Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
wtorek, 05 listopada 2024

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Michał_ZielińskiOffline
Temat postu: Zgłaszanie poprawek do indeksów - przypomnienie zasad  PostWysłany: 13-01-2022 - 20:56
Zasłużony
Zarząd PTG


Dołączył: 22-02-2011
Posty: 968
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Ostatnio nadrobiłem zaległości we wprowadzaniu zgłoszonych poprawek z terenów którymi administruję, co mi też pozwoliło odczuć wszystkie bolączki z tym związane. W związku z tym chciałem przypomnieć zasady zgłaszania poprawek do indeksów w genetece i zaapelować o ich przestrzeganie. Są one w większości opisane w formularzu do zgłaszania poprawek, ale są nagminnie nieprzestrzegane, przez co proces weryfikowania poprawek znacznie się wydłuża (a i bez tego jest to bardzo czasochłonne zadanie adminów).

1- Poprawki zgłaszamy wyłącznie przez formularz
Odnośnik do formularza jest w genetece, po wyświetleniu indeksów z każdej parafii – trzeba kliknąć na tekst „Zgłoś poprawkę”.
Nie przeysłamy poprawek mailem do admina.

2- Nie zgłaszamy poprawek do indeksów w formacie podstawowym (bez danych rodziców)
Nie zgłaszamy poprawek do indeksów sporządzonych w formacie podstawowym – bez danych rodziców (oczywiście chodzi o te metryki w których dane rodziców występują, ale nie zostały zindeksowane), niezależnie od tego czy są sporzadzone ze skorowidza czy bezpośrednio z akt. Taki indeks jest przeznaczony do rozszerzenia (uzupełnienia o dane rodziców). Rozszerzony indeks w całości nadpisze/zastąpi indeks podstawowy, razem z wprowadzonymi tam poprawkami. Tak więc jeśli bardzo komuś przeszkadza błąd w takim indeksie – niech się zgłosi do rozszerzenia całego rocznika.
Do takich indeksów nie zgłaszamy oczywiście też „poprawek” typu: proszę o dopisanie rodziców w jednej pozycji.
Jeśli indeks w formacie pełnym (czyli z danymi rodziców) nie ma spisanych danych fakultatywnych (data lub miejscowość) to nie zgłaszajcie ich dopisania do pojedynczych pozycji. Można się zgłoscić do admina do uzupełnienia całego rocznika (lat) o te informacje.

3- Zgłaszamy wyłącznie błędy
Błędem natomiast jest wyłącznie niezgodność między treścią aktu a treścią indeksu. Nie przesyłajcie zgłoszeń typu: „co prawda w indeksie jest jak w akcie, ale ja wiem, że ksiądz się pomylił, bo to mój przodek i prawidłowo zapisane nazwisko powinno być xyz” / „w aktach chrztu dzieci tej pary, nazwisko matki jest xyz”.

4- Link do aktu
Jeśli metryka, której dotyczy indeks z błędem jest gdziekolwiek w internecie, koniecznie wklejajcie w formularzu link prowadzący bezpośrednio do aktu. Rozumiem, że szczególnie indeksujący mogą mieć inne przyzwyczajania odnośnie linków (linkowanie w indeksach do jednostek w szwa i metrykach, nielinkowanie w ogóle do poczekalni, do genbazy czy do genealogiawarchiwach), ale tutaj one nie obowiazują – jeśli tylko link do aktu jest dostępny, musi być wklejony w formularzu. Nie oczekujcie, że admini będą tracili po kilka/kilkanaście minut na odnalezienie skanu konkretnego aktu (pomnóżcie sobie to razy kilkanaście/kilkadziesiąt poprawek tygodniowo, to zrozumiecie dlaczego).
Jeśli metryka nie jest dostępna w Internecie – podeślijcie jej skan do admina, powołując się na zgłoszoną poprawkę.
Zastrzegamy sobie mozliwość odrzucenia poprawki tylko na podstawie braku linku do aktu lub braku aktu w ogóle.

5- Wiele błędów w jednym indeksie
Jeśli widzicie, że indeks z danej parafii, jakichś konkretnych lat, zawiera dużo błędów, to bardzo zachęcam do zgłoszenia się do weryfikacji takiego indeksu, a nie zgłaszania kilkunastu/kilkudziesięciu poprawek do jednego indeksu. A już bezwzględnie zasada ta dotyczy autorów. Często się dzieje tak, że w miarę indeksowania danej parafii, poznajemy nazwiska osób w niej występujących i przez to wychwytujemy błędy we wcześniejszych latach, przesłanych już do geneteki. Jeśli tych błędów jest dużo, zamiast zgłaszać poprawki przez formularz, prześlijcie swój indeks ze wszystkimi latami, do podmiany w całosci, a jeśli indeksu już nie macie, poproście aby admin go wyciągnął, podesłał Wam, a Wy naniesiecie te poprawki na indeksie swojego autorstwa i odeślecie do podmiany. Tylko taką operację robimy na zakończenie swojej indeksacji danej parafii, a nie co kilka lat.

6- Poprawki do uwag
apeluję o umiar w zgłaszaniu poprawek do treści pozycji Uwagi, i nie zgłaszajcie w ogóle poprawek do treści tego pola, która nie wynika bezpośrednio z aktu. Uwagi są „królestwem” indeksującego i może tam wpisać dużo rzeczy, niekoniecznie wynikających z treści aktu (choć teoretycznie tak powinno być) – uzytkownicy po prostu powinni brać to pod uwagę. To pole ma charakter informacyjny, nie jest przeszukiwalne.

Bardzo dziękuję w imieniu adminów za zrozumienie powyższego i zachęcam do zgłaszania poprawek. To jest bardzo ważne narzędzie, które w pewien sposób zastępuje weryfikację indeksu, ale żeby funkcjonowało efektywnie i nie zamieniło się w koszmar dla admina, powinno być używane ze zrozumieniem zasad indeksowania do geneteki.

_________________
Pozdrawiam,
Michał
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
k_skrzypOffline
Temat postu: Re: Zgłaszanie poprawek do indeksów - przypomnienie zasad  PostWysłany: 13-01-2022 - 21:24
Sympatyk


Dołączył: 14-02-2013
Posty: 118

Status: Offline
mziel napisał:

3- Zgłaszamy wyłącznie błędy
Błędem natomiast jest wyłącznie niezgodność między treścią aktu a treścią indeksu. Nie przesyłajcie zgłoszeń typu: „co prawda w indeksie jest jak w akcie, ale ja wiem, że ksiądz się pomylił, bo to mój przodek i prawidłowo zapisane nazwisko powinno być xyz”

Rozumiem trudność weryfikowania tych "wyklętych" powyższym regulaminem spostrzeżeń, ale przeważnie ich ignorowanie odbywa się ze stratą dla wartości bazy.
Źle jest mnożyć pomniki błędom i najlepiej, gdyby taka dyskusja nt. indeksu (rekordu/wpisu w indeksie) streszczana była w jednym z jego pól (Uwagi już zresztą w genetece są i kod pocztowy archiwum jest tam dużo bardziej nadmiarowy, niż to, że imię matki zapewne przekręcono).

_________________
Kamil
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Majewska_RenataOffline
Temat postu: Re: Zgłaszanie poprawek do indeksów - przypomnienie zasad  PostWysłany: 13-01-2022 - 22:20
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 30-06-2014
Posty: 398
Skąd: Chorzów
Status: Offline
Dobry wieczór Panie Kamilu

Indeks jest tylko drogowskazem do metryki i niczym więcej! Po prostu zawiera informacje, które się w tym dokumencie znalazły. Nie jest kompilacją danych metrykalnych i ustaleń własnych. Ani indeksujący ani administrator, czy to przy publikacji indeksu, czy przy korygowaniu błędu nie sprawdza genealogii danej osoby ani poprawności danych z metryk - tym zajmują się osoby, które korzystają z indeksu w trakcie prowadzonych przez siebie poszukiwań.

Co do kodów pocztowych archiwów - to po wpisaniu danych konkretnego archiwum jego dane adresowe wyświetlają się automatycznie, nikt ich ręcznie nie dopisuje. Z resztą ile informacji da się "upchać" w miejsce 6 znaków, które by powstały po usunięciu kodu pocztowego?

Pozdrawiam serdecznie,
Renata

Facebook: Genealogia w Małopolsce https://www.facebook.com/groups/235589885074845
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
k_skrzypOffline
Temat postu: Re: Zgłaszanie poprawek do indeksów - przypomnienie zasad  PostWysłany: 13-01-2022 - 22:45
Sympatyk


Dołączył: 14-02-2013
Posty: 118

Status: Offline
Dobry wieczór,
No tak, znam ideę i jej obecne ramy. Przy okazji potępiam jedynie ignorancję, że literą "regulaminu" zamykamy drzwi na tak cenne spostrzeżenia korzystających.
Dawniej, zdaje się, mnożono indeksy bez imion rodziców, dziś ten składnik to już standard. Nie wychodzimy póki co poza treść aktu, ale mam nadzieję, że i na dyskutowanie treści przyszłość dołoży rekordom pól.

_________________
Kamil
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Smach_RobertOffline
Temat postu: Re: Zgłaszanie poprawek do indeksów - przypomnienie zasad  PostWysłany: 14-01-2022 - 09:27
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 06-05-2019
Posty: 85

Status: Offline
Dzień dobry Panie Michale !

Podam przykład, może Pan wyjaśni.
Indeksuję parafie Kraszewo - księgi łacińskie, ale weryfikuję je, jeżeli jest taka możliwość z księgami USC.
Parę miesięcy temu zgłosiłem przez formularz kilka poprawek, ale bez widocznego efektu.
Jedną z nich była sprawa małżeństwa Jakuba Rudzińskiego i Agnieszki Dumalskiej z 11.02.1810 r. - akt nr 17 w księdze USC 1809-1810.
https://metryki.genealodzy.pl/metryka.p ... 1968&y=383
Chodzi o imię matki panny młodej, które w genetece zapisane jest jako Franciszka, ale faktycznie w akcie nie występuje. Indeksujący pomylił się, źle odczytał i przyjął jako imię matki imię Franciszka Pietrzaka, jej drugiego męża i ojczyma panny młodej.
Dokładnie brzmi to tak:
"[...] stawiła się Agnieszka Dumalska panna w asystencji swej matki z powtórnego małżeństwa Franciszka Pietrzaka żona [...]"
i dalej:
"[...] spisaliśmy akt w przytomności Uczciwych [...] i Franciszka Pietrzaka lat czterdzieści mającego na gospodarstwie w Brodzięcinie osiadłego Ojczyma zaślubionej panny [...]"

Potwierdzeniem jest akt zapowiedzi z księgi zapowiedzi, którą mam zamiar równiez zindeksować, gdzie imię matki Agnieszki Dumalskiej brzmi Krystyna.

Niestety, moja poprawka nie została uwzględniona. Dlaczego ?
Zaznaczam, że zastosowałem się do powyższych zasad.

Druga sprawa, że w procedurze poprawek brakuje mi elementu potwierdzenia jej przyjęcia np. wysłania na maila. Nie mogę sprawdzać codziennie, czy zostało to wykonane, nawet, jeżeli zapiszę sobie to na kartce.

Pozdrawiam
Robert
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Michał_ZielińskiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-01-2022 - 12:14
Zasłużony
Zarząd PTG


Dołączył: 22-02-2011
Posty: 968
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Smach_Robert napisał:
Niestety, moja poprawka nie została uwzględniona. Dlaczego ?
Zaznaczam, że zastosowałem się do powyższych zasad.

Druga sprawa, że w procedurze poprawek brakuje mi elementu potwierdzenia jej przyjęcia np. wysłania na maila. Nie mogę sprawdzać codziennie, czy zostało to wykonane, nawet, jeżeli zapiszę sobie to na kartce.


Najpierw co do zasady: bierzcie proszę pod uwagę, że poprawki to jest ostatnia rzecz na liście priorytetów admina. Nie oznacza, że są one nieważne, albo je ignorujemy. Po prostu jak ma się ograniczony czas to w pierwszej kolejności robi się rzeczy najważniejsze: dodawanie indeksów, aktualizacja planów indeksacji, koreposndencja z indeksujacymi etc. Tak więc trzeba się w tym zakresie uzbroic w cierpliwość. Każda poprawka będzie w końcu rozpatrzona.

Co do punktu drugiego: oczywiście jest to słuszny postulat, który rozwiązałby nie tylko powyższy problem, ale pomógłby też uświadomić uzytkowników niewłaściwie zgłaszających poprawki. Na razie takiej funkcjonalności nie ma. Jak będzie taka możliwość to ją wprowadzimy.

Teraz co do tego konkretnego przypadu: są zarejestrowane trzy zgłoszenia poprawek użytkownika Smach_Robert. Wszystkie z sierpnia poprzedniego roku, dotyczące księgi małżeńtw z Kraszewa 1810/11 (nr aktów 1, 4, 18 ), wszystkie uwzględnione. Nie ma zgłoszenia, o którym piszesz powyżej. Musiało nie zostać wysłane. Prośba o zgłoszenie poprawki raz jeszcze.

_________________
Pozdrawiam,
Michał
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Smach_RobertOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-01-2022 - 12:33
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 06-05-2019
Posty: 85

Status: Offline
Dziękuję za odpowiedź.

Ad. 1 Wiem o tym i czekałem cierpliwie kilka miesięcy.
Ad. 2 Świetnie. Będę czekał z niecierpliwością.
Ad. 3 Na pewno wysłałem, ale możliwe, że nie dotarło. Ten przypadek uruchomię jeszcze raz, ale były jeszcze inne, które sobie muszę odnaleźć i przypomnieć, co wymaga sprawdzenia każdego aktu po kolei. Cieszę się, że przynajmniej te trzy poprawki zostały uwzględnione.

Pozdrawiam
Robert
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
elgra
Temat postu:   PostWysłany: 15-01-2022 - 11:36
Zasłużony
Członek Honorowy


Dołączył: 01-05-2008
Posty: 4740

Na FB użytkownik z Anglii pisze:

Uwielbiam tę bazę danych i często z niej korzystam. Niestety nie mówię po polsku i jeśli używam narzędzia do tłumaczenia do takiego tekstu, to nie ma sensu. Znalazłem błędy i zaniechania w bazie danych i chciałbym je zgłosić, ale nie rozumiem, jak to zrobić. Bardzo by się przydało, aby instrukcja była również w języku angielskim, żeby niepolscy mówiący też mogli się do tego przyczynić.

_________________
Pozdrawiam, Elżbieta Grabowska z d. Cibińska
moje parafie:Cierno Oksa Węgleszyn Nagłowice (świętokrzyskie)
i Wysocice Sieciechowice (małopolskie) okolice
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 23-01-2022 - 15:17
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 33470
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Wpisuję przesłaną uwagę

Formularz nie jest przyjazny i dla używających języka polskiego.
Nie wiem czy wytłumaczenie sytuacji przesłania zgłoszenia np takiego przypadku:
indeks ze skorowidza (jeden/kilka przypadków w roczniku z uwagi na ówczesny brak jednej, kilku kopii) uzupełniamy informacjami z aktu (jednego, kilku) - wtedy podanie kilku słów (najczęściej trzech: imię ojca, imię matki, panieńskie matki) wymaga wypełnienia formularza kilkudziesięcioma słowami
2-6 aktów (najczęstsza sytuacja gdy brak kopii jednej - dwóch stron /jednego skanu/zdjęcia
to 3-20 słów istotnych na 150 wymaganych (i 100 tych samych dla 2-6 aktów)

czy po polsku czy po angielsku wytłumaczyć "tak właśnie należy" jest podobnie trudno:)

podobnie z błędami z danego typu i rocznika (a to częste, może z uwagi na czytelność kopii, może z uwagi na autorstwo tożsame dla tychże rekordów)


I powyższe potwierdzam, właśnie sprawdziłem testowo próbując uzupełnić rocznik urodzeń posiadający dwa indeksy ze skorowidza (pozostałe są z aktów) - faktycznie bardzo zniechęcająca procedura zgłoszeniem.

PS dodatkowym problemem wybranego narzędzia (formularza) może być niedogodność zdarzająca się przy byciu zalogowanym w usługach googla (kwestie ew. niezgodności maila etc)

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
jandenOffline
Temat postu:   PostWysłany: 23-01-2022 - 17:45
Zasłużony
Członek Honorowy


Dołączył: 23-10-2013
Posty: 393
Skąd: Łódź
Status: Offline
Aż sobie musiałem sprawdzić. Formularz do zgłaszania poprawek zrobiłem jeszcze w 2014 roku (pierwsze zgłoszenia są z października 2014 roku) - z pełną świadomością, że nie zadowoli do końca ani zgłaszających, ani wprowadzających poprawki. Ale za to bez angażowania "zasobów programistycznych", których nie było (i dalej nie ma).
Przy wprowadzaniu m.in. wyszukiwania imion (początek 2017 roku), link do formularza pojawił się w wynikach wyszukiwania. I już wtedy formularz miał być z założenia rozwiązaniem tymczasowym, na czas "ogarniania" nowej strony głównej, nowego silnika forum i innych pilnych potrzeb. Potem miał być czas też na zgłaszanie i wprowadzanie poprawek w przyjaźniejszej i efektywniejszej dla wszystkich formie. Jak widać, to się nigdy nie wydarzyło, a ja już parę lat temu poddałem się i nie podnoszę już kwestii opracowania zgłaszania (i wprowadzania) poprawek w lepszej formie.

Gdybym miał coś, co nie pasuje do formularza ("grubsze" problemy, nie działające linki, nawet ww. rozszerzenie formatu "punktowo"), to bym się skontaktował z adminem i ustalił w jakiej formie to zrobić. Ale może ja jestem jakiś dziwny...

I mam szczerą nadzieję, że Geneteka nigdy nie będzie próbowała się przekształcić w "Wielką Genealogię Wszystkich Polaków" i na zawsze pozostanie zbiorem indeksów osobowych ksiąg metrykalnych ze wszystkimi tego konsekwencjami (indeks prowadzi do aktu, który się potem czyta, a indeks odzwierciedla to, co jest w indeksowanym akcie).

_________________
pozdrawiam
Tomek Turniak
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 23-01-2022 - 17:52
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 33470
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Ja też bym się nie kontaktował z kimś z prośbą "napisz na forum, ze jest problem - skoro uwagi tam są zgłaszane co do procedury - to napisz w moim imieniu , że jest taki problem..." ale trudno mi było w tym przypadku odmówićSmile

Wątek ze zgłaszaniem poprawek miał minusy, ale i plusy. Dla adminów więcej minusów, dla zgłaszających więcej plusów chyba.
Nie znaczy, ze był lepszą formą, ot materiał z praktyki do porównań jest , nie teoretyczne rozważania, ale coś co działało przez parę ładnych lat. Można oceniać A z B na podstawie testów, jeśli w ogóle warto:)

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
jandenOffline
Temat postu:   PostWysłany: 23-01-2022 - 19:57
Zasłużony
Członek Honorowy


Dołączył: 23-10-2013
Posty: 393
Skąd: Łódź
Status: Offline
Dla zgłaszających zapewne najważniejsze jest jak najłatwiejsze wykonanie zgłoszenia oraz sprawne wprowadzenie poprawki. Z tym pierwszym forum może być bezkonkurencyjne, z tym drugim już dużo gorzej.

Od strony weryfikującego zgłoszenie i wprowadzającego poprawki istotne jest, żeby:
a) informacje podane w zgłoszeniu pozwalały na sprawną weryfikację (czyli nie forma dowolna + co myślę o indeksującym),
b) zgłoszenia "odkładały się" tak, żeby bardzo łatwo raz na tydzień, dwa czy cztery usiąść i rozpatrzyć poprawki z "mojego" terenu,
c) zgłaszający rozumiał zasady indeksacji, tzn. co jest w indeksach, czego nie ma i dlaczego.

Zwłaszcza b) jest niemożliwe do spełnienia na forum i dlatego nie ma do tego powrotu. Przez formularz zgłoszono do tej pory nieco ponad 16 tys. poprawek. Zbliżam się do 4,5 tys. zgłoszeń, które sam rozpatrzyłem.

A na wszelkie takie prośby jak opisana jest jedna uniwersalna rada - kontakt z adminem w celu ustalenia sposobu rozwiązania problemu. To, że coś się pojawi na forum na 90% w niczym nie pomoże. Admin maile czyta, bo tak kontaktuje się z indeksującymi, a forum już niekoniecznie.

_________________
pozdrawiam
Tomek Turniak
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 23-01-2022 - 20:02
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 33470
Skąd: Warszawa
Status: Offline
bez przesady
kwesta powiadomienia o nowym poście w jednym wątku:)
ale
jak nie ma "powrotu" to nie ma.
Zgadzam się, że wyjściem najsensowniejszym jest
"5- Wiele błędów w jednym indeksie
Jeśli widzicie, że indeks z danej parafii, jakichś konkretnych lat, zawiera dużo błędów,"
warto może to w formularzu napisać wyraźnie?
formularz podlinkowany więc to co piszesz
"To, że coś się pojawi na forum na 90% w niczym nie pomoże."
zastosujmy i do wątku, w którym piszemy?Smile
zamiast na forum - info "jest więcej ? napisz do admina" w formularzu podlinkowanym w genetece?

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
jandenOffline
Temat postu:   PostWysłany: 23-01-2022 - 20:18
Zasłużony
Członek Honorowy


Dołączył: 23-10-2013
Posty: 393
Skąd: Łódź
Status: Offline
To mogę z całą odpowiedzialnością powiedzieć - dzień, w którym wrócą zgłoszenia na forum będzie moim ostatnim dniem zajmowania się poprawkami.

Zaproponuj konkretne zapisy w formularzu.
Teraz jest tak:
"Formularz służy do informowania o stwierdzonych niezgodnościach pomiędzy treścią aktu a indeksem w Genetece.

Przed zgłoszeniem poprawki proszę zapoznać się z instrukcją indeksowania:
http://geneteka.genealodzy.pl/jak-indek ... p?lang=pol

Jeśli cały rocznik jest zindeksowany bez danych rodziców, proszę nie zgłaszać dodania danych rodziców do pojedynczych pozycji.

Jeśli indeks jest zrobiony na podstawie skorowidzy, proszę nie zgłaszać poprawek powołując się na akty - taki indeks jest przeznaczony do rozszerzenia. Chęć rozszerzenia indeksu prosimy zgłaszać administratorom Geneteki."

Michał, Renata, pewnie inni admini też się z tym zapoznają - jak będzie konsensus, to będzie można zmienić zapisy w formularzu.

_________________
pozdrawiam
Tomek Turniak
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 23-01-2022 - 20:29
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 33470
Skąd: Warszawa
Status: Offline
To chyba lepiej pozostawić autorowi wątku?

Ja nie wczuję się w rolę od strony przyjmującego uwagi, przekazuję i potwierdzam, że procedura przy przypadku , który opisałem powyżej jest nieefektywna z punktu widzenia zgłaszającego, działającego według zaleceń ze
"zgłoś poprawkę" czyli linku z wynikami wyszukania.
Nie ma sytuacji "inne przypadki"
wg protokołu z
"Jeśli cały rocznik jest zindeksowany bez danych rodziców, proszę nie zgłaszać dodania danych rodziców do pojedynczych pozycji." co zrozumiałe i sugerujące
"jeśli [prawie] cały rocznik jest zindeksowany z rodzicami, to proszę zgłaszać dodanie danych rodziców do pojedynczych pozycji poprzez...."
przez formularz - mało friendly, więc jeśli się zgadzasz że lepszym jest alternatywne "napisz do admina" to należy to dopisać w zrozumiałej formie w linkowanym

podobnie (a zdarza się, choć rzadko, to niesie gorsze skutki) gdy widząc w danym roczniku brak np 4 z 250 rekordów (brak kopii 4 aktów, jest skorowidz, ale danych ze skorowidza nie ma w genetece)

przesłanie tych czterech jest ..no trudne jest formularzem:) nie intelektualnie, ale mentalnie:)

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2024 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.330401 sekund(y)