne MAZURY".
Swego czasu powstała Samopomoc Chłopska - mogła wchłonąć swoją część tejże centrali.
To trochę jak szukanie igły w stogu siana.
Popatrz na stronę archiwa.gov.pl tam jest informacja z wieloma linkami - jak i gdzie szukać dokumentacji kadrowo-płacowej zlikwidowanych zakładów pracy - dużo tego w necie w związku z kapitałem początkowym.
Moje doświadczenie w poszukiwaniach tego typu dokumentacji dowodzi, że należy telefonować i pytać, umawiać się na kolejną rozmowę gdy pani z którą rozmawiamy cos dla nas sprawdzi, czy odszuka, prosić o kontakt do kogoś kto może coś jeszcze wiedzieć. List z ogólnym zapytaniem może nie doczekać się odpowiedzi, bo "się zawieruszy" ........
Powodzenia Grażyna |
|
|
|
|
|
Kaczmarek_Aneta |
|
Temat postu: Archiwum Akt Nieczynnych ZUS w Legnicy
Wysłany: 18-03-2015 - 09:38
|
|
Dołączył: 09-02-2007
Posty: 6229
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Status: Offline
|
|
Z ostatniej informacji zamieszczonej na stronie NDAP:
Cytat:
Miejsca przechowywania dokumentacji pracownicznej
Zapraszamy do korzystania z bazy o miejscach przechowywania dokumentacji osobowej i płacowej, założonej w 2004 r. przez Naczelną Dyrekcję Archiwów Państwowych. Obecnie baza wskazuje miejsca przechowania dokumentacji ponad 31 tys. zlikwidowanych firm oraz adresy 1700 instytucji i firm, które przechowują taką dokumentację.
Link do Bazy: https://ewidencja.warszawa.ap.gov.pl/miejsca.php
Pozdrawiam,
Aneta |
|
|
|
|
|
luk2030 |
|
Temat postu: Jak odzyskać dokumenty złożone w krusie przez zmarłą osobę
Wysłany: 03-04-2016 - 20:56
|
|
Dołączył: 19-03-2016
Posty: 132
Status: Offline
|
|
Mój dziadek podczas składania wniosku o rente dołączył sporo dokumentów gdzie pracował, pracownica w krusie odział zamiejscowy powiedziała że jak by żył to nie ma problemu z odzyskaniem, a jak zmarł to nie potrafi powiedzieć bo dokumenty zostały wysłane do Piły, i mam takie pytanie czy można jakimś sposobem odzyskać te dokumenty, jakie formalności trzeba wykonać?
Dziękuję Łukasz |
_________________ Łukasz
|
|
|
|
|
Kaczmarek_Aneta |
|
Temat postu: Jak odzyskać dokumenty złożone w krusie przez zmarłą osobę
Wysłany: 07-04-2016 - 07:41
|
|
Dołączył: 09-02-2007
Posty: 6229
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Status: Offline
|
|
Witam,
myślę, że sposób pozyskania takich dokumentów nie powinien się różnić od możliwości pozyskania dokumentów z ZUS-u. Osobiście udało mi się takie dokumenty zdobyć po zmarłych dziadkach z Archiwum ZUS - tu polecam wątek:
https://genealodzy.pl/PNphpBB2-viewtopic ... rt-0.phtml
Pozdrawiam
Aneta |
|
|
|
|
|
|