Genealodzy.PL Genealogia

Wojny i Powstania zbrojne, Wojsko.. - 21 pułk Dzieci Warszawy

KamilFadygowski - 23-11-2020 - 21:40
Temat postu: 21 pułk Dzieci Warszawy
Witam, poszukuję listy żołnierzy 21 pułk Dzieci Warszawy.
Czy ktoś może wie gdzie i jak szukać?

Mam zdjęcie mojego pradziadka z wojska (szacuje że z okresu 1918-1926)
Mój znajomy który jest poniekąd znawcą tematów wojskowych stwierdził że to raczej będzie powyższy pułk, ale pewności nie ma...

Z góry dziękuje za pomoc
Kamil
Sroczyński_Włodzimierz - 23-11-2020 - 21:44
Temat postu:
ookeeej ale po co lista?
szukaj w caw ale nie jakiś list, a konkretnej osoby z 21 pp z Cytadeli

zdjęcie grupowe?
KamilFadygowski - 23-11-2020 - 21:54
Temat postu:
Brak wyników niestety, zdjęcie grupowe.
Sroczyński_Włodzimierz - 23-11-2020 - 21:58
Temat postu:
jak brak?

a jak grupowe to dlaczego go nie widzimy?
ale listę byś chciał:)

poszukaj też na forum tematu z 21 pp i Cytadelą
KamilFadygowski - 23-11-2020 - 21:58
Temat postu:
Zdjęcie: https://zapodaj.net/2889e435910b5.jpg.html
Sroczyński_Włodzimierz - 23-11-2020 - 22:02
Temat postu:
a spróbuj jeszcze więcej PPI i dać do identyfikacji w wątku
KamilFadygowski - 23-11-2020 - 22:06
Temat postu:
Niestety dysponuje jedynie tym skanem
Sroczyński_Włodzimierz - 23-11-2020 - 22:08
Temat postu:
to próbuj w identyfikacji mundurów w wątku
ale naprawdę w CAW nie ma nic o 21 pp z tego późniejszego okresu?
zresztą - może coś źle kojarzę
a tak przy okazji co pradziadek bezpośrednio po zwolnieniu z wojska robił?
KamilFadygowski - 23-11-2020 - 22:16
Temat postu:
Po nazwisku nie znajduje nic.
Pradziadek - Franciszek Fadygowski (ur. 1900) po wojsku bezpośrednio nie wiem (nie znam dat kiedy służył) wiem że przed 1926r. był we Francji (podobno długo - ale też nie ma informacji ile czasu). W 1926r. znalazłem ogłoszenie w gazecie że zgubił paszport Smile
Myślę że krótko po powrocie do kraju założył przedsiębiorstwo taksówkarskie, które prowadził do 1943 (potem Niemcy rekwirowali pojazdy Polakom). Zginął w 1944r.
Sroczyński_Włodzimierz - 23-11-2020 - 22:30
Temat postu:
ale co po nazwisku?
materiały w CAW dot. 21 pułku piechoty
sprzed wybuchu na Cytadeli raczej niewiele
zeznań ( wybuchu) służących w 21 pp też nie ma śladu
ale z późniejszego okresu - chyba są, może nie wszystkie kompanie ale coś chyba było
Kaczmarek_Aneta - 24-11-2020 - 05:18
Temat postu:
Kamilu,

spróbuj może skontaktować się z AP Warszawa - wg bazy straty.pl archiwum posiada jakieś informacje na jego temat:
https://straty.pl/pl/szukaj
Prawdopodobnie nie chodzi tylko o informację, którą można odnaleźć w bazie osób ekshumowanych:
https://warszawa.ap.gov.pl/wyszukiwarki ... 55/151.JPG

Pozdrawiam
Aneta
Szymański_Wojciech - 24-11-2020 - 14:56
Temat postu:
KamilFadygowski napisał:
Zdjęcie: https://zapodaj.net/2889e435910b5.jpg.html


Zdjęcie ciekawe, bo mimo, że to wojskowi pod bronią - to raczej na luzie (z psem i w przekręconych furażerkach!). To oficerowie i( w przewadze) podoficerowie (z karabinami), chyba coś świętujący (?) - może zakończenie kursu rezerwy (nie na sucho!?). Pewnie lata 20-te XX w. Do tematu głównego nie wnosi wiele. A Pradziadek to który?

Pomyślnych poszukiwań!
Wojciech Szymanski
Sroczyński_Włodzimierz - 24-11-2020 - 15:01
Temat postu:
oficerowie z 21 pp na wielu zdjęciach występują - pułk obsługiwał "garnizonowo" uroczystości w latach 20
jakby lepsze zdjęcie, to można byłoby (po ident. oficera) batalion, kompanię namierzać
trzymając się roboczo tego, że to 21 pp
KamilFadygowski - 24-11-2020 - 17:22
Temat postu:
Szymański_Wojciech napisał:
KamilFadygowski napisał:
Zdjęcie: https://zapodaj.net/2889e435910b5.jpg.html


Zdjęcie ciekawe, bo mimo, że to wojskowi pod bronią - to raczej na luzie (z psem i w przekręconych furażerkach!). To oficerowie i( w przewadze) podoficerowie (z karabinami), chyba coś świętujący (?) - może zakończenie kursu rezerwy (nie na sucho!?). Pewnie lata 20-te XX w. Do tematu głównego nie wnosi wiele. A Pradziadek to który?

Pomyślnych poszukiwań!
Wojciech Szymanski


Pradziadek to ten z psem właśnie Smile

Pozdrawiam
Kamil
Szymański_Wojciech - 25-11-2020 - 13:39
Temat postu:
KamilFadygowski napisał:
Szymański_Wojciech napisał:
KamilFadygowski napisał:


Zdjęcie ciekawe, bo mimo, że to wojskowi pod bronią - to raczej na luzie (z psem i w przekręconych furażerkach!). To oficerowie i( w przewadze) podoficerowie (z karabinami), chyba coś świętujący (?) - może zakończenie kursu rezerwy (nie na sucho!?). Pewnie lata 20-te XX w. Do tematu głównego nie wnosi wiele. A Pradziadek to który?

Pomyślnych poszukiwań!
Wojciech Szymanski


Pradziadek to ten z psem właśnie Smile

Pozdrawiam
Kamil


Czyli plutonowym był i dodać tylko można, że podobnie jak koledzy prezentuje się w letnim polowym (drelichowym) mundurze na tle dość niezwykłym - podwórka mieszkalnego domu. Wiem, że rodziny oficerskie mieszkały m.in. na Cytadeli, ale czy w takich domach?!

Powodzenia!
W. Szymański
Sroczyński_Włodzimierz - 25-11-2020 - 13:46
Temat postu:
nie tylko oficerów: patrz lista ofiar wybuchu/zamachu w Cytadeli

z końcówki roku 20 jest chyba tylko to
https://wbh.wp.mil.pl/pl/skanydetale_jednostka/481150/
KamilFadygowski - 19-12-2020 - 17:50
Temat postu:
Witam, wracam do tematu, w księdze meldunkowej jest zapis odnośnie stosunku do zasadniczej służby wojskowej, czy ktoś może pomóc w rozczytaniu?

https://zapodaj.net/ae9442e7e1f70.jpg.html

Z góry dziękuje
Kamil
Badylarz - 19-12-2020 - 20:33
Temat postu:
Witam !

Plut. - plutonowy ?
N Ks. Ew. 93/??? - Numer Książeczki (Książki) Ewidencyjnej 93/???
P.K.U. Warsz II - PKU (Powiatowa Komenda Uzupełnień) Warszawa Miasto II

https://pl.wikipedia.org/wiki/Komenda_R ... _Miasto_II
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits