Genealodzy.PL Podziel się na Facebooku

Genealodzy.PL

Użytkownik: Rejestracja
Hasło: Pamiętaj

Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty 20:41 poniedziałek, 15 lipca 2019

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
marcinzabo
Temat postu:   PostWysłany: 06-03-2017 - 09:09
Sympatyk


Dołączył: 19-01-2015
Posty: 105
Skąd: Warszawa
marcinzabo napisał:
Witajcie,
dzisiaj otrzymałem odpowiedź z ITS Bad Arolsen na wniosek, który składałem w grudniu 2015 i uzupełniałem go w maju 2016. W maju uzupełniłem dane o informacje pozyskane ze Związku Kombatantów RP i Byłych Więźniów Politycznych (dziadek był w ZBOWIDzie) a mianowicie jego podanie o przyjęcie w którym podał w jakim był obozie (Stalag I A Stablack). Z ITS Bad Arolsen otrzymałem stronę z jakiejś listy alfabetycznej na której są nazwiska, imiona, numer porządkowy, numer obozowy, numer stalagu do którego przydzielono jeńców:
Kod:
https://zapodaj.net/8e296aaf8f5b8.jpg.html

Polecono mi by wystąpić do Deutsche Dienststelle (WASt) i powołać się na tą listę oraz pismo z ITS. Dziadek w obozie był 3 lata i 11 miesięcy i pracował u jakiegoś rolnika. Ciekaw jestem czego mogę się spodziewać Smile

Dzisiaj otrzymałem informację z PCK po 10 miesiącach oczekiwania (Podstawa: lista strat PCK 23002). Dziadek w Stalagu IA był od 1939.09.20 a dzięki tej liście wiem, że w dniu 1941.12.20 przeniesiono go do Heiligenbeil (Mamonovo). Został zwolniony z obozu jenieckiego w czerwcu 1943 r.
https://zapodaj.net/3fb36a9b7a714.jpg.html
https://zapodaj.net/dce2f60b45b39.jpg.html

_________________
Pozdrawiam Marcin - syn Remigiusza, wnuk Eugeniusza, prawnuk Konstantego, 2xprawnuk Józefa, 3xprawnuk Ignacego, 4xprawnuk Jana(?)...
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Marianna_RóżalskaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 07-03-2017 - 18:03
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 06-04-2011
Posty: 279

Status: Offline
Dzień dobry,

mój pradziadek tez był w stalagu I A, ale krótko. Przeniesiono go do I B. Wypełniałam wniosek online na stronie ITS Bad Arolsen i nadal czekam. Aż sama nie pamiętałam, kiedy to było i musiałam przed chwilą sprawdzić na mailu. Mniej więcej 8 miesięcy, więc mam jeszcze czas Very Happy Z tym, że wypełniłam wtedy kilka wniosków.

Pozdrawiam
Marysua
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Adam.55Offline
Temat postu:   PostWysłany: 07-04-2017 - 16:36
Sympatyk


Dołączył: 20-12-2014
Posty: 524

Status: Offline
Witam!
Czy złożenie wniosku online o poszukiwania na stronie ITS jest płatne?

Pozdrawiam,
Adam,

_________________
"Przedecz historia i ciekawostki"
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
jartOffline
Temat postu:   PostWysłany: 07-04-2017 - 17:03
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 03-06-2011
Posty: 906

Status: Offline
Adam.55 napisał:
Witam!
Czy złożenie wniosku online o poszukiwania na stronie ITS jest płatne?

Pozdrawiam,
Adam,


Nie.

_________________
pozdrawiam
Artur

Poszukuję rodzin: Jastrzębski, Olbryś, Pskiet – par. Jasienica; Sitko/Sitek lub Młynarczyk, Pych – par. Długosiodło; Łaszcz, Świercz, Szczęsny, Ciach, Kapel – par. Wyszków; te nazwiska także w par. Jelonki
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
gallrdmOffline
Temat postu:   PostWysłany: 29-12-2017 - 19:52
Sympatyk


Dołączył: 06-12-2014
Posty: 38

Status: Offline
W październiku 2016 roku, zgłosiłem się do PCK w związku z informacjami odnośnie zaginionego dziadka w czasie II WŚ. Dziś otrzymałem list, że zostały podjęte poszukiwania. Po jakim mniej więcej czasie od otrzymania takiego listu można spodziewać się jakiś informacji?

_________________
Pozdrawiam, Karol.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Krzysztof_GruszkaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 29-12-2017 - 20:55
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 09-01-2011
Posty: 243
Skąd: Mielec
Status: Offline
Bardzo różnie zależy czy informacje o dziadku znajdują się w kraju czy zagranicą,Jeśli to będą archiwa w Niemczech to ok. rok ja tyle czekałem jeśli rosyjskie to trudno powiedzieć nawet w przybliżeniu,choć z ITS Bad Arolsen może być szybciej.
Pozdrawiam Krzysztof
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
verukaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 29-12-2017 - 22:26
Sympatyk


Dołączył: 02-04-2013
Posty: 137

Status: Offline
Zapytanie do ITS Bad Arolsen wysłałam 12 czerwca 2016 roku, odpowiedź uzyskałam 27 października 2017 roku.
Iwona
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
aliceantonineOffline
Temat postu:   PostWysłany: 19-01-2018 - 23:06
Sympatyk


Dołączył: 03-01-2014
Posty: 64

Status: Offline
Szanowni Państwo!
Czy razem z dokumentami otrzymanymi z PCK, Bad Arolsen lub z archiwów obozów koncentracyjnych dostawaliście zdjęcia swoich krewnych?
Kontaktowałam się już ze wszystkimi możliwymi instytucjami (w tej chwili czekam na odpowiedź od IPN) i od żadnej z nich nie otrzymałam choćby jednego zdjęcia moich krewnych. Pradziadek trafił do Buchenwaldu 13. sierpnia 1944 roku jako żołnierz AK aresztowany podczas Powstania Warszawskiego, a wujek do Auschwitz, a następnie do Flossenbürga jako wysiedlony z Warszawy we wrześniu 1944 roku. Czytałam, że na przykład w Auschwitz pod koniec wojny zaprzestano robienia zdjęć wszystkim więźniom, a robiono jedynie określonym grupom.
Czy może ktoś z Państwa ma jakiekolwiek informacje o tym, że w Buchenwaldzie lub Flossenbürgu również tak było? Czy może mają jakieś poważne braki w archiwach? A może trzeba wystosować jakąś specjalną prośbę? A może jest jakaś jeszcze inna instytucja?
Już sama nie wiem.
Takie zdjęcie byłoby bardzo ważna pamiątką dla mnie, ponieważ podczas powstania ocalało tylko jedno jedyne zdjęcie pradziadka. Stąd moje pytania. Bardzo proszę o odpowiedź i ewentualnie jakieś wskazówki.

Pozdrawiam
Alicja
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
loreiiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-01-2018 - 01:38
Sympatyk


Dołączył: 26-07-2015
Posty: 277

Status: Offline
aliceantonine napisał:
Szanowni Państwo!
Czy razem z dokumentami otrzymanymi z PCK, Bad Arolsen lub z archiwów obozów koncentracyjnych dostawaliście zdjęcia swoich krewnych?
Kontaktowałam się już ze wszystkimi możliwymi instytucjami (w tej chwili czekam na odpowiedź od IPN) i od żadnej z nich nie otrzymałam choćby jednego zdjęcia moich krewnych. Pradziadek trafił do Buchenwaldu 13. sierpnia 1944 roku jako żołnierz AK aresztowany podczas Powstania Warszawskiego, a wujek do Auschwitz, a następnie do Flossenbürga jako wysiedlony z Warszawy we wrześniu 1944 roku. Czytałam, że na przykład w Auschwitz pod koniec wojny zaprzestano robienia zdjęć wszystkim więźniom, a robiono jedynie określonym grupom.
Czy może ktoś z Państwa ma jakiekolwiek informacje o tym, że w Buchenwaldzie lub Flossenbürgu również tak było? Czy może mają jakieś poważne braki w archiwach? A może trzeba wystosować jakąś specjalną prośbę? A może jest jakaś jeszcze inna instytucja?
Już sama nie wiem.
Takie zdjęcie byłoby bardzo ważna pamiątką dla mnie, ponieważ podczas powstania ocalało tylko jedno jedyne zdjęcie pradziadka. Stąd moje pytania. Bardzo proszę o odpowiedź i ewentualnie jakieś wskazówki.

Pozdrawiam
Alicja


We Flossenburgu nie robiono zdjeć więzniom.Brat mojej babci tam był(i to pewnie w tym samym czasie co Twój wujek - przybył 1.10.44) i wśród dokumentów jakie otrzymałam z Muzeum Flossenburga nie ma zdjec.Dokumenty które zeskanowali i udostępniają Amerykanie też ich nie zawierają.Buchenwald chyba podobnie bo tam z kolei był mój pradziadek i też nie mam żadnego jego zdjęcia z tego obozu.

_________________
Monika

Smoter - Limanowa,Skrzydlna,Piekiełko Bilik - Kraków,Rzeszów,Sanok,Lwów,Jarosław Znamirowscy - Przemyśl,Chełm,Głuszyca Jarzemiszewscy - Przemyśl Idler - Sanok Derdzińscy - Kraków, Hladek - Lwów Paździor - Kraków,Warszawa Biesiadeccy - Rzeszów
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
aliceantonineOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-01-2018 - 15:58
Sympatyk


Dołączył: 03-01-2014
Posty: 64

Status: Offline
Bardzo dziękuję za odpowiedź!
Chyba po prostu pozostaje pogodzić się z sytuacją.

Alicja
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
loreiiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-01-2018 - 16:12
Sympatyk


Dołączył: 26-07-2015
Posty: 277

Status: Offline
[quote="aliceantonine"]Bardzo dziękuję za odpowiedź!
Chyba po prostu pozostaje pogodzić się z sytuacją.

Trzeba szukać.Jest nieco pojedycznych zdjec i grupowych z Flosseburga ale zazwyczaj nie widac numerów albo nie sa opisane.

_________________
Monika

Smoter - Limanowa,Skrzydlna,Piekiełko Bilik - Kraków,Rzeszów,Sanok,Lwów,Jarosław Znamirowscy - Przemyśl,Chełm,Głuszyca Jarzemiszewscy - Przemyśl Idler - Sanok Derdzińscy - Kraków, Hladek - Lwów Paździor - Kraków,Warszawa Biesiadeccy - Rzeszów
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
SochersOffline
Temat postu:   PostWysłany: 12-06-2018 - 16:23
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 17-03-2016
Posty: 235

Status: Offline
Dzień dobry,

Wczoraj po półtora roku otrzymałem odpowiedź z Bad Arolsen, niestety w 2 z 3 przypadków nie było nic, ale w jednym z nich otrzymałem jakieś dokumenty których za bardzo nie rozumiem. Jest informacja, że w 1972 roku ktoś się o mojego pradziadka pytał w sprawie aktu zgonu z Auschwitz, ale z tłumaczenia na translatorze google wynika, że Archiwum odpisało, że nie ma takowego (w sumie nie dziwne, skoro zmarł w 1949).

Niemniej jest tam karta na której są nazwy obozów i jakieś znaczniki - zakładam, że chodzi o to, czy poszukiwany był czy nie był w danym obozie. Czy ktoś bieglejszy mógłby spojrzeć na to swoim bardziej doświadczonym okiem?

Link do dokumentu tutaj: https://drive.google.com/open?id=0B98iLbLe2tYnaFg3XzBIZkpMcTY4Vm03UmJVakxMSjdHWUpV

_________________
Pozdrawiam,
Marcin
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Du_Das
Temat postu:   PostWysłany: 14-06-2018 - 00:38
Sympatyk


Dołączył: 25-10-2017
Posty: 184

Wg mnie to po prostu lista, wg której są sprawdzane materiały archiwalne. Wydaje się, że to po prostu odhaczenia - co było sprawdzone.

W odpowiedzi stwierdzono, że nie ustalono jakichkolwiek informacji o jego uwięzieniu.

Michał
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
SochersOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-06-2018 - 11:16
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 17-03-2016
Posty: 235

Status: Offline
Dziękuję za wyjaśnienie i pozdrawiam.

_________________
Pozdrawiam,
Marcin
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Du_Das
Temat postu:   PostWysłany: 02-07-2018 - 17:34
Sympatyk


Dołączył: 25-10-2017
Posty: 184

Niemieccy archiwiści umieścili w internecie przewodnik ułatwiający odtwarzanie losów tysięcy byłych więźniów niemieckich obozów.
https://m.dw.com/pl/internetowy-przewod ... a-44448924

Jeśli ktoś natomiast oczekuje odpowiedzi z ITS, to mam informację, że na dzień dzisiejszy opracowane zostały wnioski z końca 2016 roku.

Michał
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2019 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.070526 sekund(y)