Genealodzy.PL Podziel się na Facebooku

http://www.genealodzy.pl/

Polskie TG  
Użytkownik:         Rejestracja
Hasło: Zapamiętaj

flag-pol flag-eng     home login logout     Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty Mapy szukacz

11:16 sobota, 25 marca 2017

Nasi tu byli

arrow tomsaw
11:16:28 - 25.03.2017
arrow krak210
11:16:19 - 25.03.2017
arrow Zofia_Brzeska
11:16:01 - 25.03.2017
arrow Bozenna
11:15:30 - 25.03.2017
arrow Doniec_Henry
11:14:38 - 25.03.2017
arrow Alan_Jakman
11:13:36 - 25.03.2017
arrow Lewicki_Przemysław
11:12:19 - 25.03.2017
arrow Orlik_Ala
11:11:22 - 25.03.2017
arrow pabij
11:10:30 - 25.03.2017
arrow Krzyś
11:10:20 - 25.03.2017
arrow oles1235
11:09:45 - 25.03.2017
arrow Krzysztof_Wasyluk
11:08:09 - 25.03.2017
arrow Madzik88
11:07:13 - 25.03.2017
arrow qufel
11:06:59 - 25.03.2017
arrow Kornelia_Major
11:06:54 - 25.03.2017
arrow Musial_Michalina
11:06:43 - 25.03.2017
arrow tonffillka
11:06:16 - 25.03.2017
arrow Haponiuk_Daniel
11:04:32 - 25.03.2017
arrow OlszewskiD
11:04:04 - 25.03.2017
arrow pawko223
11:01:55 - 25.03.2017
arrow GrazynaLK
11:01:33 - 25.03.2017
arrow Lukas1212
11:00:33 - 25.03.2017
arrow Piotr_Pizoń
11:00:13 - 25.03.2017
arrow Rafael
10:59:49 - 25.03.2017
arrow Viola_AP
10:57:47 - 25.03.2017
arrow Metalloviec
10:56:55 - 25.03.2017
arrow majewskilab
10:56:22 - 25.03.2017
arrow margit
10:55:19 - 25.03.2017
arrow Ślusarski_Wojciech
10:55:11 - 25.03.2017
arrow MaciejKaKa
10:54:58 - 25.03.2017
Członkowie i sympatycy


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
jakozakOffline
Temat postu:   PostWysłany: 17-02-2017 - 16:02
Sympatyk


Dołączył: 14-07-2009
Posty: 1359
Skąd: Górny Śląsk
Status: Offline
Dziękuję bardzo. Z tym pierwszym to w ogóle dziwna sprawa, bo do dziś sądziłam, że Mikołaj Hadziewicz ( a raczej jeszcze Milkon Hadzi) jako bajecznie bogaty kupiec lwowski Ormianin pochodzenia greckiego przekupił chana tatarskiego, żeby nie nękał Polaków w bitwie pod Beresteczkiem. Dzięki temu udało się wygrać tę bitwę w 1651 roku i w 1654 otrzymał on tytuł szlachecki i potem został sekretarzem królewskim. (Boniecki i Niesiecki)
To co piszesz to dla mnie nowość. Wychodzi na to, że Grzegorz to jego syn...
A Piotr Paweł to też jego syn.

Dzięki za rewelacje. Będę się w to wgryzać i najwyżej poproszę Cię o źródła dot. Mikołaja i Piotra Pawła. To moi pra...dziadkowie.

_________________
Pozdrowienia. Jola Kozak
Szukam aktów:
- zgonu Macieja Podczaskiego ok. 1782 Sandomierz
- chrztu Marianna Opacka c.Stanisława ok.1670
- chrztu Jan Pakielewicz (Panfilowicz) łódzkie ok.1817
- zgonu Antoni Podczaski pomiędzy 1897, a 1902
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość MSN Messenger  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Myszor_OskarOffline
Temat postu:   PostWysłany: 17-02-2017 - 19:26
Sympatyk


Dołączył: 18-01-2017
Posty: 129

Status: Offline
Skoro Ormianie, to podrzucam dalsze tropy (być może spokrewnieni):

Mikołaj Hadziejowicz, sędzia ormiański (scabinus iudicii armenorum) w Lwowie, wybrany 22 II 1687, zm. przed 22 II 1709 - oczywiście mieszczanin

Szymon Hadziejewicz, urzędnik kancelarii grodzkiej lwowskiej (bez tytułu) wzm. 1688
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
jakozakOffline
Temat postu:   PostWysłany: 17-02-2017 - 21:48
Sympatyk


Dołączył: 14-07-2009
Posty: 1359
Skąd: Górny Śląsk
Status: Offline
Dzięki Ci serdeczne.

_________________
Pozdrowienia. Jola Kozak
Szukam aktów:
- zgonu Macieja Podczaskiego ok. 1782 Sandomierz
- chrztu Marianna Opacka c.Stanisława ok.1670
- chrztu Jan Pakielewicz (Panfilowicz) łódzkie ok.1817
- zgonu Antoni Podczaski pomiędzy 1897, a 1902
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość MSN Messenger  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sbasiaczOffline
Temat postu:   PostWysłany: 05-03-2017 - 20:57
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 70

Status: Offline
Witam Panie Oskarze
Mogę prosić o Waleriana Bukara? - miecznik smoleński ok.1697 (podpisał elekcję Augusta IIz woj.bracławskiego) i jego ojca Jana Bukara, który był podstarostą bełskim - och, chyba tych z bracławskiego nie ma?
z góry dziękuję
Basia Sikorska
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Maślanek_JoannaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 06-03-2017 - 10:06
Sympatyk


Dołączył: 11-03-2014
Posty: 452

Status: Offline
Witaj Oskarze,
jeszcze raz bardzo dziękuję za Wielkopolskę - istne skarby Smile.
Czy mógłbyś mi jeszcze sprawdzić kasztelanów gdańskich w XVII i XVIII wieku o nazwisko - +/- Tuchołka (Jakub, Jan, Kazimierz, Stanisław)?
Pozdrawiam
Joanna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Agnieszka_SzumskaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 07-03-2017 - 16:53
Sympatyk


Dołączył: 06-07-2008
Posty: 138

Status: Offline
Witam,
proszę o sprawdzenie nazwiska Staniszewski
Pozdrawiam
Małgorzata
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Myszor_OskarOffline
Temat postu:   PostWysłany: 08-03-2017 - 12:18
Sympatyk


Dołączył: 18-01-2017
Posty: 129

Status: Offline
sbasiacz napisał:
Mogę prosić o Waleriana Bukara? - miecznik smoleński ok.1697 (podpisał elekcję Augusta IIz woj.bracławskiego) i jego ojca Jana Bukara, który był podstarostą bełskim - och, chyba tych z bracławskiego nie ma?

Bracławskiego nie ma, ale urząd był formalnie z woj. smoleńskiego (wówczas już in partibus, całkowicie tytularnie). Walerian Bukar, miecznik smoleński wzm. 27 VI 1697 i 12 III 1703

Jana nie ma, bo podstarostów spisy nie obejmują.

Maślanek_Joanna napisał:
Czy mógłbyś mi jeszcze sprawdzić kasztelanów gdańskich w XVII i XVIII wieku o nazwisko - +/- Tuchołka (Jakub, Jan, Kazimierz, Stanisław)?

Jan Piotr Tuchołka, 1651 pisarz pomorski, 12 II/11 X 1666 podkomorzy malborski, nom. 30 X 1677 kasztelan gdański, zm. zimą 1690/91 (przed 16 II 1691)

Są inni tego nazwiska, na urzędach gł. tucholskich.

Agnieszka_Szumska napisał:
Witam, proszę o sprawdzenie nazwiska Staniszewski

Wojciech Staniszewski h. Pobóg, pisarz grodzki łucki (wzm. już 1600), awans 1608/10: sędzia grodzki łucki, awans 1616: podstarości łucki, nom. 22 XI 1617 pisarz ziemski łucki (wybrany 6 XI 1617 na sejmiku elekcyjnym, przysięga 3 I 1618), nom. 18 I 1628 sędzia ziemski łucki (wybrany 7 XII 1627), zm. 16 IV 1634; zarazem klucznik łucki (cesja od poprzednika 30 III 1615, cesja dla syna po 1 IX 1622 - data konsensu, tytułowany jeszcze 20 VIII 1626 i 17 X 1627, 1628 już nie - zob. niżej Jan)

Jan Staniszewski h. Pobóg, s. Wojciecha, sekretarz królewski, klucznik łucki (cesja od ojca, tytułowany już 22 VI 1626, cesja dla następcy 31 I 1640, ale tytułował się do śmierci, zm. 24 VI/14 VIII 1640, pochowany w kościele Jezuitów w Łucku)

Jan Gabriel Staniszewski h. Pobóg, miecznik grabowiecki (nom. 18 IX 1765, zm. po 1792 - ostatni)

Gabriel Staniszewski h. Pobóg, miecznik krasnostawski (nom. 16 III 1794, ostatni) - u Niesieckiego błędnie grabowiecki

Dalej, urzędy w podolskim, czysto tytularne:

Jakub Staniszewski h. Pobóg, podczaszy latyczowski (nom. 1 IV 1691)
Andrzej Staniszewski h. Pobóg, rzekomy cześnik latyczowski w 1748 (za Bonieckim)
Mikołaj Staniszewski h. Pobóg, rzekomy podczaszy latyczowski w połowie XVIII w. (za Bonieckim)
Andrzej i Mikołaj = być może tak naprawdę podczaszycowie, jeśli synowie Jakuba?

Ale poza tym Staniszewscy pojawiają się wśród szlachty ziemi czerskiej - przypominam, Mazowsza w spisach dotąd nie opracowano.

_________________
Oskar Myszor
Urzędnicy I. RP * Carska generalicja
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Maślanek_JoannaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 08-03-2017 - 13:31
Sympatyk


Dołączył: 11-03-2014
Posty: 452

Status: Offline
Dziękuję Oskarze - jesteś niezawodny Smile
Jan Piotr Tuchołka to mój - wszystko pasuje, a z innych to mam jego synów (lub syna dwojga imion - nie jestem pewna) : Kazimierza i (?) Stanisława - pocz. XVIII wieku. zgon prawdopodobnie ok 1724. Mógł być sędzią tucholskim ew. kasztelanem gdańskim - niepewne.
Pozdrawiam
Joanna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Małgorzata2005Offline
Temat postu:   PostWysłany: 08-03-2017 - 15:50
Sympatyk


Dołączył: 21-04-2014
Posty: 153

Status: Offline
Witaj Oskarze,

Serdecznie proszę o sprawdzenie, czy w spisach występuje: Jakub Jabłonowski oraz o informacje dotyczące nazwisk:

Podgórski/ Podgurski i Wigura.

Z góry bardzo Ci dziękuję za poświęcony czas.
Pozdrawiam - Małgorzata
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Myszor_OskarOffline
Temat postu:   PostWysłany: 09-03-2017 - 03:48
Sympatyk


Dołączył: 18-01-2017
Posty: 129

Status: Offline
Maślanek_Joanna napisał:
a z innych to mam jego synów (lub syna dwojga imion - nie jestem pewna) : Kazimierza i (?) Stanisława - pocz. XVIII wieku. zgon prawdopodobnie ok 1724.

Jest takowy, ale zmarły wcześniej. Raczej pokolenie Jana Piotra (brat, kuzyn?), choć "na styk" mógłby być synem.

Stanisław Kazimierz Tuchołka h. Korzbok, ławnik ziemski tucholski (od przed 20 VII 1660-1662/6Cool, sędzia ziemski tucholski (od przed 17 X 1668, elekcja 1659?), zm. po 8 IV 1676, przed 1678.

Innych tych imion spis nie wymienia. Tuchołkowie są jeszcze (wypisuję skrótowo) ławnicy/sędziowie tucholscy: Marcin 1552, Jakub 1610-36, Michał 1722-62, Jan 1761-72; oraz ławnik świecki Stefan 1769.

Małgorzata2005 napisał:
proszę o sprawdzenie, czy w spisach występuje: Jakub Jabłonowski

Jabłonowskich jest dość sporo, ale Jakuba żadnego.

Małgorzata2005 napisał:
Podgórski/ Podgurski i Wigura.


Ignacy Podgórski, niedoszły? łowczy mielnicki (nom. 14 VII 1737, prawdopodobnie niezrealizowana)

Stanisław Wigura, horodniczy kijowski (nom. 30 V 1607, zm. 18 VII 1633/1 III 1635)

Semen Wigura, bratanek Stanisława, horodniczy kijowski (nom. 1 III 1635, zm. 13 XII 1672/19 V 1673)

Piotr Wigura, cześnik halicki wzm. 1701, zm. przed 20 V 1710

Wigura, rzekomy horodniczy kijowski, zm. przed 30 I 1717

Wigura, rzekomy cześnik żytomierski wzm. na elekcji 1733

Wawrzyniec Wigura, cześnik nowogrodzki siewierski (wzm. 14 VI 1745 i 22 IV 1747)

Jan Wigura, horodniczy żytomierski, zm. przed 26 VI 1747

_________________
Oskar Myszor
Urzędnicy I. RP * Carska generalicja
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Małgorzata2005Offline
Temat postu:   PostWysłany: 09-03-2017 - 07:45
Sympatyk


Dołączył: 21-04-2014
Posty: 153

Status: Offline
Witam Oskarze,

Bardzo DZIĘKUJĘ.

Małgorzata
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Maślanek_JoannaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 09-03-2017 - 13:11
Sympatyk


Dołączył: 11-03-2014
Posty: 452

Status: Offline
Witaj Oskarze,
bardzo dziękuję za te informacje, ale zabiłeś mi solidnego ćwieka...
Sprawdziłam wszystko jeszcze raz i wychodzi na to, że masz rację - Jan Piotr i Stanisław-Kazimierz byli braćmi, synami Jakuba (1610-36), tylko to mi nijak nie pasuje moich przodków!!!
Wg Dworzaczka Jan-Piotr był m.in. kasztelanem gdańskim, ale Stanisław-Kazimierz nie wyszedł poza sędziego zs. tucholskiego - to się całkowicie zgadza z tym, co napisałeś.
Na pewno moja była Katarzyna Tuchołczanka, która przed 1723 wyszła za Marcina Lutomskiego. U Dworzaczka wyraźnie jest w kilku miejscach napisane, że była córką Marianny Czapskiej i KAZIMIERZA TUCHOŁKI KASZTELANA GDAŃSKIEGO!
Entliczek-pentliczek - i gdzie mój Kazimierz - kasztelan?! Sad
Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za ciekawą zagadkę...
Joanna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
InkwizytorOffline
Temat postu:   PostWysłany: 09-03-2017 - 14:56
Sympatyk


Dołączył: 16-08-2010
Posty: 108
Skąd: Poznań
Status: Offline
Oskarze,

Proszę o sprawdzenie Szymona Basińskiego (koniec 18w, okolice Inowrocławia i później Ostrów Wlkp.) i ewentualnie nazwiska Basiński.

Pozdrawiam serdecznie,
Bartosz

_________________
Poszukuję :

Bartłomiej Czech ur ok 1805 roku, ekonom, zarządca majątków - akt zgonu

Antonina Czech z domu Krupska, żona Bartłomieja - akt zgonu

ostatnie znane miejsce zamieszkania obu ok 1872 roku - Kotliny par. Kurowice (łódzkie)
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Myszor_OskarOffline
Temat postu:   PostWysłany: 09-03-2017 - 17:23
Sympatyk


Dołączył: 18-01-2017
Posty: 129

Status: Offline
Maślanek_Joanna napisał:
U Dworzaczka wyraźnie jest w kilku miejscach napisane, że była córką Marianny Czapskiej i KAZIMIERZA TUCHOŁKI KASZTELANA GDAŃSKIEGO!

Kasztelan, jak zapewne wiesz, był urzędem senatorskim. Obsada takowych jest dobrze znana. To nie jest jakiś miecznik czy inny podczaszy, których bywało kilku jednocześnie, z czego połowa pewnie się podszywając.

Dlatego moim zdaniem istnieje jedno, dość prawdopodobne wyjaśnienie tej zagwozdki: "twój" Kazimierz nie był kasztelanem, tylko kasztelanicem, czyli synem Jana Piotra-kasztelana.

Inkwizytor napisał:
Proszę o sprawdzenie Szymona Basińskiego (koniec 18w, okolice Inowrocławia i później Ostrów Wlkp.) i ewentualnie nazwiska Basiński.

Brak.

_________________
Oskar Myszor
Urzędnicy I. RP * Carska generalicja
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Maślanek_JoannaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 09-03-2017 - 19:09
Sympatyk


Dołączył: 11-03-2014
Posty: 452

Status: Offline
Oskarze,
prawdopodobnie masz rację - wprawdzie w przy Katarzynie jest napisane raz, że byłą córką kasztelana a drugi raz o niej mowa jako "kasztelance gdańskiej" - czyli córce kasztelana, ale przy jej siostrze (bezdyskusyjnej) faktycznie jest napisane "córka kasztelanica". Dworzaczek nie doczytał tego "ica" przy Katarzynie lub po prostu się pomylił - też człowiek Smile.
dziękuję - to zapewne rozwiązanie tej zagadki Smile
Pozdrawiam serdecznie
Joanna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg

Zarząd PTG: ptg@genealodzy.pl.:. rss Nasz RSS .:. Administrator strony: admin@genealodzy.pl
Strona wygenerowana w czasie 0.063765 sekund(y)