Genealodzy.PL Podziel się na Facebooku

http://www.genealodzy.pl/

Polskie TG  
Użytkownik:         Rejestracja
Hasło: Zapamiętaj

flag-pol flag-eng     home login logout     Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty Mapy szukacz

16:35 czwartek, 23 listopada 2017

Nasi tu byli

arrow Krystyna.waw
16:35:00 - 23.11.2017
arrow T_Berestecki
16:34:53 - 23.11.2017
arrow marcin_kowal
16:34:44 - 23.11.2017
arrow Zieliński_Marek
16:34:43 - 23.11.2017
arrow buniewicz
16:34:34 - 23.11.2017
arrow Zakrzewski_Lech
16:34:17 - 23.11.2017
arrow Rychter_Ida
16:33:31 - 23.11.2017
arrow PawelD
16:32:33 - 23.11.2017
arrow kasiakozłowska
16:32:22 - 23.11.2017
arrow ZawadzkiT
16:31:50 - 23.11.2017
arrow aniaosin
16:31:19 - 23.11.2017
arrow BasiaR
16:30:23 - 23.11.2017
arrow Kowzan_Andrzej
16:30:21 - 23.11.2017
arrow Małgorzata2005
16:29:43 - 23.11.2017
arrow Kucharski_Michał
16:29:15 - 23.11.2017
arrow Grazyna_Gabi
16:28:29 - 23.11.2017
arrow zenek1573
16:28:02 - 23.11.2017
arrow Kazmierczak_Slawomir
16:27:54 - 23.11.2017
arrow przemko20161
16:27:46 - 23.11.2017
arrow jamiolkowski_jerzy
16:27:46 - 23.11.2017
arrow beatab
16:27:45 - 23.11.2017
arrow zbigniewmazek
16:27:27 - 23.11.2017
arrow WaldemarChorążewicz
16:27:19 - 23.11.2017
arrow Rafael
16:24:37 - 23.11.2017
arrow Kacper_Czerwiński
16:24:22 - 23.11.2017
arrow ROMAN_B
16:23:41 - 23.11.2017
arrow semc_anetka
16:23:24 - 23.11.2017
arrow aniemirka
16:23:20 - 23.11.2017
arrow PiotrPrawdzic
16:22:27 - 23.11.2017
arrow elgra
16:22:22 - 23.11.2017
Członkowie i sympatycy


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
beata_k2Offline
Temat postu: Czy to ten sam Walenty?  PostWysłany: 19-03-2017 - 15:06
Sympatyk


Dołączył: 02-01-2017
Posty: 287
Skąd: Darłowo
Status: Offline
Czy to ten sam Walenty, czy idę złym tropem? Będę wdzięczna za opinie.

Walenty Kucharski to ojciec mojej prababci Katarzyny, o czym dowiedziałam się z jej aktu zgonu w 1968 r. z parafii Brzyków, gdzie odnotowano imiona rodziców: Walenty i Urszula (bez nazwisk rodowych).
Po odszukaniu aktu urodzenia prababci Katarzyny (160/1882 – Parafia Strońsko)
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... =154&y=166
dowiedziałam się, że Walenty miał l. 23 (więc musiałby się urodzić w 1859 r.), a jego żoną jest Urszula z Gładyszów.

Dane rodziców Katarzyny potwierdził również akt małżeństwa prababci Katarzyny (28/1910 – Parafia Widawa)
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... =1&x=0&y=0

Szukając aktu ślubu moich pradziadków, natrafiłam również na akt 2.małżeństwa Walentego Kucharskiego z Agnieszką Klara (1/1915 – Parafia Rychłocice)
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... 1795&y=399
Tutaj Walenty (syn zmarłych: Józefa i Anny z Florczaków małżonków Kucharskich) ma l. 48, więc musiałby się urodzić 1867 r. Myślę, że 8 lat różnicy jest raczej do przyjęcia. Jednocześnie dowiedziałam się, że jest wdowcem po zmarłej ubiegłego roku jego żonie Urszuli z Gładysiaków. Nazwisko Gładysiak przyjęłam również jako bardzo zbliżone do Gładysz.

Moje wątpliwości pojawiły się po odnalezieniu aktu 1.małżeństwa Walentego z Urszulą Gładysiak (30/1881 – Parafia Strońsko)
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... 980&y=1463
Tu Walenty ma l. 24, więc powinien urodzić się w 1857 r. (data zbliżona do tej z aktu urodzenia córki Katarzyny). Ale co zrobić z zapisem, że jest synem Józefa Kucharskiego i jego żony Anny z d. Ładziak? Imię Anna jak najbardziej pasuje, ale nazwisko Ładziak już niekoniecznie.

Metryki są w j. rosyjskim, ale błąd w tłumaczeniach odpada - udało mi się doczytać nazwisko matki: raz Florczak, a raz Ładziak. Czy to błąd zapisów w metrykach? Z góry dziękuję za pomoc.

Miłej niedzieli wszystkim życzę,
Beata

_________________
http://historiajednegodrzewa.blogspot.com

Szukam aktu urodz. pradziadka Mikołaja Musztuk (s. Michała i Anny) ur. 12.12.1882 w Szechynie ok. Przemyśla (teraz Ukraina). Brak w parafiach: rzym.kat. w Medyce, grec.kat. w Medyce, grec.kat. dla miejsc. Torki
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Berendzik_MalgorzataOffline
Temat postu: Czy to ten sam Walenty?  PostWysłany: 19-03-2017 - 15:43
Sympatyk


Dołączył: 28-05-2013
Posty: 119

Status: Offline
Witaj.
Idąc dalej Twoim tropem znalazłam ślub Józefa Kucharskiego z Anną Ładziak w 1855 w Strońsku. Nazwisko, które pojawia się w drugim ślubie Walentego może być błędne, nie zawsze wszyscy wiedzieli, jak się nazywały z domu matki. Wg mnie to ten sam Walenty, ale niech się wypowiedzą bardziej zaawansowani Genealodzy Smile

Pozdrawiam,

Gosia B.

_________________
Pozdrawiam. Gosia

http://przeszlosctomy.blogspot.com
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
beata_k2Offline
Temat postu: Czy to ten sam Walenty?  PostWysłany: 19-03-2017 - 21:41
Sympatyk


Dołączył: 02-01-2017
Posty: 287
Skąd: Darłowo
Status: Offline
Dziękuję Gosiu. Dotarłam również do aktu urodzenia Walentego - 1858 r. parafia Strońsko, rodzice: Józef i Anna Ładziak.
Nie powinnam więc chyba mieć wątpliwości, że nazwisko matki - Florczak -zostało błędnie zapisane.

Pozdrawiam,
Beata

_________________
http://historiajednegodrzewa.blogspot.com

Szukam aktu urodz. pradziadka Mikołaja Musztuk (s. Michała i Anny) ur. 12.12.1882 w Szechynie ok. Przemyśla (teraz Ukraina). Brak w parafiach: rzym.kat. w Medyce, grec.kat. w Medyce, grec.kat. dla miejsc. Torki
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg

Zarząd PTG: ptg@genealodzy.pl.:. rss Nasz RSS .:. Administrator strony: admin@genealodzy.pl
Strona wygenerowana w czasie 0.064899 sekund(y)