Genealodzy.PL Podziel się na Facebooku

http://www.genealodzy.pl/

Polskie TG  
Użytkownik:         Rejestracja
Hasło: Zapamiętaj

flag-pol flag-eng     home login logout     Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty Mapy szukacz

07:50 czwartek, 27 kwietnia 2017

Nasi tu byli

arrow vicek1978
7:50:23 - 27.04.2017
arrow Pobłocka_Elżbieta
7:50:20 - 27.04.2017
arrow Lorek_Dorota
7:50:11 - 27.04.2017
arrow Sułkowski_Jacek
7:50:03 - 27.04.2017
arrow donata
7:49:59 - 27.04.2017
arrow carmilla
7:49:18 - 27.04.2017
arrow pabij
7:48:21 - 27.04.2017
arrow Kriszto
7:47:25 - 27.04.2017
arrow bogdan030
7:46:14 - 27.04.2017
arrow Anetta_72
7:45:54 - 27.04.2017
arrow Boroch_Marek
7:45:00 - 27.04.2017
arrow Milczarska_Aleksandra
7:44:33 - 27.04.2017
arrow Krystyna_Rykowska
7:43:43 - 27.04.2017
arrow Majtka_Łukasz
7:42:42 - 27.04.2017
arrow kujawa_cezary
7:41:28 - 27.04.2017
arrow marek755
7:41:23 - 27.04.2017
arrow marcinkosmalski
7:39:40 - 27.04.2017
arrow Robert_F
7:36:42 - 27.04.2017
arrow Mariusz_Formanowicz
7:31:31 - 27.04.2017
arrow dorotan
7:30:37 - 27.04.2017
arrow RoPson
7:28:56 - 27.04.2017
arrow kola16
7:28:33 - 27.04.2017
arrow Joculus
7:25:06 - 27.04.2017
arrow A.Michałowski
7:25:00 - 27.04.2017
arrow Pelagiusz
7:24:38 - 27.04.2017
arrow Klaudia3277
7:24:08 - 27.04.2017
arrow sbasiacz
7:23:54 - 27.04.2017
arrow yzaxak
7:23:47 - 27.04.2017
arrow Iwo1949
7:23:34 - 27.04.2017
arrow Rutar
7:22:51 - 27.04.2017
Członkowie i sympatycy


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
kola16Offline
Temat postu:   PostWysłany: 07-08-2012 - 19:19
Sympatyk


Dołączył: 11-11-2011
Posty: 397

Status: Offline
Witam,Jestem już umówiony z ks. proboszczem na 2 połowę sierpnia.
Jeżeli ktoś czegoś potrzebuje proszę pisac.


P.S. O pani Anecie i cyganiemokotów oczywiście pamiętam;P

_________________
pozdrawiam
Mikołaj Korgol-Sowiński

zapraszam na mojego bloga genealogicznego Smile
http://magianaszychkorzeni.blogspot.com/
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Kaczmarek_AnetaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 07-08-2012 - 19:23
Sympatyk


Dołączył: 09-02-2007
Posty: 4857
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Status: Offline
Dziękuję Mikołaju - miałam nadzieję, że odezwiesz się w tym wątku Wink
Gdyby udało Ci się w miarę możliwości sfotografować jak najwięcej końcowych skorowidzów, to przynajmniej w oparciu o nie można by trochę nasz Miastków zindeksować.

Pozdrawiam serdecznie

Aneta

_________________
Zbieram polskie monety
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
kola16Offline
Temat postu:   PostWysłany: 07-08-2012 - 19:32
Sympatyk


Dołączył: 11-11-2011
Posty: 397

Status: Offline
Zrobię wszystko co w mojej mocy;)


pozdrawiam
Mikołaj Korgol

_________________
pozdrawiam
Mikołaj Korgol-Sowiński

zapraszam na mojego bloga genealogicznego Smile
http://magianaszychkorzeni.blogspot.com/
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
salowx3Offline
Temat postu:   PostWysłany: 19-03-2017 - 12:50


Dołączył: 20-11-2016
Posty: 6

Status: Offline
Mi także bardzo by zależało na dostępie do ksiąg z Miastkowa. Mój pradziadek Franciszek Salamończyk stamtąd pochodził. Niestety, jedyne co o nim wiem, to to, że jego ojciec miał na imię Grzegorz, a jego żona nazywała się Marianna z.d. Kajka. Może ktoś z was posiada informacje na ich temat?

Pozdrawiam
Aleksandra
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sj_sj
Temat postu:   PostWysłany: 20-03-2017 - 11:16
Sympatyk


Dołączył: 07-11-2007
Posty: 142
Skąd: Miętne koło Garwolina
hej,

Franciszek Salomończyk zmarł w 1972 roku w Oziemkówce. Był synem Grzegorza i Agnieszki z Rękawków. Jego żoną była Marianna Kajka.

urodził się w Miastkowie Starym w 1902 roku. Miał rodzeństwo
- Jana (1889) - w 1921 roku wziął ślub z Marianną Włodarczyk
- Katarzynę (1890)
- Helenę (1892)
- Mariannę (1893)
- Małgorzatę (1895)
- Michalinę (1897)

W 1921 roku rodzina mieszkała w Porębach.

Grzegorz zmarł w 1948 roku w Porębach. Był synem Józefa i Franciszki z d. Kuwał, był już wdowcem po zm. w 1920 roku w Porębach Agnieszce.

Grzegorz wziął ślub w 1888 roku w par. Garwolin (www.genealogia.garwolin.org). Jako 28 letni kawaler poślubił 30 letnią wdowę Agnieszkę Balas z d. Rękawek, wdowę po Piotrze zm. w Sulbinach w 1885 roku, córkę Józefa Rękawka z Puznowa i Marianny Pałyski.

Rodzice Grzegorza wzięli ślub 3 lutego 1851 roku. 21 letni Józef, kawaler z Miastkowa Starego, którego ojciec już nie żył - syn Dominika i Klary ze Słomków wziął ślub z 19 letnią Józefą Kuwał z Miastkowa Starego, córką Walentego i Józefy Belka

Dziadkowie Grzegorza wzięli ślub w 30 stycznia 1820 roku. Dominik jako
19 kawaler, włościanin, zam. przy rodzicach w Miastkowie Starym, którego ojciec wówczas miał 68 lat, a matka 50 lat, syn Wincentego i Agnieszki z Paduchów wziął ślub z Klarą Słomką, 21 letnią panną z Miastkowa Starego, córką 70 letniego Piotra i 60 letniej Agnieszki z Czubów.

Dominik urodził się 4 sierpnia 1801 roku w Miastkowie Starym i tamże zmarł w 1837 roku. Był gospodarzem, jego rodzice już nie żyli, pozostawił nieletnie dzieci: synów Jana, Andrzeja, Józefa i córki Kunegundę i Katarzynę. Klara zmarła w 1859 roku

Ojciec Dominika Wincenty zmarł w 1827 roku w wieku 80 lat. Był synem Pawła i Reginy ze Szlińskich, jego rodzice już wówczas nie żyli. Pozostawił po sobie Weronikę z Serzysków (czyli wziął drugi raz ślub). Agnieszka Salomończyk z d. Paduch zmarła 12 kwietnia 1813 roku w wieku 50 lat. Była córką Karola i Barbary z Królów.

Wincenty Salomończyk i Agnieszka Paduch wzięli ślub w 1780 roku.

Najstarsze ślady Salomończyków co najmniej od 1642 roku.

Pozdrawiam

_________________
Sebastian Jędrych
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
salowx3Offline
Temat postu:   PostWysłany: 23-03-2017 - 19:48


Dołączył: 20-11-2016
Posty: 6

Status: Offline
Ojej, jestem szczerze bardzo miło zaskoczona aż taką ilością informacji. Czy to onzacza, że moje nazwisko początkowo brzmiało Salomończyk, a nie Salamończyk? Jeśli mogę wiedzieć skąd posiadasz aż tyle inormacji?

Pozdrawiam
Aleksandra
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sj_sj
Temat postu:   PostWysłany: 24-03-2017 - 11:40
Sympatyk


Dołączył: 07-11-2007
Posty: 142
Skąd: Miętne koło Garwolina
Brzmiało Salomon,

Mam, bo się tym interesuję Very Happy

Pozdrawiam

_________________
Sebastian Jędrych
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
MagdaNowakOffline
Temat postu:   PostWysłany: 24-03-2017 - 19:39


Dołączył: 05-01-2015
Posty: 9

Status: Offline
sj_sj napisał:
Brzmiało Salomon,

Mam, bo się tym interesuję Very Happy

Pozdrawiam
Witam
Sebastianie ,mnie również interesuje nazwisko Salamończyk(nazwisko panieńskie mojej prababci,).Wiem ,że pochodziła z Miastkowa ,może masz jakieś info o Helenie Salamończyk ur 1905 w Miastkowie Jaj rodzice to (prawdopodobnie) Józef i Agata.
Pozdrawiam Magda Nowak
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sj_sj
Temat postu:   PostWysłany: 24-03-2017 - 21:30
Sympatyk


Dołączył: 07-11-2007
Posty: 142
Skąd: Miętne koło Garwolina
Helena urodziła się w 1905 roku 29 września. Była córką Józefa i Agaty z Kaniewskich. Wzięła ślub ze Stanisławem Miszkurką 26 sierpnia 1925 roku w par. Żelechów (patrz: http://garwolin.org/zelechow-metryki ) Jej rodzice mieli jeszcze dzieci:
- Marianna - ur. 6.02.1895 r. - zawarła ślub z władysławem Piłatowskim 3 września 1922 roku, zm. w 17 stycznia 1983 roku w Zadybiu Nowym (USC Kłoczew akt 5/1983)
- Ignacy - ur. 29.07.1898 r.
- Kazimierz - ur. 26.02.1900 r.
- Weronika - ur. 4.02.1902 r.
- Jan - ur. 7.08.1903 r.

Józef wziął ślub z Agatą w 1895 roku. Miał wówczas 22 lata, mieszkał w Miastkowie Starym przy rodzicach na gospodarstwie. Był synem Józefa i Franciszki z d. Kuwał. Jego żona - Agata - 2 lata od niego młodsza pochodziła z Kruszówki i była córką Józefa i Elżbiety z Sabaków.


Józef i Franciszka wzięli ślub w 3 lutego 1851 roku. Był synem Dominika i Klary ze Słomków. Franciszka Kuwał pochodziła z Miastkowa Starego, była córką Walentego i Józefy z Belków. Franciszka zm. w 1906 roku. Józefa zgonu nie znalazłem, być może zmarł w Brzegach w 1909 roku w wieku 79 lat jako syn rodziców niewiadomych.


Tu się łączy z rodziną Aleksandry i dalej już znasz Very Happy

_________________
Sebastian Jędrych
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
MagdaNowakOffline
Temat postu:   PostWysłany: 25-03-2017 - 14:05


Dołączył: 05-01-2015
Posty: 9

Status: Offline
Sebasianie
Bardzo ,bardzo dziękuję.Jestem CI ogromnie wdzięczna.Co do wspomnianego Józefa Salamończyka to( przypadkiem wiem) ,że zmarł na Kresach((woj. wołyńskie).Natomiast niektóre rzeczy trochę mi się nie zgadzają:pradziadek ,mąż Heleny miał na imie Aleksander,natomiast siostra Marianna wyszła za mąż za Władysława Podołowskiego(tylko,że jeśli chodzi o nazwiska to spotkałam się z przypadkiem ,że w jednym akcie występowały dwa)
Jeszcze raz ogromne dzięki Magda Nowak
Very Happy
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
salowx3Offline
Temat postu:   PostWysłany: 26-03-2017 - 20:57


Dołączył: 20-11-2016
Posty: 6

Status: Offline
Chwila chwila, według tych informacji Józef Salamończyk ożenił się tego samego dnia i roku jednocześnie z Józefą Kuwał i Franciszką Kuwał, które były siostrami. Coś tu jest nie tak. W mojej rodzinie krąży jeszcze taka pogłoska, że któryś z Salamończyków, najprawdopodobniej Grzegorz miał dwie żony. Czy jest gdzieś potwierdzenie tej informacji?


Pozdrawiam
Aleksandra
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
MagdaNowakOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-03-2017 - 22:15


Dołączył: 05-01-2015
Posty: 9

Status: Offline
No tak
Sebastian pisze, że Grzegorz był wdowcem (pierwsza żona Agnieszka).A jeśli chodzi o Józefe i Franciszkę ,to chyba pomyłka ,gdyż dwukrotnie pisze ,że nasz prapra ...to była Franciszka.
Natomiast po skonsultowaniu informacji z najstarszą córką prababci wiem,ze Józef i Agata mieli jeszcze dwóch synów Stanisława ur ok 1910r i Aleksandra .Nie wiedziała o istnieniu Ignacego i Weroniki.
Pozdrawiam Magda Nowak
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sj_sj
Temat postu:   PostWysłany: 27-03-2017 - 17:32
Sympatyk


Dołączył: 07-11-2007
Posty: 142
Skąd: Miętne koło Garwolina
Tak, pomyliłem imię Józefa z Franciszką. Nic się nie dzieje.

Cierpliwości. Chrztów Salomończyków jest 421 więc będziecie miały co robić w tym roku

_________________
Sebastian Jędrych
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg

Zarząd PTG: ptg@genealodzy.pl.:. rss Nasz RSS .:. Administrator strony: admin@genealodzy.pl
Strona wygenerowana w czasie 0.060620 sekund(y)