Genealodzy.PL Genealogia

Posiadam listę, wykaz - Galicjanie w Bośni 1890-1945-księgi parafialne

benus1968 - 23-02-2018 - 21:38
Temat postu: Galicjanie w Bośni 1890-1945-księgi parafialne
Jestem w posiadaniu książki napisanej przez Jana Bujaka ,, Polskie Parafie w Bośni,,
Pod koniec XIX w. dość duża grupa Polaków z Galicji, Wołynia i Bukowiny emigrowała za chlebem do Bośni i Hercegowiny. Zakładali tam swoje wioski i parafie. Po II WŚ wrócili do Polski na ziemie odzyskane.
Książka zawiera skany ksiąg parafialnych z następujących miejscowości w Bośni:
Novi Martinac
Prnjavor
Rakovac
Devetina
Dubrava
Gumjera
Kunova
Śibovska
Jeśli ktoś jest zainteresowany, chciałby odnaleźć rodzinę? chętnie pomogę i sprawdzę czy nazwisko znajduje się w księgach.

Pozdrawiam
Elżbieta
jakub336 - 23-02-2018 - 22:28
Temat postu: Galicjanie w Bośni 1890-1945-księgi parafialne
Witam,
Jeśli była by możliwość to prosił bym o sprawdzenie nazwiska Flis Jan z Gumjera. Przypuszczam , że może być jego akt zgonu.
Pozdrawiam,
Sylwester
benus1968 - 24-02-2018 - 00:09
Temat postu:
W księdze z Nowego Martyńca jest wpis -4.06.1903 ur. Jana Flis s. Józefa i Marianny z domu Byra zam. Gumjera 22, przybyli z Żupawa, Grębów, Tarnobrzeg. Chrzestni Jakub Myska i Ana Bazewi r. Klimek
oraz akt zgonu -16.02.1904 , tu dopisana jest miejscowość Jeziorko, chyba miejsce pochodzenia Józefa. Jest tu więcej dzieci Józefa i Marianny, oraz ich akt ślubu.


Pozdrawiam
Elżbieta
jakub336 - 24-02-2018 - 09:37
Temat postu:
benus1968 napisał:
W księdze z Nowego Martyńca jest wpis -4.06.1903 ur. Jana Flis s. Józefa i Marianny z domu Byra zam. Gumjera 22, przybyli z Żupawa, Grębów, Tarnobrzeg. Chrzestni Jakub Myska i Ana Bazewi r. Klimek
oraz akt zgonu -16.02.1904 , tu dopisana jest miejscowość Jeziorko, chyba miejsce pochodzenia Józefa. Jest tu więcej dzieci Józefa i Marianny, oraz ich akt ślubu.


Pozdrawiam
Elżbieta


Dziękuje Bardzo, to pierwsze informacje jakie udało mi się uzyskać na temat tej gałęzi rodu. Jeśli w którejś metryce był by dopisek jak nazywali się rodzice Józefa z Jeziórka to było by super ! Raz jeszcze dziękuje.
Pozdrawiam,
Sylwester
benus1968 - 24-02-2018 - 11:16
Temat postu:
Akt ślubu z 2.07.1901r. :
Józef Flis l.25 s. Jana i Tekli Kołodziej z Jeziorko, Tarnobrzeg z
Maria Bira /Byra/ l.18, c Jana i Anny Chmielowiec z Sofijówki.
ich dzieci:
Jan 1903-1904
Ewa 1904-1919
Adam 1906
Teofila 1908-1913
Wincenty 1910-1916
Bronisława 1912
Ludwik 1914
Adolf 1916
Aniela 1920
Władysław 1922
Franciszka 1925-1926
Józefina 1928

Józef Flis zmarł /starość taki wpis/ 20.07.1944r mając 70 lat. pochowany w Gumjerze.

Pozdrawiam
Elżbieta
danisha - 24-02-2018 - 11:36
Temat postu:
Cz nazwisko Bernacki v Biernacki występuje?
Dana
przemko20161 - 24-02-2018 - 11:37
Temat postu:
Witam
Proszę o sprawdzenie nazwiska Perucki i Perucka

Przemek
jakub336 - 24-02-2018 - 11:56
Temat postu:
benus1968 napisał:
Akt ślubu z 2.07.1901r. :
Józef Flis l.25 s. Jana i Tekli Kołodziej z Jeziorko, Tarnobrzeg z
Maria Bira /Byra/ l.18, c Jana i Anny Chmielowiec z Sofijówki.
ich dzieci:
Jan 1903-1904
Ewa 1904-1919
Adam 1906
Teofila 1908-1913
Wincenty 1910-1916
Bronisława 1912
Ludwik 1914
Adolf 1916
Aniela 1920
Władysław 1922
Franciszka 1925-1926
Józefina 1928

Józef Flis zmarł /starość taki wpis/ 20.07.1944r mając 70 lat. pochowany w Gumjerze.

Pozdrawiam
Elżbieta


Raz jeszcze dziękuje Smile
Pozdrawiam,
Sylwester
benus1968 - 24-02-2018 - 12:16
Temat postu:
danisha napisał:
Cz nazwisko Bernacki v Biernacki występuje?
Dana


W Gumjerze są wpisy dot. Antoniego i Piotra Bernacki, oraz synów Piotra tzn. Antoniego i Stefana. Kogo dokładnie sprawdzić ?


Witam
Proszę o sprawdzenie nazwiska Perucki i Perucka

Przemek


Nazwiska Perucki niestety nie mam w tych parafiach. Może źle było zapisane. Może podaj w jakiej miejscowości i jaką osobę mam poszukać?


Elżbieta
tamijot242 - 24-02-2018 - 12:34
Temat postu:
Nazwiska.Gagat.Kacała?

tamara
benus1968 - 24-02-2018 - 12:46
Temat postu:
tamijot242 napisał:
Nazwiska.Gagat.Kacała?

tamara


Niestety nie ma tych nazwisk.
danisha - 24-02-2018 - 14:34
Temat postu:
Elżbietko, pięknie Ci dziękuję za poświęcony mi czas.
Czy mogłabyś sprawdzić ich wszystkich? Obu Antonich ,Stefana i Piotra Bernackich v Biernackich.
Będę Ci bardzo wdzięczna.
Dana
benus1968 - 24-02-2018 - 15:37
Temat postu:
danisha napisał:
Elżbietko, pięknie Ci dziękuję za poświęcony mi czas.
Czy mogłabyś sprawdzić ich wszystkich? Obu Antonich ,Stefana i Piotra Bernackich v Biernackich.
Będę Ci bardzo wdzięczna.
Dana


Wygląda na to, że Piotr i Antoni byli braćmi. Ich rodzice Wasyl /Bazyli/ Bernacki i Kamila Grodzicka / niewyraźne nazwisko/
Piotr w 1906 r. poślubił Magdalenę Marunczek /Marenczak/
ich dzieci :
Stefan 1908-żona Michalina Stangret c. Franciszka i Marii Flut- ślub 1927 i dzieci: Jan 1933, Józefa 1935-1937
Antoni 1914- żona Stanisława/jako Józefa jest w aktach ur. dzieci/ Piwowarska c. Stanisława i Stanisławy Berlicki-ślub 1937-dzieci:Piotr 1938,Jan 1943, Katarzyna1945-1946.
Józefa 1912- mąż Jan Piwowarski s. Stanisława i Stanisławy Barlicki ślub 1929, dzieci:Józef 1930, Anna 1934

------------------------------------------------------------------------
Antoni w 1907 poślubił Juliannę Stangret l.21 c. Wincentego i Agnieszki Zaleskiej /?/ I mic więcej na ich temat nie ma. Wyślij mi swój adres mail na pw bo nie wiem jak wysłać Ci na pw skany ślubu Piotra i Antoniego tam są dopiski skąd pochodzą. sprawdzisz sobie nazwiska, bo mogłam źle odczytać. Jakby co to pytaj jeszcze, bo ja nie mogę się połapać w innych rodzinach i mogłam coś przeoczyć Smile)
danisha - 24-02-2018 - 16:26
Temat postu:
Pięknie ,pięknie dziękuję!
Adres podaję na PW.
Pozdrawiam serdecznie
Dana
Andrzej26 - 08-09-2018 - 03:31
Temat postu: CHMIELOWIEC JAN , CHMIELOWIEC ADAM
Witam , czy ktoś ma może informacje na temat mojego dziadka i pradziadka pochodzili z Huta z Galicji. W latach 1890 wyjechali do Jugosławi
pozdrawiam
benus1968 - 08-09-2018 - 07:44
Temat postu: Re: CHMIELOWIEC JAN , CHMIELOWIEC ADAM
Andrzej26 napisał:
Witam , czy ktoś ma może informacje na temat mojego dziadka i pradziadka pochodzili z Huta z Galicji. W latach 1890 wyjechali do Jugosławi
pozdrawiam

Czy chodzi o Jana, który w 1908 r. w Nowym Martyńcu ożenił się z Marianną Superson? Jeśli tak wieczorem poszukam więcej.

Pozdrawiam
Elżbieta
Rebell_Cieniewska_Grażyna - 08-09-2018 - 18:52
Temat postu: Re: CHMIELOWIEC JAN , CHMIELOWIEC ADAM
Elżbieto - proszę sprawdź czy pojawia się nazwisko Golecki i Stefanko.
Pozdrawiam Grażyna
benus1968 - 08-09-2018 - 19:19
Temat postu: Re: CHMIELOWIEC JAN , CHMIELOWIEC ADAM
Rebell_Cieniewska_Grażyna napisał:
Elżbieto - proszę sprawdź czy pojawia się nazwisko Golecki i Stefanko.
Pozdrawiam Grażyna


Nie ma żadnej wzmianki o nazwisku Golecki.
Nazwisko Stefanko występuje kilka razy w miejscowości Nowy Martyniec:
-zgon w roku 1921 Mikołaj Stefanko lat.70, mąż Teodozji z d. Pliszka,
-Marianna ur.1903, Anastazja ur. 1906-rodzice Maciej Stefanko i Teodora/Dorota/ Remes/Remysz/
-Karolina ur. 1904, c. Mikołaja Stefanko i Tikeny Wasylek
-Eudocja Gortych z d. Stefanek
-Józefa ur. 1911 c. Stefana Stefanek i Anny z d. Skrepnik
-Michał ur. 1913, s. rodzice jak wyżej.

w miejscowości Gumjera i Dewetina są jeszcze wpisy:
Anna Gortych z d. Stefanek
Eugenia Gortych z d. Stefanek

wygląda na to że ta rodzina była wyznania grekokatolickiego.
Jeśli potrzebujesz jakieś informacje jeszcze o w/w osobach to poszukam w oryginalnych zapisach, te są z wyszukiwarki.

Pozdrawiam
Rebell_Cieniewska_Grażyna - 09-09-2018 - 15:44
Temat postu: Re: CHMIELOWIEC JAN , CHMIELOWIEC ADAM
Bardzo proszę Elu, to dla mnie nowe tereny poszukiwań a wiadomości mam mało, co do wyznania to bardzo możliwe.
Dziękuję Grażyna
benus1968 - 09-09-2018 - 19:56
Temat postu:
Rebell_Cieniewska_Grażyna napisał:
Bardzo proszę Elu, to dla mnie nowe tereny poszukiwań a wiadomości mam mało, co do wyznania to bardzo możliwe.
Dziękuję Grażyna


Grażynko, bardzo ciężko się szuka jeśli nie wiesz czego.
Mogę Ci trochę informacji podać, ale jeśli bym znała jakieś konkrety to mogłabym ci przesłać skany. A tak ich jest za dużo żebym wszystko wycinała itp.
Z tego co zdążyłam się zorientować po zapisach w księgach z Bośni to jedna rodzina Stefanko:/ Mikołaj i Stefan/, która mieszkała w Nowym Martyńcu pochodziła z okolic miasta Tłumacz na Ukrainie /wieś chyba Delawy/ , choć w aktach z Delawy ich nie widać Sad

druga zaś rodzina Stefanko /Stefanków też taka jest pisownia/Maciej , Anna i Eupraksia/ pochodziła ze wsi Dobrowlany niedaleko miasta Chodorów. Tam też znalazłam trochę osób o tym nazwisku tzn. pisanych Stefanków.


Jeśli dojdziesz do tego która to Twoja rodzina to mogę Ci wtedy pomóc jakoś szukać. Tak po omacku to bez sensu Sad

Pozdrawiam i życzę owocnych poszukiwań
jeanne76 - 26-07-2019 - 13:45
Temat postu:
Szukam informacji na temat na temat swoich pradziadków Michalina i Jan Chochel oraz Agata i Bronisław Dulęba(Dulębowie) (Agata, mieszkanka Kunowej matka 12-ściorga dzieci została zamordowana 10.05.1944r. z pięcioma innymi osobami z Nowego Martyńca)
benus1968 - 06-09-2019 - 20:35
Temat postu:
jeanne76 napisał:
Szukam informacji na temat na temat swoich pradziadków Michalina i Jan Chochel oraz Agata i Bronisław Dulęba(Dulębowie) (Agata, mieszkanka Kunowej matka 12-ściorga dzieci została zamordowana 10.05.1944r. z pięcioma innymi osobami z Nowego Martyńca)



wysłałam informację na pw
Bezdzik - 06-09-2019 - 21:22
Temat postu: CHMIELOWIEC JAN , CHMIELOWIEC ADAM
Witam.
Ponieważ losy mojej rodziny były dość kręte, zachęcony możliwością poszukiwań w nowym miejscu, pogrzebałem odrobinę w Internecie i w temacie Bośni znalazłem taką publikację:
http://reemigrancizbosni.pl/wp-content/ ... _Bujak.pdf

A w kwestii przodków to prosiłbym o sprawdzenie nazwisk Bezdziczek (Bezdiczek), Czesławski, Franczyszyn, Biłozur (Biłozór, Białozur), Cisiecki.
Pozdrawiam, Krzysztof.
benus1968 - 08-09-2019 - 12:17
Temat postu: Re: CHMIELOWIEC JAN , CHMIELOWIEC ADAM
Bezdzik napisał:
Witam.
Ponieważ losy mojej rodziny były dość kręte, zachęcony możliwością poszukiwań w nowym miejscu, pogrzebałem odrobinę w Internecie i w temacie Bośni znalazłem taką publikację:
http://reemigrancizbosni.pl/wp-content/ ... _Bujak.pdf

A w kwestii przodków to prosiłbym o sprawdzenie nazwisk Bezdziczek (Bezdiczek), Czesławski, Franczyszyn, Biłozur (Biłozór, Białozur), Cisiecki.
Pozdrawiam, Krzysztof.



Niestety żadnego z tych nazwisk nie znalazłam.

Pozdrawiam
wagabund - 20-10-2019 - 15:06
Temat postu: Re: CHMIELOWIEC JAN , CHMIELOWIEC ADAM
Dzień dobry. Proszę o sprawdzenie nazwisk Ciosmak, Michalczyk, Tanderys, Kozdęba oraz Wołcz.
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam.
Michał
benus1968 - 21-10-2019 - 20:57
Temat postu: Re: CHMIELOWIEC JAN , CHMIELOWIEC ADAM
wagabund napisał:
Dzień dobry. Proszę o sprawdzenie nazwisk Ciosmak, Michalczyk, Tanderys, Kozdęba oraz Wołcz.
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam.
Michał


Michale oto co znalazłam:
Nazwisko Ciosmak występuje w miejscowości Novi Martinac i Rakowcu. Są to m.in.
Barbara Skiba z d. Ciosmak
Józefa Cieśla z d. Ciosmak
Nazwisko Kozdęba w miejscowości Novi Martinac: Agata, Anna, Andrzej i Zofia z domu Kozdęba
w Rakowcu Stanisława Gumięga z domu Kozdęba

Nazwisko Wołcz w Novi Martinac
Ewa Kułaga córka Andrzeja i Feliksy Wołcz
w Devetinie - Józefina Wołcz c. Piotra i Anny Fila
w Dubravie Józef Skąpski s. Aleksandra i Zofii Wołcz

Jeśli któraś z osób Cię zainteresuje to poszukam i podam więcej informacji jeśli znajdę.

Pozdrawiam
wagabund - 22-10-2019 - 10:01
Temat postu: Re: CHMIELOWIEC JAN , CHMIELOWIEC ADAM
Dziękuję bardzo za poszukiwania.
Czy wiadomo czy Barbara Skiba i Józefa Cieśla, obie zd Ciosmak były córkami Andrzeja Ciosmaka i Marii?
Mam w drzewie Józefa Skąpskiego s Aleksandra i Zofii Wołcz, mam nawet zdjęcie Zofii. Czy wiadomo coś więcej na temat Zofii Wołcz (później Zofii Michalczyk)?
Z nazwiskiem Kozdęba szukam osoby która była pierwszą żoną Gabriela Michalczyka ale nie znam imienia.
Z góry dziękuję za fatygę
Pozdrawiam
Michał
benus1968 - 22-10-2019 - 20:31
Temat postu: Re: CHMIELOWIEC JAN , CHMIELOWIEC ADAM
wagabund napisał:
Dziękuję bardzo za poszukiwania.
Czy wiadomo czy Barbara Skiba i Józefa Cieśla, obie zd Ciosmak były córkami Andrzeja Ciosmaka i Marii?
Mam w drzewie Józefa Skąpskiego s Aleksandra i Zofii Wołcz, mam nawet zdjęcie Zofii. Czy wiadomo coś więcej na temat Zofii Wołcz (później Zofii Michalczyk)?
Z nazwiskiem Kozdęba szukam osoby która była pierwszą żoną Gabriela Michalczyka ale nie znam imienia.
Z góry dziękuję za fatygę
Pozdrawiam
Michał


Józefa Ciosmak była pierwszą żoną mojego pradziadka Kazimierza Cieśla. Jej rodzice to Jan Ciosmak i Maria Urbanik. urodzona w Zdzarach w 1893r. zmarła na Wołyniu. Co do Barbary nie mam danych.
Zofia Wołcz ur. w ok.1903r. córka Franciszka i Elżbiety Czerniak
I mąż Aleksander Skąpski- ślub 13.05.1923r. - mąż zmarł w1934r.
dzieci:
Józef 1924
Antoni 1925
Weronika 1933
II mąż Gabriel Michalczuk - ślub 30.07.1935r.
dzieci: Alojzy 1938r.

Gabriel Michalczuk s. Szymona i Alfredy Mądrej
I żona Zofia Kozdęba c. Wojciecha i Agaty Radomskiej
ślub 28.01.1919r. w Nowym Martyńcu
dzieci:
Anna 1924
Ewa 1926
Józefa 1928
Regina 1931
Adam 1932
Helena 1935+ Zofia Kozdęba zmarła przy tym porodzie.

Trudno się szuka bo te nazwiska za każdym razem inaczej są pisane Sad
Zamiast nazwiska Wołcz bylo prawie cały czas Wolc
Jest jeszcze sporo aktów ur. dzieci Franciszka i Elżbiety Wołczów /Wolc/ a także z drugiego małżeństwa z Teresą Czerepak.
Jeśli ktoś Cię szczególnie zainteresuje to może poszperam dalej Smile

Pozdrawiam i owocnych poszukiwań życzę
wagabund - 23-10-2019 - 11:35
Temat postu:
Serdecznie dziękuję za poświęcony czas. Widzę, że dużo informacji w tej książce. Powiedz proszę czy dane te znajdują się na płytach dołączonych do książki czy w samej książce? Zastanawiam się nad zakupem i cena bez płyt znacznie się różni.
benus1968 - 23-10-2019 - 11:44
Temat postu:
No niestety te wszystkie informacje są na płytach. Ale jeśli tak jak ja miałeś tam dużą rodzinę to się opłaca.

Pozdrawiam
benus1968 - 23-10-2019 - 20:25
Temat postu:
wagabund napisał:
Serdecznie dziękuję za poświęcony czas. Widzę, że dużo informacji w tej książce. Powiedz proszę czy dane te znajdują się na płytach dołączonych do książki czy w samej książce? Zastanawiam się nad zakupem i cena bez płyt znacznie się różni.


Michale wysłałam Ci jeszcze na Pw wiadomości dot, Bośni
GoskaGoska - 04-11-2019 - 15:19
Temat postu:
benus1968 napisał:
Rebell_Cieniewska_Grażyna napisał:
Bardzo proszę Elu, to dla mnie nowe tereny poszukiwań a wiadomości mam mało, co do wyznania to bardzo możliwe.
Dziękuję Grażyna


Grażynko, bardzo ciężko się szuka jeśli nie wiesz czego.
Mogę Ci trochę informacji podać, ale jeśli bym znała jakieś konkrety to mogłabym ci przesłać skany. A tak ich jest za dużo żebym wszystko wycinała itp.
Z tego co zdążyłam się zorientować po zapisach w księgach z Bośni to jedna rodzina Stefanko:/ Mikołaj i Stefan/, która mieszkała w Nowym Martyńcu pochodziła z okolic miasta Tłumacz na Ukrainie /wieś chyba Delawy/ , choć w aktach z Delawy ich nie widać Sad

druga zaś rodzina Stefanko /Stefanków też taka jest pisownia/Maciej , Anna i Eupraksia/ pochodziła ze wsi Dobrowlany niedaleko miasta Chodorów. Tam też znalazłam trochę osób o tym nazwisku tzn. pisanych Stefanków.


Jeśli dojdziesz do tego która to Twoja rodzina to mogę Ci wtedy pomóc jakoś szukać. Tak po omacku to bez sensu Sad

Pozdrawiam i życzę owocnych poszukiwań


witam

Ja rowniez szukam rodziny Stefanko/Stefankow. Dziadek urodzil sie w Zawidowici w 1911 a jego brat w Devetine pare lat wczesniej. Ich ojciec mial na imie Jozef/Josef (ur ok 1888)i zginal w I WS, na pewno mial siostre. Ich ojciec to byl Jan (ok 1850/1860), a ojciec Jana to Maciej (ok. 1830/1840) (nie wiem na ile to prawda z Janem i Maciejem). Date urodzenia znam tylko dziadka i mniej wiecej +- kilka lat prawdziadka, pozostale strzelam, wiec czas moze byc bardziej ruchomy. Bylabym wdzieczna jesli sa jakies informacje. Ewentualnie o polecenie jakiejs publikacji, ksiazki o ktorej tu byla mowa, niestety nie widze tytulu.
Krystyna.waw - 05-11-2019 - 13:27
Temat postu:
GoskaGoska napisał:
o polecenie jakiejs publikacji, ksiazki o ktorej tu byla mowa, niestety nie widze tytulu.

Tytuł jest w pierwszym poście tego wątku/tematu
GoskaGoska - 05-11-2019 - 15:36
Temat postu:
Krystyna.waw napisał:
GoskaGoska napisał:
o polecenie jakiejs publikacji, ksiazki o ktorej tu byla mowa, niestety nie widze tytulu.

Tytuł jest w pierwszym poście tego wątku/tematu


dziekuje.
benus1968 - 07-11-2019 - 21:31
Temat postu:
GoskaGoska napisał:
benus1968 napisał:
Rebell_Cieniewska_Grażyna napisał:




witam

Ja rowniez szukam rodziny Stefanko/Stefankow. Dziadek urodzil sie w Zawidowici w 1911 a jego brat w Devetine pare lat wczesniej. Ich ojciec mial na imie Jozef/Josef (ur ok 1888)i zginal w I WS, na pewno mial siostre. Ich ojciec to byl Jan (ok 1850/1860), a ojciec Jana to Maciej (ok. 1830/1840) (nie wiem na ile to prawda z Janem i Maciejem). Date urodzenia znam tylko dziadka i mniej wiecej +- kilka lat prawdziadka, pozostale strzelam, wiec czas moze byc bardziej ruchomy. Bylabym wdzieczna jesli sa jakies informacje. Ewentualnie o polecenie jakiejs publikacji, ksiazki o ktorej tu byla mowa, niestety nie widze tytulu.



Niestety nie znalazłam tego nazwiska w miejscowości Devetina. Może podaj jakieś imię i datę. A zapisków z miejscowości Zawidowici w tej książce nie ma.

Pozdrawiam
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits