Genealodzy.PL Podziel się na Facebooku

http://www.genealodzy.pl/

Polskie TG  
Użytkownik:         Rejestracja
Hasło: Zapamiętaj

flag-pol flag-eng     home login logout     Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty Mapy szukacz

10:24 poniedziałek, 25 września 2017

Nasi tu byli

arrow Danuta_Stojek
10:24:18 - 25.09.2017
arrow patton9
10:24:16 - 25.09.2017
arrow Litwos
10:23:59 - 25.09.2017
arrow qufel
10:23:05 - 25.09.2017
arrow mszatilo
10:22:47 - 25.09.2017
arrow Sułkowski_Jacek
10:21:38 - 25.09.2017
arrow Lukas1212
10:21:26 - 25.09.2017
arrow Krzysztof_Z.
10:21:04 - 25.09.2017
arrow JaFraG
10:21:00 - 25.09.2017
arrow Kwiatkowski
10:19:48 - 25.09.2017
arrow Świątek_Katarzyna
10:19:39 - 25.09.2017
arrow zbzukowski
10:19:03 - 25.09.2017
arrow Uszyńska_Hanna
10:18:51 - 25.09.2017
arrow Bea
10:16:58 - 25.09.2017
arrow morloth
10:16:25 - 25.09.2017
arrow Meduza
10:15:35 - 25.09.2017
arrow elgra
10:15:29 - 25.09.2017
arrow Topolinski_Jozef
10:14:47 - 25.09.2017
arrow flamencorus
10:12:07 - 25.09.2017
arrow asmolenska
10:10:35 - 25.09.2017
arrow Piotr_Pizoń
10:09:32 - 25.09.2017
arrow Nieplech
10:08:44 - 25.09.2017
arrow piottrek
10:07:47 - 25.09.2017
arrow Zarzycka_Lidia
10:04:40 - 25.09.2017
arrow Nowinka
10:02:35 - 25.09.2017
arrow Kamiński_Janusz
10:02:30 - 25.09.2017
arrow Matrix233
10:02:07 - 25.09.2017
arrow Mikus_Bogusława
10:01:35 - 25.09.2017
arrow rafał_z
10:00:25 - 25.09.2017
arrow Sokolowski28
9:59:04 - 25.09.2017
Członkowie i sympatycy


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
weronika97Offline
Temat postu: Karłupek parafia Błotnica  PostWysłany: 19-05-2017 - 12:14
Sympatyk


Dołączył: 25-04-2017
Posty: 12

Status: Offline
T:"Miejscowość Karłupek parafia Błotnica"

Witam,
Proszę o pomoc w ustaleniu położenia miejscowości Karłupek. W USC uzyskałam informację, że mój prapradziadek Józef Tul syn Jakuba i Franciszki (Janusik) urodził się w 1864 roku w miejscowości Karłupek parafia Błotnica. Józef wziął ślub z Marianną z parafii Wrociszew, więc Karłupek musiał mieścić się pewnie gdzieś w niedalekiej okolicy (Grójec, Białobrzegi). Niestety nie udało mi się odnaleźć tej parafii i miejscowości w Genszukacz-u, ani innych źródłach. Chciałabym poszukać w tej parafii innych przodków.
Uprzejmie proszę o pomoc i pozdrawiam
Weronika
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 19-05-2017 - 12:34
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 13936
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Staramy się pracować na dokumentach, by wyeliminować błędne odczyty, przesłyszenia, niedookreślenia etc.
pewnie Kadłubek nie Karłupek
z tego okresu dobrym narzędziem jest Słownik geograficzny Królestwa Polskiego i innych krajów słowiańskich
http://dir.icm.edu.pl/Slownik_geograficzny/Tom_I/252
i Mapa Kwatermistrzostwa

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
weronika97Offline
Temat postu:   PostWysłany: 19-05-2017 - 13:35
Sympatyk


Dołączył: 25-04-2017
Posty: 12

Status: Offline
Dziękuję, bardzo za link do Słownika, nigdy wcześniej na to nie trafiłam, a na pewno jeszcze mi się przyda do dalszych poszukiwań.
Pozostaje jeszcze pytanie, dlaczego w Genszukacz-u nie występuje parafia Błotnica?
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 19-05-2017 - 13:39
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 13936
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Bo jej nie spisałaś i nie przesłałaś?
Stara Błotnica - tak? tam chyba nawet są po polsku na marginesach dane, więc nawet bariery językowej nie ma

ale ad rem:
podejrzewam, że dane są z aktu zgonu - najmniej wiarygodne źródło, największe błędy
lepiej oprzeć się na akcie małżeństwa, najszybciej zaś - w optymistycznej wersji - uzupełnionym o aneks (wręcz odpis aktu urodzenia)
zamieszczaj linki do kopii dokumentów
warto też przeczytać, większość tematów (jak źródła w internecie, pomoce, linki do...) są na forum

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
weronika97Offline
Temat postu:   PostWysłany: 19-05-2017 - 13:56
Sympatyk


Dołączył: 25-04-2017
Posty: 12

Status: Offline
Tak dane pochodzą z aktu zgonu, otrzymałam je w USC. Do aktu małżeństwa, ani metryki urodzenia jeszcze nie udało mi się dotrzeć.


Ostatnio zmieniony przez weronika97 dnia 19-05-2017 - 14:23, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
krzysztofjach1Offline
Temat postu:   PostWysłany: 19-05-2017 - 14:23
Sympatyk


Dołączył: 20-06-2011
Posty: 14

Status: Offline
Na pewno chodzi o miejscowość Kadłubek w parafii Błotnica (Stara Błotnica) w obecnym pow. białobrzeskim, metryki są na stronie "szukaj w archiwach" a te z pierwszej połowy XX wieku na Family Search, diecezja radomska.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
weronika97Offline
Temat postu:   PostWysłany: 19-05-2017 - 14:56
Sympatyk


Dołączył: 25-04-2017
Posty: 12

Status: Offline
Dziękuję bardzo, pewnie mają Panowie rację, chodzi zapewne o miejscowość Kadłubek parafia Stara Błotnica.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
krzysztofjach1Offline
Temat postu:   PostWysłany: 19-05-2017 - 15:07
Sympatyk


Dołączył: 20-06-2011
Posty: 14

Status: Offline
Czy informacja z USC jest pewna, bo w zasobach parafii Wrociszew z 1864 roku jest akt urodzenia Józefa Tulo s. Jakuba i Franciszki z d. Janusik. /akt nr 36/
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
weronika97Offline
Temat postu:   PostWysłany: 19-05-2017 - 15:13
Sympatyk


Dołączył: 25-04-2017
Posty: 12

Status: Offline
Niestety kopią aktu nie dysponuję, ale w akcie na pewno widnieje informacja: ur. we wsi Karłupek parafia Błotnica. Nie jest wykluczone jednak, że informacje w akcie są błędne.
Jest tylko pewna rozbieżność ponieważ udało mi się odnaleźć akt zgonu Franciszki, zmarła w 1906 roku mając 78 lat, co nie zgadza się z wiekiem podanym w akcie urodzenia Józefa z parafii Wrociszew.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
hniewOffline
Temat postu:   PostWysłany: 19-05-2017 - 20:28
Sympatyk


Dołączył: 11-11-2010
Posty: 580

Status: Offline
Witam,
Karłupek i dla mnie był swego czasu zagadką
http://genealodzy.pl/index.php?name=PNp ... ar%B3up%2A
Ostatecznie okazał się być Kadłubkiem z par. Stara Błotnica.
W błotnickich księgach metrykalnych odnalazłem akty chrztów dzieci Antoniego Trąbczyńskiego ze wsi Kadłubek, a w prasie z epoki wzmiankę o takowym wylegitymowanym szlachcicu z Kadłubka. Na mapach także zaznaczono Kadłubek nie Karłupek.
Ciekawe więc skąd się wziął Karłupek? Jak widać nie tylko Antoni T. gdy stawiał się jako chrzestny na chrzcie bratanków/ic tak przekręcał nazwę wsi Kadłubek.
Pozdrawiam
Hubert
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
weronika97Offline
Temat postu:   PostWysłany: 19-05-2017 - 20:41
Sympatyk


Dołączył: 25-04-2017
Posty: 12

Status: Offline
Dobrze wiedzieć, że nie tylko w przypadku mojego przodka pojawia się taka nieścisłość. W przypadku Pana aktów ta nieścisłość dotyczyła lat 30 XIXw. U mnie ta miejscowość pojawia się w akcie zgonu ponad 100 lat później, więc to nie był pojedynczy, jednorazowy przypadek.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
weronika97Offline
Temat postu:   PostWysłany: 20-05-2017 - 14:14
Sympatyk


Dołączył: 25-04-2017
Posty: 12

Status: Offline
krzysztofjach1 napisał:
Czy informacja z USC jest pewna, bo w zasobach parafii Wrociszew z 1864 roku jest akt urodzenia Józefa Tulo s. Jakuba i Franciszki z d. Janusik. /akt nr 36/

Dziękuję za pomoc. To akt Józefa, którego szukałam. Widocznie zarówno w jego akcie zgonu, jak i w akcie zgonu Franciszki jest błąd.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg

Zarząd PTG: ptg@genealodzy.pl.:. rss Nasz RSS .:. Administrator strony: admin@genealodzy.pl
Strona wygenerowana w czasie 0.066660 sekund(y)