Genealodzy.PL Genealogia

Potrzebuję pomocy - Bilicki - zagadka w drzewku

adrian.g - 08-11-2019 - 20:30
Temat postu: Bilicki - zagadka w drzewku
Witajcie,

Postanowiłem w końcu zająć się jedną z gałęzi mojego drzewa którą z braku pomysłów do tej pory pomijałem.
Niestety sprawa dotyczy XXw przez co akta są zbyt młode żeby znalazły się w archiwum

Podstawowa informacja wyjściowa to akt urodzenia mojej prababci - znajduje się na nim adnotacja o jej śmierci więc to ten właściwy - Bronisława Bilicka ur 5.6.1925 w Grądach córka Jana Bilickiego i Janiny z Rucińskich
Druga informacja to nagrobek jej rodziców - Janina Bilicka żyła lat 37 zm 17.6.1932 i Jan Bilicki żył lat 59 zm 15.3.1945

Odnalazłem akty zgonu
- Jan Bilicki zm 15.3.1945, syn Michała i Anieli z Lewandowskich, lat 59 urodzony w Podlesiu
- Janina Bilicka zm 10.6.1932, córka Tomasza i Michaliny z Czajkowskich lat 36 urodzona w Ameryce, żona Jana Bilickiego - tutaj akt niby pasuje, rok różnicy wieku, data zgonu 7 dni wcześniej niż na nagrobku no można by uznać ludzkie błędy. Brak jest jedynie nazwiska panieńskiego. W akcie jest informacja że przebywała w Sierpcu i Babcia (a wnuczka Janiny) coś takiego wspominała ale nic więcej nie wie.

Odnalazłem też akt urodzenia Jana Bilickiego - ur. 2.1.1886 w Podlesiu, syn Michała i Anieli Lewandowskiej

I teraz zaczynają sie zagadki
Odnalazłem akt ślubu Jana Bilickiego i Janiny Rucińskiej z 28.12.1912
- Jan Bilicki lat 25 (1887) ur w Grądach syn Jana i Franciszki Cynkowskiej i Janina Rucińska lat 18 (1895) ur w Wilmington w Ameryce, córka Tomasza i Michaliny Czajkowskiej - zgadza się więc miejsce urodzenia Janiny (Ameryka) i imiona jej rodziców. Nie zgadzają się za to dane Jana Bilickiego - rok starszy, inni rodzice i miejsce urodzenia.

Sprawdziłem księgę urodzeń 1887 i znalazłem akt urodzenia Jana Bilickiego, ur w Grondach, syna Jana i Franciszki Cynkowskiej - jest to więc Jan który bierze ślub z Janiną w 1912 roku

Zakładam więc że dysponuję więc aktem zgonu i urodzenia mojego przodka - Jana Bilickiego syna Michała i Anieli z Lewandowskich - wychodząc od podstawowej informacji daty zgonu i wieku z nagrobka bo zgadzają się rodzice i daty zgonu i urodzenia

Matką mojej prababci Bronisławy była Janina Rucińska - zgrubnie zgadza się wiek i data śmierci ale bierze ona ślub z innym Janem Bilickim niż ten którego uznają za swojego.

Jest więc sytuacja że odnalazłem dwóch Janów Bilickich - pierwszy pasujący do aktu urodzenia prababci i danych z nagrobka i i drugi który nie pasuje ale bierze ślub z pasującą do reszty Janiną Rucińską


Co mi możecie doradzić? Jak jeszcze zweryfikować? Uderzające jest podobieństwo imion nazwisk i dat zgonu chociaż wygląda że coś tu jest nie tak
Sroczyński_Włodzimierz - 08-11-2019 - 20:37
Temat postu: zagadka w drzewku
akt zgonu z marca 45 to jedyne źródło danych , które tworzą alter ego Jana?



wystąp o korektę i z głowy;)
sbasiacz - 08-11-2019 - 20:58
Temat postu: zagadka w drzewku
akty zgonów są najmniej wiarygodne, dla pewności sprawdź z kim się ożenił Jan s.Michała urodzony w Podlesiu
pozdrawiam
BasiaS
adrian.g - 08-11-2019 - 21:39
Temat postu: zagadka w drzewku
Włodku,
znalazłem akty urodzenia dwóch Janów Bilickich więc to nie alter ego Smile Jeden z nich to na 99% mój przodek, drugi z nich żeni się z na 70% moją przodkinią, sprawa jest zawiła nie wiem czy dobrze opisałem sytuacją

Basiu,
Niestety w akcie zgonu Jana syna Michała jest tylko informacja że był wdowcem (co zgadza się z nagrobkami), parafia Gójsk jest zindeksowana w genetece jednak ani tam ani w pobliskich parafiach nie znalazłem jego aktu ślubu. Nie wspomniałem jeszcze że syn Michała umiera w grądach czyli tam gdzie Janina i Jan syn Jana biorą ślub
Sroczyński_Włodzimierz - 08-11-2019 - 21:49
Temat postu:
ale "mój przodek" to raczej na wyjściu nie na wejściu informacja
chyba, że masz równolegle inne źródła świadczące o tym, że dane młodego z aktu małżeństwa są nieprawdziwe

wg AM z 1912

Jan Bilicki syn Jana i Franciszki dd Cynkowskiej małżonków Bilickich etc etc
daj link do kopii

są podstawy poza AZ by powyższe kwestionować?
sbasiacz - 08-11-2019 - 22:11
Temat postu:
Michał Bilicki miał żonę Emilię (nie Anielę)Lawendowską wg.aktu ślubu z 1883
jego brat Jan Bilicki miał żonę Franciszkę Cackowską nie Cynkowską wg.aktu ślubu z 1882
więc jak widać akty zgonu nie są wiarygodne, chyba, że to twoje "przejęzyczenie"
pozdrawiam
BasiaS
Gordziejuk_tanyi - 10-11-2019 - 22:17
Temat postu:
Adrianie, poszukałabym na twoim miejscu ślubu Janiny (wdowy po Janie synie Jana ) z Janem synem Michała. Gdzieś pomiędzy 1916-1924. Jeżeli takiego nie ma w parafii w tych latach, to jest bardziej prawdopodobne, że informacje o rodzicach w akcie zgonu Jana są błędne.
Może ci się uda odszukać rodzinę pierwszego dziecka Janiny. Natalia urodziła się w 1913 i w 1940 wyszła za Jana Ziółkowskiego 35/1940. Może rodzina Natalii ma jakieś dodatkowe informacje.
Powodzenia
Ola
adrian.g - 17-02-2020 - 21:12
Temat postu:
Dziękuję wszystkim za sugestie.

Jakoś nie sprawdziłem tego wcześniej, ale wygląda na to że Basia i Ola macie rację i obaj Janowie (syn Michała i syn Jana) byli kuzynami, ich rodzice byli rodzeństwem.
Jeżeli tak to Janina Rucińska w 1912 ożeniła się z Janem s. Jana (widnieje tam jako panna), a później z Janem s. Michała
Będę podążać dalej tym tropem ale niestety mam pół polski do tej parafii i obawiam się że ksiądz nie będzie taki skory do kopania w księgach po telefonicznej prośbie..


Michał Bilicki prawdopodobnie miał żonę Anielę bo w AU i AZ ich syna matka to Aniela Lewandowska, jedynie w AM jest Emilia Lawendowska - stawiam hipotezę że to błąd skryby i to ta sama osoba i małżeństwo.
Podobna sprawa z nazwiskiem panieńskim matki Jana s. Jana - w AS z 1912 z Janiną jest Cynkowska, natomiast w AS z 1882 jest Cackowska.

Olu, skąd masz informacje o córce Janiny, Natalii i jej mężu?
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits