Genealodzy.PL Genealogia

Poszukuję osób, rodzin - Franciszek Drabiński, Jedlińsk

wilku1967 - 12-06-2020 - 13:54
Temat postu: Franciszek Drabiński, Jedlińsk
Od lat poszukuję Franciszka Drabińskiego, który urodził się 18 stycznia 1864r.w Jedlińsku. Jego rodzicami byli Tomasz Drabiński i Paulina (Skoczek) Drabińska. Do tej pory odnalazłem jego akt urodzenia, natomiast chciałbym ustalić kiedy zmarł. Proszę o pomoc. Piotr Wilkowski.
Sroczyński_Włodzimierz - 12-06-2020 - 13:58
Temat postu: Witam
I chcesz zastosować narzędzia genealogii genetycznej do ustalenia miejsce i daty zgonu?
Może jednak "papierowo" się uda? Co przejrzałeś w poszukiwaniach i jakie ustalenia co do pozametryklnego zasobu (w tym przede wszystkim ewidencji ludności z rejonu) zrobiłeś?
wilku1967 - 12-06-2020 - 16:34
Temat postu: Witam
Przeszukalem skorowidze od daty urodzenia do 1912 roku, bo do tego roku są dostępne. Zwracałem się z prośbą o sprawdzenie w urzędzie stanu cywilnego w Warszawie, czy nie wyjechał w poszukiwaniu pracy i do PCK. W ewidencji ludności nie sprawdzałem. Trzeba chyba tego szukać w archiwum.
Sroczyński_Włodzimierz - 12-06-2020 - 16:38
Temat postu:
z Jedlińska zgony do 1912 - tak?
małżeństwa? nigdzie u rodzeństwa się nie pojawia jako świadek, chrzestny?
co z rodzicami? kto zgłasza ich zgony? kiedy one i gdzie?
kowalem jak brat (?) nie był?
jakaś nieruchomość rodzinna w Jedlińsku do sprawdzenia hipoteka i notariat- może po Tomaszu i spadkowe wyjaśnią
a przede wszystkim do ustalenia co z ewidencją ludności
także urząd ds powinności (w tym powiatowy)
puszek - 12-06-2020 - 22:13
Temat postu:
Jedlińsk zgony i nie tylko do 1947r. (po zalogowaniu)
https://www.familysearch.org/search/cat ... %20Library

Tomasz Drabiński zg 20.I.1895r. (akt nr 8) żonaty 68 lat zgon zgłosili synowie: Stanisław i Paweł
Tomasz i Paulina (Skoczek) Drabińscy, ich dzieci: Franciszek, Józef, Anna, Andrzej, Marianna, Jan, Julianna.

Bożena
Sroczyński_Włodzimierz - 12-06-2020 - 22:27
Temat postu:
wymieniano żyjące dzieci, więc zgon Franciszka po 1895
ślub....

a bez logowania szwa i
https://metryki.genealodzy.pl/metryki.p ... p;zs=0139d
https://metryki.genealodzy.pl/metryka.p ... &y=992
tyle, że duplikaty
ale to ponoć sprawdzone?

to jeszcze ew. zgon żony Tomasza może zawęzić okres
puszek - 12-06-2020 - 23:03
Temat postu:
Przy zgonie Tomasza Drabińskiego wymieniono tylko synów, którzy zgłaszali zgon ojca: Stanisław i Paweł.
Pozostałe dzieci oprócz Franciszka już nie żyły.
Syn Paweł zg 21.V.1917r. (akt nr 28).

Bożena
Sroczyński_Włodzimierz - 12-06-2020 - 23:06
Temat postu:
to nie zrozumiałem wpisu, myślałem że jest o akcie zgonu Tomasza
puszek - 12-06-2020 - 23:09
Temat postu:
Zg Paulina (Skoczek) Drabińska 13.VII.1898r. wdowa zg zgłosili Stanisław i Paweł Drabikowie. (akt 32)

https://metryki.genealodzy.pl/metryka.p ... amp;y=1385
Bożena
Sroczyński_Włodzimierz - 13-06-2020 - 10:56
Temat postu:
Drabińscy
wilku1967 - 13-06-2020 - 11:42
Temat postu: Witam
Franciszek Drabiński nie występuje jako świadek nigdzie u rodzeństwa. Odnalazłem akty urodzenia i zgonu jego rodzeństwa. Sprawdziłem również czy nie wyjechał do rodziny w Przytyku, skąd pochodził jego ojciec. Proszę szczególnie Bożenę skąd wywnioskowala, że Franciszek zmarł po 1895r. Myślę o sprawdzeniu raptularza w przekonaniu, że jednak zmarł jako dziecko i nie zostało to zapisane.
puszek - 13-06-2020 - 11:48
Temat postu: Witam
Nie twierdziłam, że Franciszek zmarł po 1895r.
Umieralność dzieci w tej rodzinie była wysoka. Na 9 rodzeństwa, wieku dorosłego dożyło 2. Co z Franciszkiem? Być może też umarł w dzieciństwie.
Bożena
Sroczyński_Włodzimierz - 13-06-2020 - 11:56
Temat postu:
puszek napisał:
Przy zgonie Tomasza Drabińskiego wymieniono tylko synów, którzy zgłaszali zgon ojca: Stanisław i Paweł.
Pozostałe dzieci oprócz Franciszka już nie żyły.
Syn Paweł zg 21.V.1917r. (akt nr 28).

Bożena


to dla wyjaśniena skąd ja napisałem - z powyższego - bez sprawdzenia, zakładając, że tak w treści AZ Tomasza stoi
puszek - 13-06-2020 - 13:20
Temat postu:
Pod nr 8 jest zgon Tomasza Drabińskiego 20.I.1895r., na drugiej kartce napisano, że zostawił żonę Paulinę ze Skoczków i "...tres filii...". Czy dobrze rozumuję, że 3 synów/dzieci?
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... at=3733785

Bożena
puszek - 14-06-2020 - 09:50
Temat postu:
Piotrze, Twoja Prababka Eleonora (Wasyt) Drabińska zg 1929r. (akt 9)
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... at=3733785

Bożena
wilku1967 - 15-06-2020 - 15:30
Temat postu:
Dzień dobry.
W poszukiwaniu Franciszka Drabińskiego wracam do swojego wątku. Pewne jest to,
że w chwili śmierci matki Pauliny w 1898r. żyli trzej jej synowie, mieszkali w Jedlińsku. Paweł i Stanisław zgłaszali zgon. W 1903r. po podziale majątku po zmarłych rodzicach wyjechali Stanisław, którego odnalazłem i Franciszek, którego nadal poszukuję i proszę o pomoc?
Pozdrawiam
Piotr
wilku1967 - 05-04-2021 - 11:43
Temat postu:
Dzień dobry.
W poszukiwaniu Franciszka Drabińskiego wracam do swojego wątku. Pewne jest to,
że w chwili śmierci matki Pauliny w 1898r. żyli trzej jej synowie, mieszkali w Jedlińsku. Paweł i Stanisław zgłaszali zgon. W 1903r. po podziale majątku po zmarłych rodzicach wyjechali Stanisław, którego odnalazłem i Franciszek, którego nadal poszukuję i proszę o pomoc?
Pozdrawiam
Piotr
wilku1967 - 06-04-2021 - 11:36
Temat postu:
Witam.
Bardzo proszę o sugestie w/w temacie?

Pozdrawiam i czekam niecierpliwie
Piotr
wilku1967 - 18-04-2021 - 11:22
Temat postu:
Witam.
Proszę o informację.

https://www.fotosik.pl/zdjecie/d2ddcdc5990d898a

Dokument ten rozumiem jako druk pełnomocnictwa dla Piotra Kosteckiego w sprawie  spadkowej Drabińskich, który został przyjęty przez sędziego Piotra Iwanowa, ale to tylko moja interpretacja, dlatego umieszczam go na forum żeby mieć pewność, proszę też o wyjaśnienie co do pieczątki która widnieje na tym dokumencie, może to jest jakaś wskazówka w poszukiwaniu?
Pozdrawiam
Piotr
Officinalis_Paeonia - 18-04-2021 - 12:36
Temat postu:
Podpisał się m.in. wójt gm. Olchowiec - prawdopodobnie pow. chełmski, na wsch. od Lublina.
Pozdrawiam.
el_za - 18-04-2021 - 12:36
Temat postu:
wg mnie na pieczątce jest napis [Urząd Gminy Olchowiec]
wójt gminy Olchowiec Stepaniuk i pisarz Fiedopow(?) poświadczyli własnoręczność podpisów Franciszka i Stanisława

Ela
wilku1967 - 18-04-2021 - 14:34
Temat postu:
Witam.
Bardzo dziękuję Elizie i Eli sprwadzę ten ślad.

Pozdrawiam
Piotr
Irena_Powiśle - 18-04-2021 - 15:11
Temat postu:
Nie wiem na ile jest to pilnym - pisarz moim zdaniem ma nazwisko Fedosejew,
List kierowany do sądu pokojowego, sędzia Piotr Iwanow, to tak jak już powiedzieli wyżej.

Wszystkie te formularze były ścisłe numerowane, dlatego może coś podpowie numer tego formularza - 294.
Sprawa sądowa może mieć taki samy numer.
wilku1967 - 19-04-2021 - 19:04
Temat postu:
Dzień dobry.
Umieściłem dokument z pieczątką ze sprawy spadkowej, na naszym forum i dowiedziałem się że Franciszek Drabiński prawdopodobnie związany był z gminią Olchowiec powiat chełmski województwo lubelskie, tak została odczytana ta pieczątka. Tym się zasugerowałem dlatego sprawdziłem w byłej gminie Olchowiec, zindeksowana jest jako katolicka tylko ta wioska. Inne wsie są grekokatolickie i prawosławne. U mormonów i na lubelskim forum lubgnes z miejscowości Olchowiec są dostępne akty zgonu do 1946r. Przejżałem też dostępne akty urodzenia i ślubu ale bez rezultatów co robić dalej?
Pozdrawiam
Piotr
wilku1967 - 23-04-2021 - 10:22
Temat postu:
Witam.
Poszukuję Franciszka Drabińskiego, związany był z gminią Olchowiec powiat chełmski województwo lubelskie, sprawdziłem w byłej gminie Olchowiec obecnie Wierzbica. Na stronie family search i w bazie indeksów lubelszczyzny, miejscowości Olchowiec są dostępne akty zgonu do 1946r. które przejżałem. Skontaktowałem się też z AP w Chełmie ponieważ posiada księgi ludności stałej i niestałej z tych terenów, nadal nic?

Pozdrawiam
Piotr
wilku1967 - 25-04-2021 - 19:59
Temat postu:
Witam.
W poszukiwaniu Franciszka Drabińskiego w parafii św. Mikołaja, brak jest skanów i indeksów z lat 1903-1910 są wyłącznie w AP Lublin. Na family search od 1913-1945 przejżałem dostępne akty zgonu z innych parafii w Lublinie i nic. Prośbę swoją kieruję do osoby która w najbliższym czasie odwiedzi Archiwum w Lublinie o spr. zgonów z okresu 1903-1910 parafii św. Mikołaja pod kątem odnalezienia Franciszka Drabińskiego, będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam
Piotr
Sroczyński_Włodzimierz - 25-04-2021 - 20:10
Temat postu:
Św. Mikołaja w Lublinie?
https://szukajwarchiwach.pl/35/1861/0/2.4/105#tabSkany
i inne z
https://szukajwarchiwach.pl/35/1861/0/2 ... bJednostki
?
wilku1967 - 25-04-2021 - 21:16
Temat postu:
Witam.
Włodzimierz, dziękuję za linki na pewno skorzystam, ale z
par. św. Mikołaja i św. Agnieszki w Lublinie (kalinowszczyzna) dlaczego akty są ,,jednocześnie z 2 parafii"?

A przy okazji, w 1921r. GUS przeprowadził spis powszechny może to być jakiś trop w moich poszukiwaniach Franciszka Drabińskiego?
Pozdrawiam
Piotr
Sroczyński_Włodzimierz - 25-04-2021 - 21:17
Temat postu:
Spis - raczej nie, ale głosujący w wyborach (różnych,w tym po 1918 - już tak).
wilku1967 - 24-05-2021 - 16:13
Temat postu:
Dzień dobry.
Do tej pory sprawdzałem te wątki które są związane z gminą Olchowiec powiat chełmski, województwo lubelskie a dotyczą Franciszka Drabińskiego.To był dobry pomysł, ale pieczątka na pełnomocnictwie dla Piotra Kosteckiego na sprawę spadkową Drabińskich tylko ślad, może mój poszukiwany pojawił się na tym terenie tylko na chwilę i znowu zniknął? W związku z tym sprawdziłem u mormonów i na lubgnes zgony do 1946r, zleciłem kwerendę w AP Chełm ludności stałej i niestałej gminy Olchowiec, jest realizowany projekt rekrutów z lubelszczyzny, w USC Wierzbica zgony z parafii prawosławnej i katolickiej do 1945r. Na próżno, co robić dalej, liczę na pomoc?
Pozdrawiam
Piotr
wilku1967 - 25-05-2021 - 12:13
Temat postu:
Witam.
Zwróciłem się do AP w Chełmie o przeprowadzenie kwerendy w celu odnalezienia ewentualnego aktu notarialnego, wśród urzędujących notariuszy chełmskich w zakresie lat 1903-1910 a dotyczącego sprawy Franciszka Drabińskiego, co myślę że, pozwoli na ustalenie jego miejsca zamieszkania a potem śmierci. Jak i gdzie go dalej szukać, może ma ktoś jeszcze inne pomysły?
Pozdrawiam
Piotr
wilku1967 - 12-06-2021 - 19:13
Temat postu:
Witam.
Nadal poszukuję miejsca i daty zgonu Franciszka Drabińskiego. Urodzony 18.01.1864r. w Jedlińsku powiat radomski. Rodzice Tomasz Drabiński i Paulina (Skoczek) Drabińska. Związany był z gminią Olchowiec powiat chełmski województwo lubelskie, była gmina Olchowiec to obecnie gmina Wierzbica, potwierdza to pełnomocnictwo dla P. Kosteckiego w sprawie spadkowej Drabińskich z 1903r. i pieczątka z napisem [Urząd Gminy Olchowiec] a wójt gminy Olchowiec Stepaniuk potwierdza własnoręczność podpisu Franciszka Drabińskiego.
Czy jest ktoś kto potrafi mi pomóc?
Pozdrawiam
Piotr
wilku1967 - 02-09-2021 - 10:54
Temat postu:
Witam.
Mam nowy ślad poszukiwanego Franciszka Drabińskiego
https://www.szukajwarchiwach.gov.pl/ska ... 07e129ea73
AU49/1904
https://www.szukajwarchiwach.gov.pl/ska ... 1f46eb73d2
AU12/1905
A aktu zgonu nadal nie ma, co robić dalej.
Pozdrawiam
Piotr
puszek - 02-09-2021 - 11:49
Temat postu:
W akcie 12/1905r. - Franciszek jest chrzestnym u córki Józefa Wierzbickiego - Katarzyny

W/w Józef Wierzbicki umiera w Rosji w 1920r. Akt zgonu wpisany 1928r./par. Olchowiec (nr 13). Może Twój Franciszek był w Rosji razem z Józefem
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=1867931
wilku1967 - 02-09-2021 - 12:51
Temat postu:
Witam.
Dziękuję Ci za szybką odpowiedź muszę to sprawdzić
Pozdrawiam serdecznie
Piotr
Irena_Powiśle - 02-09-2021 - 15:05
Temat postu:
Z aktu zgonu wynika, że Józef Wierzbicki był ewakuowany do Rosji w czasie IWS, był bieżencem.
Poszukałam tej miejscowości - folwark Charytonowa.
Znalazłam ciekawe rzeczy.

Jeśli na krótko - był to majątek córki Konstantego von Kaufmana, Heleny, wioska miała nazwe Uljanówka, majątek Jelenowka, ale nie od jelenia) od Heleny. Później Helena, która po zamążpójściu miała nazwisko Charytonowa, złożyła wniosek o zmianie nazwy majątku na Konstantynówkę.
Żeby od razu do końca z tą rodziną, syn Heleny, Konstanty, bialogwardzista, umarł w Harbinie w roku 1942.

Gospodarstwo w Konstantynowce było rozwiniętym i nowoczesnym.
Znalazłam artykuł pt " wizyta do Państwa Charytonowie", jest tu napisane ze gospodarstwo to składało z dwóch części, i obecnie druga cześć tego gospodarstwa "ma dziwna nazwę Warszawka".
Moim zdaniem właśnie tu zamieszkali i pracowali bieżeńcy raczej wygnańcy. Chyba powinien tu być cmentarz gdzie są wiele polskich nazwisk.
Z tej głębi rosyjskiej ciezko było wyjechać w roku 1918 i żadnej możliwości w okresie 1918-1922, póki trwała wojna domowa i wojna Polsko-bolszewicka.
Mały kawał z innego artykułu o tym gospodarstwie

В 1875 году Кауфман завоевал Кокандское ханство, из которого была образована Ферганская область. Среди многих наград и подарков, полученных Кауфманом за присоединение Средней Азии к России, значилась и земля на границе Уфимского и Стерлитамакского уездов. В уездном списке 1915 года отмечено, что деревня Ульяновка располагалась в 18 верстах от волостного центра села Вознесенского (ныне село Булгаково) и насчитывала 43 двора.

Возникла она в 1877 году в результате пожалования туркестанскому генерал-губернатору Константину Петровичу фон Кауфману. Через 10 лет в 1887 году имение перешло по наследству его дочери Елене. Как свидетельствуют документальные источники, обустройство барской усадьбы начинается только после вступления в права наследования Елены Константиновны, т.е. уже после 1887 года. Тем не менее название «Еленовка» деревня получила от самого генерала. К этому времени Елена Константиновна уже 10 лет состояла в браке с Петром Алексеевичем Харитоновым. За 10-15 лет, прошедших с момента закладки усадьбы в Еленовке, владение супругов Харитоновых превратилось в процветающее хозяйство. В состав имения входило тринадцать населенных пунктов, центром которых была барская усадьба в Еленовке. Однако в 1912 году, заполняя переписной бланк, Елена Константиновна подала прошение о переименовании усадьбы в Константиновку. Здесь же прилагалась просьба ввести имение Харитоновых в состав Уфимского уезда. Данные Всероссийской сельскохозяйственной переписи 1916 года говорят о высокой рентабельности хозяйства, причем основной доход приносили сельхозпредприятия и конный завод. Трудились здесь 158 наемных рабочих. Проводилась тщательная селекционная работа по поддержанию чистоты породы скота. Упор делался на разведение арденских лошадей, швицких коров, йоркширских свиней. В 1916 году в хозяйстве Харитоновых имелся даже 25-сильный трактор, единственный на всю Уфимскую губернию. Кроме того, в графе «сельскохозяйственная техника» числились 14 сеялок, две жнейки и паровая молотилка. Продукция реализовалась в Уфе, куда отправляли сливочное масло, два сорта сыра, молоко и сметану.
https://ufaved.info/articles/istprogulk ... aritonovy/
https://ufa.bezformata.com/listnews/har ... /65440682/

Oraz
Forum genealogiczne tego regionu
http://www.ufagen.ru/sources
Mapka
https://yandex.ru/images/pad/search?fro ... rpt=simage
https://ru.m.wikipedia.org/wiki/В ... 2;н)
wilku1967 - 02-09-2021 - 15:23
Temat postu:
Witam.
Pani Ireno dziękuję bardzo za informację, właśnie napisałem na rosyjskim forum vgd z prośbą o sprawdzenie
czy przebywał w tym miejscu również Franciszek Drabiński
Pozdrawiam serdecznie
Piotr
Irena_Powiśle - 02-09-2021 - 15:33
Temat postu:
Nie ma za co,
Jabym złożyła kwerendę w archiwum w Ufie.
Może są tam listy biezencow, oraz metryki z tej Konstantynówki. Nie sądzę ze była tam parafia r-k, może wpisywali do metryk prawosławnych z notatka "katolik".

Może jest sens napisać do tego forum regionalne z zapytaniem.
Albo zapytać tego fachowca, pisze ze lepiej na adres mailowy
https://forum.vgd.ru/index.php?m=feed&a ... mp;u=79572
Wątek o biezencach
https://forum.vgd.ru/post/918/38708/p31 ... #pp3124239

Dodam:
Хозяйство состояло из двух частей. В Дуван-Табынской волости находился хутор Еленинский. Он лежал к западу от Кармаскалов. Здесь сейчас находится посёлок со странным названием Варшавка.

Еленинский участок включал усадьбу на площади в 17 десятин (гектаров), в том числе большой огород на полгектара, а также пашни (747 дес., округляю), лиственный лес (85), залежь (286), выгон (197), суходольный покос (107), неудобья, всего – 1444,5 десятины.

Хутор Еленинский = folwark Charytonow
Obecnie ma nazwę Warszawka

Jeszcze jedna opcja - napisać do gminnej administracji tej miejscowości, maja archiwum, napisane ze dokumenty od roku 1921 ale kto wie może są inne wcześniejsze tez.
https://admkarm.bashkortostan.ru/activity/6958/
W prawym dolnym rogu jest adres mailowy.
Można zapytać o liście pochowanych na cmentarzu w Warszawce Polaków.

Albo do biblioteki
http://karm-cbs.ru/method/group/3
Jest tu mapka gdzie zaznaczone Konstantynówka i Warszawka.
Irena_Powiśle - 14-09-2021 - 12:39
Temat postu:
https://basharchive.ru/census/1917/13371/#photo-2
Spis ludności wsi Konstantynowka, rok 1917
Skany

Znalazłam tylko jednego bieżeńca - Marek Derusz
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits