Genealodzy.PL Genealogia

Nasze drzewa, Programy genealogiczne, Monografie o rodzinach - Moje drzewo genealogiczne - nazwiska

Paulina_K - 22-07-2014 - 22:05
Temat postu: Moje drzewo genealogiczne - nazwiska
Witam,

Oto lista prawie wszystkich nazwisk w moim drzewie. W większości są województwa małopolskie i śląskie, głównie parafie: Olkusz, Sławków, Wolbrom, Przeginia, Imbramowice. Pogrubiona nazwiska osób spokrewnionych ze mną w linii prostej.

Adamusik
Ambrozik

Bagiński
Baldy
Balicki
Baran
Bargieł
Barczyk
Bień, Bieńkiewicz
Bigaj
Blicharczyk
Blumer
Błaszczykowski
Borek
Borusiewicz
Bratek
Broszkiewicz
Buczyński
Budny
Bugaj
Buraczkowski/Burakowski
Burski

Cadrzyński
Cebo
Cembrzyński/Cębrzyński/Czembrzyński
Chadziński
Chechelski
Chrostek
Chrząszcz
Chytry
Chwistecki
Cień
Cioch
Cupiał
Curyło
Czarnota
Czekaj
Czeladzki

Dąbek
Dąbrowski
Danecki
Drygała
Duda
Dudwał
Dulowski
Durański
Dyduch
Dziedzic
Dzięcioł
Dziwak

Fąs
Filko/Filo
Flak
Flasińska
Fresel
Frydrych

Gabryś
Gadomski
Głąb
Głowacki
Goc
Gołasiewicz
Goniewicz
Górski
Gregorczyk
Grossman
Grzanka
Grzybińska
Guzik

Haladyn
Halejak
Haliński
Henzotl
Herman
Hosiawa

Jachymek/Jochymek
Jandla/Jandlowski
Janeczek
Janikowski
Januszek
Jasica
Jaskulski
Jędrusik
Jędryszek

Kajda/Kayda
Kaliś/Kalisz
Kamiński
Kasprzyk
Kempiński
Kiciński
Kiełtyka
Kieres
Kita
Klapsztajn
Kleszczyński
Klich
Knap
Knapik
Kocik, Wiernek
Kocjan/Kocyan
Kocyba
Kołaczek
Kolczyk
Komenda
Konopka
Kopeć
Korczyński
Kościej
Kościelniak
Kośmider
Kowal
Koziak
Kozioł
Krawczyk
Krężel
Król
Krzykawski
Krzyżanowski
Kudelski
Kula
Kulawik
Kulig
Kulka
Kurkowski

Lebeltowski
Lech
Leki/Lekki
Leś
Lorek

Łakomik
Łaskawiec
Łuckoś
Łydka/Łytka

Macek
Maciąg
Maciejowski
Mączka
Madejczyk
Madejski
Maderski
Makovec
Makowski
Malińkiewicz
Maliszewski
Marchewka
Marciniak
Masiuk
Masłowski
Matusiak
Matyszkiewicz
Mecner
Miśkiewicz
Mleczkówna
Mocny
Mrówka
Mucha
Mystek

Najmrocki
Nawara/Nowara
Niedzwiedziówna
Niemczyk
Nowacki
Nowak

Odrzywolska
Osuch

Pachulski
Paleolog
Perdak
Piątek
Piechowicz
Piecuch
Piega
Pierzchała
Pięta/Pienta
Pietras
Piś
Piwowarczyk
Podwiązka
Pompka
Proszczek
Pułkoszek
Pytel
Pytlik

Rerak
Romas
Rostarczyk
Rotarski
Rupa
Rzepecka

Skipiała
Skowron
Skrajniak
Skręt
Skubis/Skubisz
Sławiec
Soćko/Socko
Sołtysik
Sośnierz
Spera/Spyra
Sroczka/Sroka
Stobrawa
Swędzioł/Swiędzioł
Szczerbiński
Szczurowski
Szeliga
Szewczyk
Szotek/Sotek
Szwajcowski
Szyjkowski

Ślęzak
Śpiewak

Tarasienko
Tarnowska
Tomczyk
Tomsia
Trębacz
Trzcionkowski
Trzewiczek
Tylec
Tylkowski
Urbanik

Wąs
Węglarz
Wilczyński
Witecki
Włodarczyk
Wojna
Wróblewski
Wcisłowski
Wypart

Zajączkowski
Zbertek
Ziętek, Ziętkiewicz
Zeman
Ziarnik
Zub

Żebrak
Żuławiński
Żurek




Paulina
Milena_Urszula_Frączak - 23-07-2014 - 08:20
Temat postu:
Witaj Paulino,

jestm zainteresowana nazwiskami Cembrzyński vel. Cębrzyński oraz Łaskawiec.
Z Cembrzyńskich pochodziła moja 4xprababcia Rozalia, ktora poślubiła Antonigo Łaskawca. Udało mi sie odnalezc trojke ich dzieci: Eleonore (ur. ok. 1848 Slawkow), Jozefata (ur. 1849 Slawkow) oraz Franciszke (ur. 1852 Slawkow).

Czy mozesz cos wiecej napisac o swoich przodkach noszacych te nazwiska?

Pozdrawiam
Milena
Jana - 23-07-2014 - 12:23
Temat postu:
W moim drzewie mam GREGORCZYK (Młoszowa dawna Parafia Trzebinia)
Tekla - 23-07-2014 - 18:35
Temat postu:
Witam! U mnie powtarzają się niektóre nazwiska: Goc Anna z Krzyżanowskich, córka Krzysztofa i Justyny, zmarła w Olkuszu, Rzepeccy - Wieliczka, Wilczyńscy-Miechów i Zajączkowscy (Wojciech, Marianna, Tekla, Marceli Aleksander). Krzyżanowskich mam wielu od około 1750 roku. Pozdrawiam Tekla
Anna_Parysek - 23-07-2014 - 21:11
Temat postu:
Dobry wieczór - u mnie występuje nazwisko Podwiązka - to panieńskie mojej pra Małgorzaty Królikowskiej z Klimontowa.

Pozdrawiam,
Ania
kamil_360 - 23-07-2014 - 21:48
Temat postu:
Skąd są Twoi Frydrychowie, Głąbiowie i Kicińscy?

Kamil
andrej58 - 23-07-2014 - 22:41
Temat postu:
Dobry wieczór - Skąd pochodza Twoi Zajączkowski ?
Andrej
buraska - 24-07-2014 - 10:10
Temat postu:
Witam! Interesuje mnie nazwisko ZUB - skąd pochodzą Twoje Zuby? Pozdrawiam
Halina
Tekla - 24-07-2014 - 14:19
Temat postu:
Do andrej58
Jeśli do mnie było to pytanie, to Wojciech Zajączkowski z żoną Marianną mieszkali w Przybysławicach parafia Minoga. Gdzie urodzony, nie wiem. Najstarszy syn Marceli ur. Pstrykonie [sieradzkie] około 1805, ożenił się 1830 par Minoga, pozostałe dzieci ur. w par Minoga.
Pozdrawiam Tekla
andrej58 - 24-07-2014 - 20:30
Temat postu:
Tekla napisał:
Do andrej58
.... Zajączkowski ..... par Minoga, pozostałe dzieci ur. w par Minoga.
Pozdrawiam Tekla

dziekuje nawet mezauwazilem Zajackowskich u cebie...pytanie bylo do pauliny..no moji Zajaczkowscy pochodza z okolic Tomaszowa Lubelskiego...tez newiem skod przyszli do tych stron. Najstarszego odnalazlem w wsi Woźuczyn...
magda_lena - 24-07-2014 - 20:58
Temat postu:
kamil_360 napisał:
Skąd są Twoi Frydrychowie, Głąbiowie i Kicińscy?

Kamil


Kamil, a skąd są Twoi Frydrychowie (może być na priva) ? To nazwisko siostry mojej babci ( po mężu). A zdaje się, że mamy przodków w tych samych okolicach Wink
Paulina_K - 29-07-2014 - 15:31
Temat postu:
dorota_b napisał:
Witam, interesuje mnie nazwisko Błaszczykowski. Przodek Mojego męża jako dziecko zawędrował z krakowskiego do Wierzbicy (Radomskie) na przełomie XVIII-XIX w., do ślubu w 1815 r. był sporządzony akt znania, bo nie miał dokumentów Sad


Moja 4xprababcia Katarzyna Błaszczykowska pochodziła z Przeginii, brała tam ślub w 1781 roku. Niestety nie ma ksiąg z tych czasów tylko same spisy.

Paulina
annaurgaczszczesna - 30-07-2014 - 08:17
Temat postu:
Paulina_K napisał:
dorota_b napisał:
Witam, interesuje mnie nazwisko Błaszczykowski. Przodek Mojego męża jako dziecko zawędrował z krakowskiego do Wierzbicy (Radomskie) na przełomie XVIII-XIX w., do ślubu w 1815 r. był sporządzony akt znania, bo nie miał dokumentów Sad


Moja 4xprababcia Katarzyna Błaszczykowska pochodziła z Przeginii, brała tam ślub w 1781 roku. Niestety nie ma ksiąg z tych czasów tylko same spisy.

Paulina


...z Jacentym Szczurowskim, nieprawdaż?
Jesteśmy rodziną moja droga. Ale sie cieszę!!!!!

Ponadto u mnie wystepują: Burakowscy z Olkusza, Nowak/Nowaccy z Olkusza, Cebo z Bukowna, Kulawiki z Chechła.
Ws Szczurowskich może przejdziemy na pw Smile
gosia.6806 - 30-07-2014 - 09:39
Temat postu:
Witam ...Smile
A ja mam w swoim drzewie ...
Kośmider Dorota ur. około 1784 córka Walentego i Marianny pr.Szymanów i siostra Augustyna i Józefa.
Kośmider Elżbieta żona Andrzeja Wrony

Niedżwiecka Tekla ur. około 1789 siostra(chyba) Grzegorza i Jakuba par Żytno

Małgorzata
janus_daniel - 29-09-2014 - 23:39
Temat postu:
W kręgu mojego zainteresowania sa wymienione przez pania nazwiska:
Kula tu Ludwika moja babcia ze strony mamy żona Daniela Janusza
Podwiązka tutaj Henryk moje rodzeństwo
Marchewka tutaj Bronisława żona Henryka Podwiązka
Osuch rodzina przyżeniona do mojej rodziny spokrewniona z posłem Jackiem Osuchem
SZczurowska żona Zdzisława Podwiązki syna Ignacego /zginął w obozie Auschwitz Mysłowice/
łaskawiec tutaj Zygfryd ur w okolicach Charsznicy mąż Kazimiery Podwiązka
Guzik tutaj prawdipodobnie siostra Ludwiki Kula.
Pozdrawiam
Paulina_K - 03-10-2014 - 00:05
Temat postu:
Witam,
Kula to Miechów, jedna rodzina
Teresa Szczurowska to kuzynka mojej mamy, wyszła za Zdzisława Podwiązkę!
Marchewka - Olkusz
Osuch - Olkusz, ale interesuje mnie raczej XiX wiek
Łaskawców - Olkusza współcześni i XIX w
Guzik małżeństwo 1828 Olkusz
janus_daniel - 15-10-2014 - 07:43
Temat postu:
Do Paulina_K
To co pani pisze jest dla mnie rewelacją. Jesli bedzie pani uważała, że kontakt przyniesie nowe wiadomości, dla mnie tak! to proszę o wiadomość na adres mailowy dumka23j@gmail.com
Pozdrawiam
SylwiaJ - 03-03-2015 - 09:50
Temat postu:
Cembrzyński - to nazwisko rodowe mojej tesciowej. Jej ojciec oraz jego rodzice (Roman i Katarzyna z d. Żak) wywodzą się z Zagórza (Sosnowca-Zagórza). Wiem, ze w sąsiedniej parafii, w Sławkowie także byli Cembrzyńscy, ale nie wiem, czy te dwie linie są z soba powiązane
Tomek9877 - 03-03-2015 - 10:27
Temat postu:
Witam serdecznie.
Ciekawi mnie nazwisko Madejski.
U mnie w drzewie występuje to nazwisko pod różnymi przekształceniami; rozpoczynając od Madeł,Modeł, Madejski, aż po Madaliński.
Są to moi bezpośredni przodkowie.
Parafie Marzenin, Borszewice w woj.łódzkim. Dane od 1813 r.

Pozdrawiam
Tomasz
honorata - 26-04-2015 - 16:52
Temat postu:
Jeżeli o mnie chodzi to moja prababcia Aniela z Zajączkowskich Stach pochodziła z Olkusza i w moim kręgu zainteresowań są jak u Pani takie nazwiska: Zajączkowski, Madera, Łytka, Kicińscy, Stobrawa, Rostarczyk, Węglarz, Perdak, Skubis itp. Czy mogłabym nawiązać kontakt z Panią. Pozdrawiam Honorata Nalborczyk-Wieliczko
Świątek_Katarzyna - 19-11-2015 - 14:05
Temat postu:
Czy ci Budni występują się również na Mazowszu, czy tylko w Małopolsce lub Śląsku?
NAGÓRSKI_BOGUSŁAW - 19-11-2015 - 15:21
Temat postu:
Witam z Krakowa !
Moim ciotecznym dziadkiem był Mikołaj Mucha (zm. 1938- Kraków) urodzony w okolicach Alwerni - mąż siostry mojej babci Marianny Michalskiej z Rawy Mazowieckiej. Ślub wzięli w Warszawie w 1902 roku.
Pozdrawiam
Bogusław
Kubusia210 - 19-11-2015 - 16:43
Temat postu:
Witam! Czy mogłabyś coś więcej powiedzieć o nazwiskach z Twojego drzewa: Dąbek, Krawczyk, Włodarczyk, Madejczyk. A ponad to indeksuje parafię z podkarpacia, w której występują m. in. takie nazwana: Kulig,,Skowron, Dziedzic, Dziedzioł .
Pozdrawiam
Jakub
Bogumiłakonop - 19-11-2015 - 17:04
Temat postu:
Witam.
Zainteresowało mnie nazwisko Pierzchała. Mój dziadek - Stanisław ,pradziadek - Piotr. Urodzili się w woj.świętokrzyskim- Bałtów .
Czy mogłaby Pani coś więcej napisać o swoich Pierzchałach.
Dziękuję i pozdrawiam.
Marek.Podolski - 19-11-2015 - 17:48
Temat postu:
Mam w swoim Drzewie: Izabela córka Zygmunta Odrzywolski herbu „Nałęcz” i Izabelli z d. Bystrzonowska. Izabella Odrzywolska wyszła za mąż za Józef Sigmund.

Stąd, moje zainteresowanie Odrzywolskimi.

Pozdrawiam
Marek
Sławek_Binczak - 19-11-2015 - 18:03
Temat postu:
Wiele z nazwisk p. Pauliny występuje powszechnie w parafii Koziegłówki przez cały XVIII i XIX wiek:
Cupiał, Czekaj, Duda, Dziedzic, Flak, Knap, Knapik, Konopka, Madejski, Marchewka, Nawara, Sołtysik, Stobrawa, Ślęzak.
Moja praprababka Marianna Madejska pochodziła stamtąd. Wśród jej przodków są Knapikowie, Ślęzakowie. Księgi tej parafii są na Family Search.

Pozdrawiam, Sławek
Marek.Podolski - 19-11-2015 - 18:47
Temat postu:
Kubusia210 napisał:
A ponad to indeksuje parafię z podkarpacia, w której występują m. in. takie nazwana: Kulig,,Skowron, Dziedzic, Dziedzioł .
Pozdrawiam
Jakub



A jaką to parafię indeksujesz?

Ja spisuję parafię Chorzelów od 1811 r. https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing

Pozdrawiam
Marek
Kubusia210 - 19-11-2015 - 19:05
Temat postu:
A jaką to parafię indeksujesz?

Ja spisuję parafię Chorzelów od 1811 r. https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing

Pozdrawiam
Marek

Miejscowości: Sowina (woj. Podkarpackie) i Bieździadka (woj. Podk.) te obydwie miejscowości należą do parafii Bieździedza (woj. Podk.)
Pozdrawiam
Jakub
Marek.Podolski - 19-11-2015 - 19:23
Temat postu:
Kubusia210 napisał:


Miejscowości: Sowina (woj. Podkarpackie) i Bieździadka (woj. Podk.) te obydwie miejscowości należą do parafii Bieździedza (woj. Podk.)
Pozdrawiam
Jakub


Występuje może tam nazwisko Nowaczyński, Białkowski, Myśliwiec, Podolski, Gumiński ?

Pozdrawiam
Marek
Paulina_K - 13-12-2015 - 11:38
Temat postu:
Świątek_Katarzyna napisał:
Czy ci Budni występują się również na Mazowszu, czy tylko w Małopolsce lub Śląsku?


Budnych mam tylko jedną współczelną rodzinę. Spokrewnieni z Piętami. Chyba Śląsk.


NAGÓRSKI_BOGUSŁAW napisał:
Witam z Krakowa !
Moim ciotecznym dziadkiem był Mikołaj Mucha (zm. 1938- Kraków) urodzony w okolicach Alwerni - mąż siostry mojej babci Marianny Michalskiej z Rawy Mazowieckiej. Ślub wzięli w Warszawie w 1902 roku.
Pozdrawiam
Bogusław



Emigrant z Wróblewa o nazwisku Mucha ożenił się we Francji z siostrą mojego pradziadka.


Kubusia210 napisał:
Witam! Czy mogłabyś coś więcej powiedzieć o nazwiskach z Twojego drzewa: Dąbek, Krawczyk, Włodarczyk, Madejczyk. A ponad to indeksuje parafię z podkarpacia, w której występują m. in. takie nazwana: Kulig,,Skowron, Dziedzic, Dziedzioł .
Pozdrawiam
Jakub


Dąbków mam bardzo dużo z parafii Olkusz. Zamieszkiwali głównie okolice Starczynowa. Krawczyk rodzina spokrewniona z Buczyńskimi. Włodarczyk małżeństwo z Barczyk w Olkuszu, ale potem się wyprowadzili.Madejczyk- Olkusz 1817 małżeństwo z Stobrawa.


Bogumiłakonop napisał:
Witam.
Zainteresowało mnie nazwisko Pierzchała. Mój dziadek - Stanisław ,pradziadek - Piotr. Urodzili się w woj.świętokrzyskim- Bałtów .
Czy mogłaby Pani coś więcej napisać o swoich Pierzchałach.
Dziękuję i pozdrawiam.


Pierzchała- Olkusz 1786 małżeństwo z Janikowską.


sloniatko60 napisał:
Mam w swoim Drzewie: Izabela córka Zygmunta Odrzywolski herbu „Nałęcz” i Izabelli z d. Bystrzonowska. Izabella Odrzywolska wyszła za mąż za Józef Sigmund.

Stąd, moje zainteresowanie Odrzywolskimi.

Pozdrawiam
Marek


Moja 5xprababka to Łucja Odrzywolska urodzona około 1770 roku (nie wiem niestety gdzie). Po mężu nazywała się Maciejowska i mieszkała w Filipowicach. Nie wiem niestety z jakich Odrzywolskich pochodziła i nie wiem jak się tego dowiedzieć.


pozdrawiam Paulina
anna-grażyna - 13-12-2015 - 12:15
Temat postu:
andrej58 napisał:
Dobry wieczór - Skąd pochodza Twoi Zajączkowski ?
Andrej


W jednym z aktów urodzenia braci mojego pradziadka - zdaje się ,że z 1858 roku Grodno fara- ( nie jestem pewna "z pamięci" ,w którym akcie ponieważ miałam awarię systemu - straciłam część plików i powoli odtwarzam) ,małżeństwo Zajączkowskich figuruje jako świadkowie.
Parę tą odnalazłam później na cmentarzu prawosławnym w Grodnie.
Nie mogę w obecnej chwili podać źródeł ani imion - spróbuję odnaleźć te pliki.

Anna Grażyna
Zohan85 - 02-11-2018 - 16:02
Temat postu:
Witam, u mnie w drzewie pojawia się nazwisko Katarzyny Mariańskiej z domu Maciąg z miasta Brok (1834-1933) - wg zapisków (jedyne jakie znalazłem, nie wiem czy prawdziwe rodzice Dominik Kajetan i Antonina z domu Godlewska - czyżby była adoptowana, wychowanie przekazane rodzinie? Pojawia się też nazwisko Kula (z dwóch stron, od żony i od nazwiska rodowego jak i nazwisko Lorek w nazwisku rodowym).

Jeżeli jest możliwość to proszę o przekazanie jakiś informacji na temat tych nazwisk.
Krzych.K - 05-11-2018 - 18:15
Temat postu:
Witam
Te nazwiska dotyczą lat od 1888 roku. Parafia Szpetal (Kuj-Pom)

W moim drzewie mam Petronelę z domu Fryc (źródło z jej aktu ślubu z Marianem) i natrafiłem na akt urodzenia Stanisława Kamińskiego z 1898 roku gdzie jest zapisane - Petronela z..d. Katkiewicz. Jej wiek i okolice by się zgadzały co skłaniało by mnie do wniosku,że gdzieś jest błąd w jej nazwisku. Z tym,że zazwyczaj błędy są w pisowni a tu to raczej odbiega od tej normy. Czy ktoś ma może nazwisko Fryc albo Katkiewicz w swoim drzewie z rejonu parafii Szpetal Górny / Grochowalsk??

Dzięki

Krzychu
Piotr_M_Pytel - 18-03-2019 - 14:34
Temat postu:
Witam,

chciałbym zapytać o nazwisko Pytel, które występuje w Pani drzewie, a które to jest moim nazwiskiem rodowym. Skąd pochodzili, jak mieli na imię i w jakich latach?

Pozdrawiam
sbasiacz - 18-03-2019 - 14:55
Temat postu:
mnie też interesuje nazwisko Pytel, mój wujek Michał Pytel (mąż mojej cioci) pochodził z miejscowości Kopyczyńce na Ukrainie, wiem, że wyjechali przed II wojną Św.Jego siostra Maria mieszkała w okolicach Bytomia.
pozdrawiam
Basia Sikorska
Negresca - 31-05-2019 - 17:20
Temat postu:
Witam, moja babcia była z domu Pytel (ur. 1882). Moi Pytlowie są ze Świętokrzyskiego, głównie z Warszówka parafia Pawłów, ale też z Wierzbnika i teraz ze Starachowic.
Może znajdziemy jakąś wspólną gałązkę?
Pozdrawiam
Jadwiga Kuźdub
Turkuska - 27-08-2020 - 22:15
Temat postu:
Witam, skąd Żuławiński?

Anna
and73mar - 09-04-2021 - 13:54
Temat postu:
Z jakiej miejscowości są Pani Przodkowie o nazwisku Drygała?
Ja również mam w drzewie Drygałów - z Olkusza (Pomorzany, Parcze Górne i Sikorka).

Andrzej Szewczyk
walczak_weronika - 10-05-2021 - 16:22
Temat postu:
Witam chciałabym się dowiedzieć więcej o nazwisku KLICH.
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits