Genealodzy.PL Genealogia

Poszukuję osób, rodzin - Stanisław Bońkowski gdzie szukać

cyganmokotow - 18-10-2018 - 15:20
Temat postu: Stanisław Bońkowski gdzie szukać
Kochani mam mamły problem według metryki nr 13
https://szukajwarchiwach.pl/50/135/0/-/ ... iTsTCzyJvg
Stanisław urodzil się w Rogozinie jeśli dobrze przeczytałem, Z tego co się orientuje to parafia Radzanowo...Tymczasem nie ma sladu tam po moim Stanisławie...Może coś zle przeczytałem lub nie ta parafia...Prosze o wskazówki
Michał
Arek_Bereza - 18-10-2018 - 15:37
Temat postu: Stanisław Bońkowski gdzie szukać
Mam przodków z Rogozino ale to Par. Płock Imielnica ale tam też nie widzę
cyganmokotow - 18-10-2018 - 16:02
Temat postu: Stanisław Bońkowski gdzie szukać
a no nie ma wlascie mozliwe, zeby to była parafia Płock Trzepowo
Michał
Arek_Bereza - 18-10-2018 - 16:21
Temat postu: Stanisław Bońkowski gdzie szukać
W Trzepowie brał ślub i tam także w akcie ślubu jest Rogozino i rok urodzenia około 1833 ale w Trzepowie nie widzę, sprawdź na wszelki wypadek jest na szwa
JadwigaKolczyńska - 18-10-2018 - 16:59
Temat postu: Stanisław Bońkowski gdzie szukać
Witam z aktu wynika, że to parafia Biała miejscowość Draganie, a miejsce urodzenia Rogoźno, może w Rząśniku bo tam jest gmina
cyganmokotow - 18-10-2018 - 17:14
Temat postu: Re: Stanisław Bońkowski gdzie szukać
JadwigaKolczyńska napisał:
Witam z aktu wynika ,że to parafia Biała miejscowość Draganie



Pani Jadwigo jest wyrażnie npisane Rogozin....


Panie Arku juz sprawdzam a gdzie Pan znalazł akt slubu Stanisława?
Arek_Bereza - 18-10-2018 - 17:17
Temat postu: Re: Stanisław Bońkowski gdzie szukać
Michale, my tu raczej na Ty jesteśmy Smile
W Trzepowie, do tego akt ślubu jego rodziców też tam odnajdziesz. Znalazłem dwie siostry Stanisława ale jego brak. Ślub na fs reszta szwa, ślub rodziców indeks
cyganmokotow - 18-10-2018 - 17:40
Temat postu: Re: Stanisław Bońkowski gdzie szukać
oki szukam dalej:) narazie przejzałem od 1830 do 1837 i nic ...Szukam dalej:)
Pozdrawiam
Arek_Bereza - 18-10-2018 - 17:44
Temat postu: Re: Stanisław Bońkowski gdzie szukać
Akt urodzenia maks do 1840, potem nie ma co szukać Smile
Ojciec Stanisława był parobkiem więc podróżnik zapewne
cyganmokotow - 18-10-2018 - 18:24
Temat postu:
Znalazłem już akt małżeństwa I nie mogę odczytać jaka to wieś w której sie urodził Piotr....
https://szukajwarchiwach.pl/50/368/0/-/ ... YBA3GioEiA
Akt numer 3 i pytanie czy mozna gdzies zdobyc alegaty o których mowa
Siostry Marianne i Katarzynę już odnalazłem:)
Największa niespodzianka to jaką forme pierwotną miało nazwisko Bońkowski Bóykowski vel Bojkowski...Szok.
Szukam dalej może akt rodziców Piota tzn Wojciech a i Agnieszki znajdę...Akt zgonu Piotra i Zuzannyzanalzłem juz w Białej w 1854roku umierają
Michał
zelezny - 18-10-2018 - 20:42
Temat postu:
Michale,

Stanisław B. urodził się w Rogozinie dokładnie dnia 1 stycznia o godzinie 2 "po północku" jak widnieje w akcie.

Powodzenia

Pozdrawiam

Janek
cyganmokotow - 18-10-2018 - 23:41
Temat postu:
niestety Stanisław nie ma w Trzepowie. udało mi sie już znalesc jego dziadków Wojciecha i agnieszka ale nie moge odczytac nazwy miejsca narodzin Piotra- taty Stanisława
zelezny - 19-10-2018 - 00:01
Temat postu:
Michale,

Stanisław nie był ochrzczony w parafii Trzepowo. Jego wiek zarówno w akcie ślubu jak i w akcie zgonu jest zawyżony. Nie trzeba szukać daleko.

Pozdrawiam

Janek
cyganmokotow - 19-10-2018 - 10:07
Temat postu:
Czyżby Woźniki parafia?
Arek_Bereza - 19-10-2018 - 10:27
Temat postu:
Michale,
Jeśli wiek zawyżony to możemy przyjąć, że urodził się 1835-40
Woźniki nie, są indeksy i możesz zobaczyć wszystkich Stanisławów tam urodzonych, wybierz imię i zakres lat.
cyganmokotow - 19-10-2018 - 10:46
Temat postu:
Oki sprawdzam, bo Trzepowo do 1840 sprawdziłem i nic.... Podobnie aktu zgonu Wojciecha między 1821 a 1830 też tam nie ma... Tak więc musi być jakaś parafia obok gdzie uczęszczali... Szukam dalej 😁
Arek_Bereza - 19-10-2018 - 10:53
Temat postu:
wg podpowiedzi Janka (szacun za zdolności poszukiwawcze) jest to parafia pobliska. W tym okresie braki w indeksach w pobliskich parafiach wykazuje Płock, Dobrzyków i Radziwie. Niestety szwa nie działa więc nie ma jak sprawdzić Sad chyba, że słowo blisko oznacza jednak nieco dalej Smile
Bo w indeksach pobliskich ja tego nie widzę a widać wszystkich Stanisławów
zelezny - 19-10-2018 - 10:57
Temat postu:
Michale,

Kierunek poszukiwań właściwej bardzo bliskiej parafii to SE - z aktu zrodzi się spore zamieszanie, ale poczekajmy jak SZWA zacznie działać.

Pozdrawiam

Janek
cyganmokotow - 19-10-2018 - 11:02
Temat postu:
Już się nie mogę doczekać i czekam cierpliwie 😁😁
Michał
Arek_Bereza - 19-10-2018 - 11:10
Temat postu:
Tak dla porządku zapomniałem o Miszewku Strzałkowskim, które też nie ma indeksów urodzeń za ten czas Smile

edit
Trafiony ale rzeczywiście zamieszanie będzie Smile
I pozostanie niepewność
cyganmokotow - 19-10-2018 - 14:13
Temat postu:
Miszewko dokładnie...
Niech już odpala ja szw bo jestem mega ciekaw
Niestety na family jest do 1808....mize tam będzie akt zgonu Wojciecha, bo Agnieszkę już znalazłem.. A czy udało Wam się odczytać o jakiej wsi mowa w akcie ślubu Piotra... W akcie zgonu Agnieszki z 1830 jest zapisane, że również pochodziła z tej wsi
Arek_Bereza - 19-10-2018 - 14:24
Temat postu:
odpalili przecież, inaczej bym nie napisał tego, co napisałem Smile
Nazwa wsi trudna do zidentyfikowania dla mnie ale lepsze jest to, że metryka chrztu była niby z Trzepowa z 1801 z 9 listopada tylko w indeksach brak Sad
Ale indeksy na podstawie skorowidza więc jakiś cień nadziei jest
cyganmokotow - 19-10-2018 - 15:16
Temat postu:
https://szukajwarchiwach.pl/50/152/0/-/ ... RoC0YyPhSQ
Mam to urodzony w1837 ale skąd matka jego to Marianna a nie Zuzanna Głowacka... Dziwne w akcie zgonu Stanisława z 1907 roku z Białej jest np matka podana jako Marianna Głowacka... A w rzeczywistością to Zuzanna Głowacka... A teraz jeszcze inna i do tego nazwisko Bońkowski a w starych księgach Bóykowski.... Hmmm
Arek_Bereza - 19-10-2018 - 15:21
Temat postu:
A imię ojca Cię nie niepokoi ? Smile
cyganmokotow - 19-10-2018 - 15:28
Temat postu:
A tego nie doczytałem czyli to nie ten Stanisław 😁
Arek_Bereza - 19-10-2018 - 15:43
Temat postu:
To dobre pytanie ?
a dalej jest tylko ciekawiej, bo Piotr (ojciec) jest zapewne ochrzczony jako Tomasz (syn Wojciecha i Anny) ur. 1800 22 listopada. Piotr miał się urodzić 9.11.1801 wg metryki z Trzepowa (ponoć załączonej) ale po co w akcie ślubu z Trzepowa załączać odpis aktu chrztu z Trzepowa ? Bo to usc było ?
Bo jakoś nie widzę możliwości, że się dziecko rodzi 22.11.1800 a następne 9.11.1801.
cyganmokotow - 19-10-2018 - 16:20
Temat postu:
Napisałem już do ap plock o skan allegaty do ślubu Piotra i Zuzanny... Moze to coś wyjaśni... Jeśli ta wieś a akcie to Ploniawy jeśli dobrze odczytałem to może tam będę szukał. W akcie zgonu Agnieszki z 1830 z Trzepowo nazwa tej wsi się powtarza... Jest tyle pytań jeszcze...
zelezny - 19-10-2018 - 20:24
Temat postu:
Michale,

Piotr B. urodził się nie 9 ale 10 listopada 1801 roku w odleglejszej od Trzepowa parafii. Kolejny raz dowiesz się jak ewoluowało nazwisko.

Pozdrawiam

Janek
cyganmokotow - 19-10-2018 - 21:30
Temat postu:
Mam to urodził się w 1801 10 listopad wieś Płomiany parafia Dobrzyń, jako Piotr Borkowski syn Wojciecha i Agnieszki 😉😁
zelezny - 19-10-2018 - 21:49
Temat postu:
Michale,

Jeszcze aby rozwiać Twoje wątpliwości w stosunku do zawierającego błędy aktu chrztu Stanisława B. z roku 1837 z Miszewka Strzałkowskiego, zwróć uwagę na podany wiek Stanisława w akcie chrztu jego pierworodnego syna Tomasza.

Pozdrawiam

Janek
Arek_Bereza - 19-10-2018 - 23:39
Temat postu:
To zapewne jest ten Stanisław ale dane zamieszczone w akcie są takie, że nie zgadza się imię ojca, wiek, imię matki, wiek w miarę. To trochę sporo. Zwykle nie zgadzało się nazwisko matki, czasem imię przy dobrym nazwisku, czasem oba ale wszystko na raz ? A potem na podstawie tego aktu ksiądz pisze akt ślubu, w którym wszystko się zgadza ? Alegata będą ciekawe Smile
A co do Piotra i Tomasza to hardkor, dwa miesiące przerwy między urodzinami dziecka i zajściem w kolejną ciążę ?
Sroczyński_Włodzimierz - 19-10-2018 - 23:40
Temat postu:
może nie przy każdym dziecku, ale "co rok prorok" to nie taka rzadkość - hardcore może (ale też niekoniecznie) z dzisiejszego punktu widzenia
cyganmokotow - 19-10-2018 - 23:53
Temat postu:
zelezny napisał:
Michale,

Jeszcze aby rozwiać Twoje wątpliwości w stosunku do zawierającego błędy aktu chrztu Stanisława B. z roku 1837 z Miszewka Strzałkowskiego, zwróć uwagę na podany wiek Stanisława w akcie chrztu jego pierworodnego syna Tomasza.

Pozdrawiam

Janek


A to o Tomaszu nie mam pojęcia myślałem że miał tylko Józefa, Wincentego, Dominika, Jana i Władysława urodzeni wszyscy w Białej jako Bońkowscy... Gdzie Pan znalazł Tomasza? Jest jeszcze jedna ciekawostka żona Stanisława czyli Tekla Obidowska córka Macieja i Marauanny umiera w 1899 roku w Białej w wieku 80 lat czyli urodziła się w 1819 roku czyli dzieci rodzi w wieku 50 i więcej lat?!?
Arek_Bereza - 20-10-2018 - 00:09
Temat postu:
Mój post powyżej, Tomasz 22.11.1800 Trzepowo, Piotr 10.11.1801
Włodku, co rok to prorok w sensie kalendarzowym tak, bo w styczniu jedno a w czerwcu następnego roku kolejne. Ale tu jest około 11 miesięcy między porodem i porodem. Możliwe teoretycznie i wydawałoby się że tylko teoretycznie a jednak...
Sroczyński_Włodzimierz - 20-10-2018 - 00:18
Temat postu:
Żeby nie odejść zbytnio od genealogii nie ma co teoretyzować (ale naprawdę - to nie tylko teoretycznie możliwe:) ogólnie - przy takim zagęszczeniu w AU (a naprawdę zdarza się) nie mam jakoś wątpliwości genealogicznych.

Bardziej stawiam sobie "?" (ale na ogół tylko sobie, nie głoszę teorii, jednak jakąś hipotezę bywam że robię i raz czy dwa okazało się zasadne) przy AU gdy matka (nie tylko z AU, ale i poprzednich AU dzieci AM swojego i czasem AU swojego) ma mieć np 55, a widać, że w domu jest córka 16 lat licząca. Po tym jak zobaczyłem (raz czy dwa), że po latach dziecko w AM bywa z tejże córki jednak (poślubionej 2-3 lata później), nie zawsze dowierzam biologicznym zdolnościom przodkiń co do prokreacji w okolicach i po 50-tce . Co prawda nie w "moich" aktach to, ale przy podejrzanie sporym wieku (potwierdzonym) matki - zerkam co małoletniego w domu się pałętało Smile
cyganmokotow - 20-10-2018 - 01:03
Temat postu:
poki co W Dobrzyniu jeszcze znalazłem Mateusza Bieńkoskiego z 1802 roku i jeszcze jednego Piotr z 1798 . Dzieci Wojciecha i Agnieszki. Wcześniej jesy dość sporo rodziny Bonkoskich i Bieńkoskich. Nazwiska na zmiane. Szukam Dalej
Al_Mia - 20-10-2018 - 01:20
Temat postu:
Jest jeszcze jedna ciekawostka żona Stanisława czyli Tekla Obidowska córka Macieja i Marauanny umiera w 1899 roku w Białej w wieku 80 lat czyli urodziła się w 1819 roku czyli dzieci rodzi w wieku 50 i więcej lat?!?

Wiek zmarłej podany z "sufitu"

Dla porównania zobacz jaki wiek podano gdy rodziły się dzieci.
np.
1867 ur Józef- Tekla ma 30 lat, Stanisław 30 lat
1870r ur Jan - Tekla ma 36 lat, Stanisław 36 lat

jestem przekonana że w 1899 roku miała mniej niż 70 lat.
Stanisław umiera 8 lat później wiek 75 lat.
A wg urodzeń dzieci byli równolatkami.



pozdrawiam

Ala
zelezny - 20-10-2018 - 10:27
Temat postu:
Michale,

Pierworodny syn Stanisława B. Tomasz urodził się (dwa dni przed urodzinami swojego ojca) w tym samym roku, w którym Stanisław ślubował z Teklą i to w tej samej parafii.
Tekla O. urodziła się również w tej samej co wyżej parafii 19/09/1830 roku stąd w dacie śmierci miała lat 69 a nie jak zapisano 80.

Powodzenia

Pozdrawiam

Janek

Ps: Dopisz sobie do drzewa jeszcze jedną osobę - najstarszą córkę Stanisława B. Mariannę - i tu również sprawdź w jej akcie chrztu wiek ojca - jest jak najbardziej poprawny.
cyganmokotow - 20-10-2018 - 10:42
Temat postu:
Panie Janku wczoraj znalazłem akt urodzenia Tomasza niestety w następnym roku umiera. Znalazłem jeszcze w Trzepowie córkę Marianne i potem rodzina przeprowadza się do Dragania i tam już do dzisiaj zostaje... Co do urodzenie Piotra Borkowskiego to te r trochę jak n wygląda według mnie... Ten kto pisał te sumariuszu to n miał zbyt ładnego pisma 😁 najstarsze dziecko Wojciecha jakie znalazłem w Dobrzyń to Piotr w 1798 a najmłodsze to Mateusz z lutego 1802. Tak więc wydaje mi się że potem poszli już w kierunku Trzepowo. Tak mi się wydaje. W Dobrzyniu jeszcze w latach 1780 do 1799 rodzą się jeszcze dzieci Szczepana, Jana i Józefa Bonkoski. Dzieci Wojciecha już nie znalazłem.
zelezny - 20-10-2018 - 10:57
Temat postu:
Michale,

Zdobyte doświadczenie możesz teraz przekuwać na Twoją pomoc dla innych uczestników forum Smile
Twoja genealogia jak zauważyłem zatoczyła koło, co zdarza się wbrew pozorom nader często - znamienny jest ten "powrót przodków" do parafii związanej z "Bergerami".

Pozdrawiam

Janek

Ps: Akt zgonu Jana Bergera pozostaje chyba jeszcze otwartą kwestią - pytanie czy sprawdziłeś księgi z parafii Rościszewo oraz okolicznych (niezindeksowanych dla Z) z powiatu sierpeckiego w AP Płock.
cyganmokotow - 20-10-2018 - 16:26
Temat postu:
Witam sprawdziłem już prawie wszystkie parafie. Niestety brak. Rościszewo jeszcze nie szukałem ale napiszę o kwatende na dniach 😁 znalazłem za to ciekawy trop iż mój Jan Berger mieszkał między 1821 a 1824 z rodzicami... Ale szukam oczywiście dalej
cyganmokotow - 26-10-2018 - 14:25
Temat postu:
Witam allegata już odnaleziona do aktu małżeństwa:) Na dniach dostane skan...Teraz mam mały problem z ojcem Piotra, czyli Wojciechem , który według metryki slubu Piotra w 1821 roku mieszkał juz w Trzepowie razem z żona Agnieszką...Akt zgonu Agnieszki znalazłem w 1830 w Trzepowie..Przeszukałem Trzepowo, Miszewko i Słupno. Niestety po Wojciechu zero śladu...Może jakies sugestie gdzie jeszcze mogę szukać?
Pozdrawiam Michał
zelezny - 26-10-2018 - 18:51
Temat postu:
Michale,

Wojciech Bońkowski zmarł dnia 22 września o godzinie 5 rano. Z aktu zgonu dowiesz się jak brzmiało nazwisko panieńskie jego żony Agnieszki.

Powodzenia

Pozdrawiam

Janek

Ps: Podany przez Ciebie przedział 1821-1830 jest jak najbardziej poprawny.
cyganmokotow - 26-10-2018 - 19:26
Temat postu:
Panie Janku jak Pan to róbi 😁😉
A w jakiej parafii bo szukałem już Płock, Trzepowo, Imielnica i Miszewko i nic
zelezny - 26-10-2018 - 19:33
Temat postu:
Michale,

Jeżeli "postawisz" na Tolka Banana i sprawdzisz jak brzmiało jego filmowe nazwisko, to odnajdziesz część nazwy miejscowości, w której zmarł Wojciech - a stamtąd trafisz już do właściwej parafii - bardzo bliskiej, bliższej niż sądzisz.

Pozdrawiam

Janek
cyganmokotow - 26-10-2018 - 20:32
Temat postu:
Uwielbiam te Pana zagadki i podpowiedzi.Smile) Tomka nazwisko to Szymek Krusz oczywiście... Czy chodzi o Kruszwica w kujawsko pomorskie?

Kruszczewo parafia Proboszczewice 😁😁😁

https://szukajwarchiwach.pl/50/358/0/-/ ... Y-O9V3Gxig

Mam to co ciekawe w tym okresie i rejonie a dokładniej w Sękowie mój 7 razy pradziad był dziedzicem Sękowa nijaki Wojciech Smardzewskich jego rodzina i jego żony Józefaty Bromirskiej na tych ziemiach miała folwarki itd...Tak więć bardzo możliwe , że możliwe że mój 6 razy pradziadek Wojciech Bońkowski był owczarzem lub parobkiem na służbie w domu mojego 7 razy pradziadka Wojciecha Smardzewskiego...A napewno juz mogli sie znaćSmile

Teraz na to wychodzi , że czeka mnie najgorszy z terenów dla mnie Dobrzyń nad Wisłą i łacina...Obstawiam , że tam slubowali Wojciech i Agnieszka , która się urodzila we wsi Płomiany....
cyganmokotow - 28-10-2018 - 19:46
Temat postu:
Muszę sie pochwalic gdyż doszedłem juz do 1700lat Wojciech Bońkowski, Bieńkoski, Borowski ró,zne formy rodzi się w Dobrzyniu w 1763 roku z ojca Michała Mikołaja Bieniek, Beńko i Rozali Czarnomaz. Ojciec Wojciecha umiera już jako Bieńkowski w 1800 roku ,. Nazwisko Od 1790 lat przybrało formę Bieńkowski w Dobrzyniu , a na mazowszu Bońkowski oststecnie..Przed 1790 rokiem spotykałem przeróżne formy Bonkoski, Bieńko, Bonko, Bieniek, Buńki, Bonki, Bańki, Najstarsza forma nazwiska to Bieniek tak się nazywa Mikołaj oraz jego bracia Szczepan, Jan oraz ich prawdopodobnie ojciec Jakób Bieniek.
Czekam teraz na skany akt od księdza z Płocka , żeby się dowiedzieć o ich ststusie i może jakieś kolejne wniski i ciekawostki
Pozdrawiam Michał
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits