Genealodzy.PL Podziel się na Facebooku

http://www.genealodzy.pl/

Polskie TG  
Użytkownik:         Rejestracja
Hasło: Zapamiętaj

flag-pol flag-eng     home login logout     Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty Mapy szukacz

20:06 poniedziałek, 24 kwietnia 2017

Nasi tu byli

arrow mago1989
20:06:11 - 24.04.2017
arrow Dornfeld
20:05:54 - 24.04.2017
arrow Malrom
20:05:42 - 24.04.2017
arrow jolakp
20:05:40 - 24.04.2017
arrow Gawroński_Zbigniew
20:05:39 - 24.04.2017
arrow grabkk
20:05:35 - 24.04.2017
arrow Tomaszewski_Slawek
20:04:29 - 24.04.2017
arrow Berendzik_Malgorzata
20:04:25 - 24.04.2017
arrow marcinkosmalski
20:03:01 - 24.04.2017
arrow elnegrocato
20:02:27 - 24.04.2017
arrow Szczepaniak_Tomasz
20:02:00 - 24.04.2017
arrow a.brodowicz
20:01:56 - 24.04.2017
arrow RoPson
20:01:45 - 24.04.2017
arrow MagiQ
20:01:36 - 24.04.2017
arrow tobiaszboksik
20:01:17 - 24.04.2017
arrow Czuber_Mariola
20:00:25 - 24.04.2017
arrow Marek_Kwiatkowski
19:59:35 - 24.04.2017
arrow elgra
19:59:30 - 24.04.2017
arrow Jerzy_Banach
19:59:26 - 24.04.2017
arrow qufel
19:59:19 - 24.04.2017
arrow aniemirka
19:59:17 - 24.04.2017
arrow Chądzyński_Jan
19:59:16 - 24.04.2017
arrow Litwos
19:57:54 - 24.04.2017
arrow Pelagiusz
19:57:33 - 24.04.2017
arrow Klaudia3277
19:57:32 - 24.04.2017
arrow SylwiaJ
19:57:30 - 24.04.2017
arrow Mader
19:57:08 - 24.04.2017
arrow Izabela_Czaplicka
19:56:56 - 24.04.2017
arrow MonikaMaru
19:56:52 - 24.04.2017
arrow Sadłucka_Marina
19:56:05 - 24.04.2017
Członkowie i sympatycy


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Sobczyńska_KatarzynaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-01-2017 - 18:54
Sympatyk


Dołączył: 16-03-2014
Posty: 76

Status: Offline
Witam
W akcie ślubu Walerii, siostry mojej prababci, jest informacja o udzieleniu ślubu niepełnoletnim. Waleria urodziła się w 1900r, ślub był zawarty w 1921r, więc Waleria miała 21lat (w akcie jest napisane, że miała 18 lat) Albin, jej narzeczony miał 20 lat. Mimo to napisano, że zgodę na ślub niepełnoletnim dali rodzice.
https://zapodaj.net/a05e8209cdfe4.jpg.html
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-01-2017 - 21:47
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 13169
Skąd: Warszawa
Status: Offline
a problem w 21 vs 18 ?

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sobczyńska_KatarzynaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-01-2017 - 21:54
Sympatyk


Dołączył: 16-03-2014
Posty: 76

Status: Offline
Mam akt urodzenia Walerii, znałam ją osobiście. Może to pomyłka, a może chciała być młodsza od męża. : )
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-01-2017 - 21:57
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 13169
Skąd: Warszawa
Status: Offline
no ale żeby absurd, kiks, inny kwiatek
ot pomyłka w wieku - zdarza się
w 1921 w XI napisali, że urodzona w 1900 ma 18 nie 20 czy 21 skończone - jak powinno być...j.w. zdarza się, choć nie nazwałbym ani kiksem ani absurdem

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sobczyńska_KatarzynaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-01-2017 - 22:04
Sympatyk


Dołączył: 16-03-2014
Posty: 76

Status: Offline
Ja zwróciłam uwagę głównie na to, że są oboje uznani za niepełnoletnich
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-01-2017 - 22:06
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 13169
Skąd: Warszawa
Status: Offline
zgodnie z wiekiem podanym w akcie (a przy okazji - w aneksach urodzenie /odpis/ młodej był?) - oni BYLI niepełnoletni, gdy zawierali związek małżeński

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sstudzinskaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 29-01-2017 - 10:49
Sympatyk


Dołączył: 04-07-2016
Posty: 95

Status: Offline
W 1813 roku w parafii Babsk wszyscy umierali "dobrowolną chorobą":
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... .5&x=0&y=0

_________________
Pozdrawiam,Sylwia
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Grzegorz_PolakOffline
Temat postu:   PostWysłany: 06-03-2017 - 20:07
Sympatyk


Dołączył: 24-07-2016
Posty: 37

Status: Offline
W 1781 roku miało miejsce włamanie do kościoła w Zwoleniu. Opis po łacinie i lista skradzionych rzeczy po polsku:
https://familysearch.org/ark:/61903/3:1 ... cc=1407440

_________________
Grzegorz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
RutarOffline
Temat postu:   PostWysłany: 17-03-2017 - 09:33
Sympatyk


Dołączył: 13-07-2012
Posty: 589

Status: Offline
Witam,

akt 102 i 103 w trakcie przepisywania chyba skryba się pomylił.
W akcie 102 poprawiono imię ale wiek i imiona rodziców zostały te same.
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... 516&y=1792



Pozdrawiam,

Artur
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Magda_KijewskaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 17-03-2017 - 14:01
Sympatyk


Dołączył: 16-03-2017
Posty: 37

Status: Offline
U mnie w rodzinie byla taka sytuacja: malzenstwo, rodzily sie dzieci, zona zmarla w 1856r. Moj przodek ozenil sie ponownie w 1860 przy czym w akcie slubu jest adnotacja, ze bylo to malzenstwo w pierwszym stopniu pokrewienstwa (dostali dyspense z Rzymu) i na dodatek mieli nieslubne (3-letnie dziecko). Malzenstwo trwalo dwa lata bo zona zmarla 16 czerwca 1862r a juz w Lipcu tego samego roku (20 lipca 1862r) moj przodek sie znow ozenil! I zdazyl dac 3x na zapowiedzi.

Rozumiem realia tamtych czasow, ze byly dzieci, gosporadstwo, ale mimo wszystko to strasznie szybko wszystko sie toczylo. No i nieslubne dziecko z krewna w pierwszym stopniu....
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Radosław.KoncaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 17-03-2017 - 14:26
Sympatyk


Dołączył: 13-05-2014
Posty: 207

Status: Offline
Magda_Kijewska napisał:
U mnie w rodzinie byla taka sytuacja: malzenstwo, rodzily sie dzieci, zona zmarla w 1856r. Moj przodek ozenil sie ponownie w 1860 przy czym w akcie slubu jest adnotacja, ze bylo to malzenstwo w pierwszym stopniu pokrewienstwa (dostali dyspense z Rzymu) i na dodatek mieli nieslubne (3-letnie dziecko). Malzenstwo trwalo dwa lata bo zona zmarla 16 czerwca 1862r a juz w Lipcu tego samego roku (20 lipca 1862r) moj przodek sie znow ozenil! I zdazyl dac 3x na zapowiedzi.

Rozumiem realia tamtych czasow, ze byly dzieci, gosporadstwo, ale mimo wszystko to strasznie szybko wszystko sie toczylo. No i nieslubne dziecko z krewna w pierwszym stopniu....


Co do szybkości, to fakt - realia gospodarcze i rodzinne były inne.
Natomiast co do relacji rodzinnych, to po prostu nie masz racji. Z całą pewnością nie była to krewna w I stopniu (przecież nie ożenił się z własną marka ani własną córką; nawet w ówczesnej komputacji kanonicznej to byłaby najdalej siostra)a z powinowatą. Można zgadywać, że to albo siostra zmarłej żony, albo wdowa po jego bracie.
Ten błąd (pokrewieństwo - powinowactwo) zdarza się często w metrykach pisanych cyrylicą; jaka była ta metryka z 1862 roku nie wiem, ale albo to błąd pisarza, albo tłumacza. Jeśli to naprawdę była krewna w I stopniu, to znalezisko więcej niż nadzwyczajne.


Pzdr,
RK
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Magda_KijewskaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 18-03-2017 - 03:24
Sympatyk


Dołączył: 16-03-2017
Posty: 37

Status: Offline
Radek,
ja tez sie nad tym zastanawialam, ze nie ma to wiekszego sensu. Moze po prostu ksiadz sie pomylil w ''stopniowaniu'', aczkolwiek dyspensa z Rzymu byla; zastanowilo mnie, ze dwie zony mialy to samo panienskie nazwisko (ta druga po pierwszym mezu Sikorska, ale z domu Salasinska), a to przeciez chyba nie bylby zaden (z wiezow krwi) stopien pokrewienstwa, wiec po co ta dyspensa?
Tutaj jest akt #5 (akurat w jezyku polskim): http://www.szukajwarchiwach.pl/50/167/0 ... eljGrlRrOQ

Pozdrawiam,
Magda
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Małgorzata_KulwiećOffline
Temat postu:   PostWysłany: 18-03-2017 - 07:19
Sympatyk


Dołączył: 16-02-2012
Posty: 720

Status: Offline
Magdo, ale tam jest napisane o "pierwszym stopniu powinowactwa", a nie pokrewieństwa.

_________________
pozdrawiam
Małgorzata_Kulwieć

Szukam wszelkich informacji o: wszystkich Kulwiec(i)ach
Babińskich i Steckich z Lubelszczyzny, Warszawy, Włocławka i Turku. Sadochach i Knapach z okolic Mińska Maz.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Weronika_MarianneOffline
Temat postu:   PostWysłany: 18-03-2017 - 22:38
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2017
Posty: 43

Status: Offline
Kilkukrotnie padło tu pytanie o narodziny bliźniąt oddalone o kilka dni - tak, jest to możliwe.

Tak się składa, że jestem pasjonatką porodów domowych - sama urodziłam w domu córkę. W każdym razie w dobie porodów domowych (więc całkiem niedawno, bo obowiązek porodu szpitalnego pojawił się w II połowie XX wieku) wcale mnie to nie dziwi. Organizm potrzebuje odpoczynku i potrafi całkowicie wyciszyć akcję porodową po narodzinach pierwszego z bliźniąt (tu nie jestem pewna czy jest różnica między bliźniętami jedno i dwujajowymi, podejrzewam, że w pierwszym przypadku mogłoby to być niebezpieczne).

Jako przykład historia narodzin z ok. 2010 roku - 6 dni porodu, ale "tylko" 33 godziny różnicy między dziećmi (niestety po angielsku):
http://www.lanashlafer.com/twin-homebirth-33hours/
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Weronika_MarianneOffline
Temat postu:   PostWysłany: 19-03-2017 - 07:46
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2017
Posty: 43

Status: Offline
I jeszcze kwiatek: Mam już jedną młodniejącą przodkinię, ale Ewa Żurawska (z d. Wardziak) pobiła rekord - pierwsze dziecko urodziła w 1791 roku (nie wiem w jakim wieku), później szóste w 1808 roku, mając lat 45, w 1810 bliźnięta, mając już 40 lat i wreszcie ostatnie - dziewiąte dziecko w 1811 roku, jako... 34-latka! Mam nadzieję, że to genetyczne!!! Very Happy Uprzedzając pytanie: nie, Mąż nie młodniał przy ostatnim dziecku miał lat 53.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg

Zarząd PTG: ptg@genealodzy.pl.:. rss Nasz RSS .:. Administrator strony: admin@genealodzy.pl
Strona wygenerowana w czasie 0.071272 sekund(y)