Genealodzy.PL Podziel się na Facebooku

http://www.genealodzy.pl/

Polskie TG  
Użytkownik:         Rejestracja
Hasło: Zapamiętaj

flag-pol flag-eng     home login logout     Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty Mapy szukacz

12:43 poniedziałek, 21 sierpnia 2017

Nasi tu byli

arrow Pawel_Jezierski
12:43:12 - 21.08.2017
arrow GRAŻYNA_SŁUPCZYŃSKA
12:43:10 - 21.08.2017
arrow Bańkowski_Leszek
12:43:09 - 21.08.2017
arrow Majtka_Łukasz
12:43:00 - 21.08.2017
arrow GG_Grudzien
12:42:53 - 21.08.2017
arrow aniemirka
12:41:36 - 21.08.2017
arrow asmolenska
12:41:31 - 21.08.2017
arrow manoska214
12:40:46 - 21.08.2017
arrow kasiakozłowska
12:40:28 - 21.08.2017
arrow Mar_Herr
12:40:10 - 21.08.2017
arrow tobiaszboksik
12:38:21 - 21.08.2017
arrow Tomek9877
12:38:18 - 21.08.2017
arrow jolsat
12:38:09 - 21.08.2017
arrow Bea
12:35:21 - 21.08.2017
arrow magiercia
12:35:11 - 21.08.2017
arrow termos
12:32:03 - 21.08.2017
arrow dmo_krz
12:31:35 - 21.08.2017
arrow grazia27
12:31:09 - 21.08.2017
arrow Tomasz_Lenczewski
12:30:43 - 21.08.2017
arrow Denst
12:27:44 - 21.08.2017
arrow Różana
12:26:52 - 21.08.2017
arrow olaf17
12:25:19 - 21.08.2017
arrow Piotr_Kom
12:21:16 - 21.08.2017
arrow Daniel_Plociennik
12:20:40 - 21.08.2017
arrow tutmiak
12:20:27 - 21.08.2017
arrow Respondek_Nicole
12:19:55 - 21.08.2017
arrow majkuss
12:17:16 - 21.08.2017
arrow stanislaw_pikul
12:17:16 - 21.08.2017
arrow Lisowski
12:17:14 - 21.08.2017
arrow Pobłocka_Elżbieta
12:16:37 - 21.08.2017
Członkowie i sympatycy


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Majtka_ŁukaszOffline
Temat postu: Andruszkiewicz-podziękowanie  PostWysłany: 11-01-2017 - 20:50
Sympatyk


Dołączył: 18-10-2016
Posty: 167

Status: Offline
Dobry wieczór,

Mnie również interesuje nazwisko Hałko z terenów obecnej Białorusi. Moja prapraprapraprababka Brygida Iwaszkiewicz była z domu Hałko. Wiem o niej tylko tyle, że w roku 1807 w miejscowości Luliszki (powiat Oszmiana) urodziła córkę Mariannę z męża Michała Iwaszkiewicza. Może jakimś cudem ktoś z państwa posiada informacje o tej rodzinie?

Z góry dziękuję,
Łukasz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Grazyna_GabiOffline
Temat postu: Andruszkiewicz-podziękowanie  PostWysłany: 11-01-2017 - 21:14
Sympatyk


Dołączył: 02-01-2010
Posty: 1515
Skąd: Hamburg
Status: Offline
Jak donosi slownik geogr. KP :
na rok 1866 wlascicielem wsi Mikołce w gminie Miadzioł kolo Wilejki byl Jozef Hałko
http://dir.icm.edu.pl/pl/Slownik_geogra ... Tom_VI/398
1864 wies Skory tej samej gminy dobra Halkow
http://dir.icm.edu.pl/pl/Slownik_geograficzny/Tom_X/704
Stefanpol - wl. Hortenscja Halkowa 1865 r.
http://dir.icm.edu.pl/pl/Slownik_geogra ... Tom_XI/318
Sobolewszczyzna dobra Halkow
http://dir.icm.edu.pl/pl/Slownik_geograficzny/Tom_X/950

Dziennik Powszechny. 1833, nr 83 + dod.
kofiskata majatkow - wykaz wlascicieli - Halko Felicjan - gub. wilenska.
http://ebuw.uw.edu.pl/dlibra/plain-content?id=39228

i jeszcze ktos
ks. Halko Stanislaw
zyciorys str. 361/423 i fotka str. 420
http://www.wbc.poznan.pl/dlibra/doccontent?id=71013

Pozdrawiam
Grazyna


Ostatnio zmieniony przez Grazyna_Gabi dnia 11-01-2017 - 21:51, w całości zmieniany 2 razy
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
WarakomskiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 11-01-2017 - 21:52
Sympatyk


Dołączył: 29-02-2012
Posty: 837

Status: Offline
O, mnie również interesuje nazwisko Hałko. Tzn. może bardziej męża i syna Karoliny Hałko. W 1797 r. w parafii Żuprany Kazimierz Warakomski żeni się z Karoliną Hałko, a w 1799 również w Żupranach rodzi im się syn Józef Jan.
Krzysztof
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
noreczkaauOffline
Temat postu:   PostWysłany: 12-01-2017 - 05:04
Sympatyk


Dołączył: 30-04-2014
Posty: 23
Skąd: Perth
Status: Offline
Witam,
Zebralam troche informacji na temat rodziny Hałko , lecz nie sa one jeszce uporzadkowane . w telegraficznym skrocie -moj pradziadek Julian Halko byl bratem Jozefa Halko. Ich ojcem byl Szymon Halko. Karolina Halko to siostra. Nie jestem pewna co do Brygidy , ale postaram sie sprawdzic. Halko mieli majtki w okolicy Madziola -byli dziedzicami majatku Ostrow, Anotnisberg, Juilijanpol . Iskrzyn , Cielaki. Przez ponad 60 lat procesowali sie z kosciolem katolickim o granice majatku Jaszewo, ktory byl wlasnoscia Kosciola (iinformacje z kwerendy z dokumentow przyslanych mi przez Lietwska Bbiloteke PAN, gdzie originaly korespondecji sa przechowywane.)Nazwisko Halko w dokumentach napisanych w jezyku rosyjskim zostalo znieksztalcone I w dokumentach czesto jest pisane Галко. W dokumentach dostepnych w Bibilotece Kresowej jest kilka dokumentow np. . "Dekanat świrski w 1784 r. w świetle opisów plebanów"- nazwisko Halko jest wymienone raz lub dwa, kilkatronie natomiast jest wposmnianne (blednie ) nazwisko Hatko, chodzi o nazwisko Hałko.

Pozdrawiam , nastepeny mail bedzie bardziej szczegolowy

Noreczka
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Majtka_ŁukaszOffline
Temat postu:   PostWysłany: 12-01-2017 - 13:44
Sympatyk


Dołączył: 18-10-2016
Posty: 167

Status: Offline
Witam,

Grażyno, dziękuję bardzo za Twoje informacje.
Noreczko i Krzysztofie, ciekawy jestem czy uda Nam się wspólnymi siłami znaleźć więcej informacji i czy mamy wspólne korzenie Smile

Napisałem wiadomość do Administracji aby przesunęli ostatnie posty o rodzinie Hałko do osobnego tematu w dziale "Genealogia Kresowa" aby tu więcej 'nie śmiecić'.

Wracając do tego co wcześniej pisałem, 'moja' Brygida Hałko musiała urodzić się przed rokiem 1790. W roku 1807 była już żoną Michała Iwaszkiewicza (nie mam aktu ślubu) i wtedy też w miejscowości Luliszki (gmina Polany, powiat Oszmiana, parafia Gudohaje) urodziłą córkę Mariannę Paulinę.
Tu jest akt (9ty) chrztu Marianny:
https://familysearch.org/ark:/61903/3:1 ... 5-6?mode=g

Domniemam, że Brygida mogła być krewną (może siostrą?) Karoliny, o której pisał Krzysztof. Owa Karolina musiała urodzić się przed 1780r. skoro w 1797 była już mężatką. Z Polan do Żupran jest raptem 10km więc to bardzo możliwe, że były z jednej rodziny.Skąd dokładnie pochodziły? i kim mogli być ich rodzice?...oto pytanie Smile

Zastanawiam się czy Brygida i Karolina mogły być powiązane z rodziną Hałko Noreczki?
Wspomniałaś o Józefie Hałko, czy to ten sam co wymieniony przez Grażynę właściciel (w 1866 r.) majątku Mikołce obok miasteczka Miadzioł?:
http://dir.icm.edu.pl/pl/Slownik_geogra ... Tom_VI/398
Jeśli tak to raczej mało prawdopodobne aby Karolina (ur. przed 1780), o której pisał Krzysztof była jego siostrą, no chyba, że była między nimi duża różnica wieku i/albo owy Józef w 1866 r. był już staruszkiem.
Jest jeszcze kwestia dystansu - między Polanami czy Żupranami a miasteczkiem Miadzioł jest ok 80 km (w linii prostej a po obecnie istniejących drogach ok. 110 km). Czy to było dużo czy mało na tamte czasy, ciężko mi powiedzieć ale w swoich poszukiwaniach w tamtym rejonie i czasie spotykałem raczej przypadki małżeństw z rodzin żyjących 'obok' siebie.
Czy Karolina i Brygida oddaliły się tak bardzo od teoretycznego domu rodzinnego? A może majątki w gminie Miadzioł rodzina Hałko nabyła dopiero po ich narodzeniu? To kolejne ciekawe pytania Smile

Noreczko, czekam na dodatkowe informacje jeśli coś posiadasz.

Pozdrawiam,
Łukasz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Grazyna_GabiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 12-01-2017 - 15:07
Sympatyk


Dołączył: 02-01-2010
Posty: 1515
Skąd: Hamburg
Status: Offline
Jeszcze kilka urywkow z kilku publikacji o osobach noszacych nazwisko Hałko z tych samych okolic chyba.
https://books.google.de/books?id=J3RcAA ... ko&f=false
https://books.google.de/books?id=aNk_AA ... ko&f=false
https://books.google.de/books?id=O95lAA ... ko&f=false
https://books.google.de/books?id=0m5lAA ... ko&f=false
https://books.google.de/books?id=Gb8gAA ... edir_esc=y

Sprawy miedzy Woynami, Koszczycami, Kielpszami, Przewlockim,
Koziellami, ks. Ciechanowskim i innymi a Hałkami - lata 1762 -63.
str. 3 i 4
http://fbc.pionier.net.pl/search#fq={!t ... o&start=60

Pozdrawiam
Grazyna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
noreczkaauOffline
Temat postu:   PostWysłany: 13-01-2017 - 17:13
Sympatyk


Dołączył: 30-04-2014
Posty: 23
Skąd: Perth
Status: Offline
Grazyno

Dzieki za link, istotnie to sa moi przodkowie . Szymon jest moim praszczurem.

Lukaszu
Nie mam zbyt duzego doswiadczenia w poszukiwaniach genealogicznych. Ciagle jestem na etapie poszukiwan-w szczegolnosci metryk koscielnych. Z kwerendy w Litewskiej AN(jest tego sporo) wiem ze Jozef mial siostre Karoline. Zgadzam sie z Toba ze to nie jest ta Karolina , poniewaz po dokladnym sprawdzeniu okazalo sie ze pismo w ktorym wspomniane jest ime Karolina pochodzi z roku 1834
Jesli chodzi o majatki Hałko w gminie Miadziol to w sporze o Jasiewo Hałko powoluje sie na dekret kniazia Swirskiego z 1604???? , kotrego notabene wyslanie Kosciola Katolickiego juz nie mogl odnalzec w wieku 18. .
Nie jestem w stanie podac dokladnych dat smierci czy urodzenia poszczegolnych Hałko poniewaz zabawe w genealogie zaczelam niedawno i jestem na etapie przegladania ksiag metrykalnych z parafii Miadziol. Przegladanie idzie powoli,poniewaz zapisy nie sa zdiygitalizowane. Ale pare wpisow znalazlam- ale o tym o w nastepnym email.
To co wiem :Herbarz Uruskiego "Floryan- Antoni , pisarz grodzki oszmianski, Jozef syn Krzysztofa, oraz Mikolaj syn Michala mial synow Jozefa, Szymona i Jakoba,1779r. (ks. gr. Minskie ") -czy jeszce istnieja????? plus Jozef krajczy oszmianski .

Pod adresem: www.halkiew.pl/herbarz zalazlam nastepujacy wpis

"Hałko vel Gałko (Galkus) herbu Szaława Już około 1300 roku znani byli na Rusi. Wsławieni dokonaniami rycerskimi. Następnie osiedlili się w województwach mścisławskim i wileńskim (przede wszystki w powiatach oszmiańskim, zawilejskim i koweńskim). W 1801 r. uznani zostali za rodowitą i starożytną szlachtę szlachtę polską
(SPAL, f.391,z.1, nr992, s. 107-114)." ??? Niestety nie wiem jak rozszyfrowac skrot "SPAL",czy jest to nazwa polskiego archiwum???

Hałko Florian ,Florian- Antoni sa rowniez wspomniani w t. 1 Urzednicy Wielkiego Ks. Litewskeigo w wyd. DIG Warszawa,2004
w tomie 3 tej samej ksiazki ( ale wydanej w roku 2003)i jest dodatkowo wspomniany Szymon Tadeusz. Wszyscy oni pochodza z powiatu oszmianskiego, wiec jeden z nic moze byc Lukaszu twoim przodkiem. Moim jest zdecydowanie Szymon i od niego pstaram sie wyprowadzic linie Jezeli jestes zainteresowany tymi wpisami moge przyslac skany. W nastepnym email postaram sie opisac wazne rzeczy ( imiona oraz daty )jakie sa zawarte w domuental z Lit. AN , bo to bylo podstawa do moich dalszych poszukiwan.

Pozdrawaim z Down Under

Noreczka
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Majtka_ŁukaszOffline
Temat postu:   PostWysłany: 13-01-2017 - 20:30
Sympatyk


Dołączył: 18-10-2016
Posty: 167

Status: Offline
Hej,

noreczkaau napisał:

W 1801 r. uznani zostali za rodowitą i starożytną szlachtę szlachtę polską
(SPAL, f.391,z.1, nr992, s. 107-114)." ??? Niestety nie wiem jak rozszyfrowac skrot "SPAL",czy jest to nazwa polskiego archiwum???


Nie mam w tej chwili czasu, aby odpisać na wszystko co wyżej napisałaś ale zgaduję sobie, że ten wpis powyżej może dotyczyć wywodu szlacheckiego tej rodziny przechowywanego w jakimś litewskim(?) archiwum.
Nie wiem czym jest 'SPAL' ale "f.391" pasuje jak ulał do zbioru (fondas) nr.391 z wileńskiego archiwum LVIA (LIETUVOS VALSTYBĖS ISTORIJOS ARCHYVAS - LITHUANIAN STATE HISTORICAL ARCHIVES), w którym przechowywane są dokumenty tych wywodów szlacheckich.
Tu jest link:
http://iaps-pub.archyvai.lt/web/guest/a ... vId=255326
Na samym dole są linki do różnych części tych zbiorów.
Właśnie tam udało mi się ostatnio odnaleźć informację, że w LVIA istnieją dokumenty wywodowe innej interesującej mnie rodziny (Kamińscy h.Żnin). Napisałem do nich i po miesiącu odpisali, że po wysłaniu odpowiedniej sumy (w moim przypadku 65 Euro za 58 stron) odeślą skany tych dokumentów. Kilka dni temu wysłałem przelew i czekam z niecierpliwością na e-mail'a od nich Smile
Może także dla rodziny Hałko coś tam jest?

Czym jest "Lit. AN" o którym piszesz w swoim poście? Może to właśnie LVIA?
Jestem bardzo zainteresowany skanami, które posiadasz więc jeśli możesz to poproszę na e-mail - lukaszmajtka(at)gmail.com *

P.s. Spodobało mi się to "Down Under" Smile przyznam, że nie znałem tego określenia Smile
Ja odpozdrawiam z Sopotu.

Łukasz

* Moderacja adresu e-mail (m.j.n) Proszę nie podawać w jawnej postaci adresów e-mail w wątkach na Forum > Regulamin
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
noreczkaauOffline
Temat postu:   PostWysłany: 15-01-2017 - 09:42
Sympatyk


Dołączył: 30-04-2014
Posty: 23
Skąd: Perth
Status: Offline
Lukaszu,

dziekii za mail. Lit AN to- Litewska Akademia Nauk, gdzie znalazlam materialy o Hałko. Tyle ze za te skany ja zapacilam ponad 300 Euro- poniewaz niektore dokumenty pochodza z 18 wieku.
Jesli chodzi o wpalty do poszczegolnych archiowow to po dokonaniu przelwu ja zawsze mailem wysylam im kopie przelweu . Z reguly po miesiacu dostaje email z dokumentami.Teraz bede pisala do Archiwum w Minsku i ma zamiar zapytac czy nie moga przyslac informacji z Herbarz t. 4 o Halko i akt zogu mojego przadziadka Snarksiego. Budowanie drzewa stanelo bo nie moga sie dowiedziec skad pochodzil moj pradziadek Leonard Snarski. Miala cicha nadzieje ze Arcwum Hisotryczno -Wojskowe w Moskwie bedzie mialo te informacje , niestety jest tylko wspomniana gubernia Wilenska. No ale przynajmniej znam teraz dokladna date urodzenia Leonarda,( pradziadek byl podpulkowniekiem w armii carskiej).

Czy w swoich poszukiwanich rodzinnych uzywales Genealogy Indexer??? Ja tam wlasnie znalazlam kilka cennych infomacji i na temat Pradziadka Snarskiego oraz pare wzmianek o Halkach ( po rosyjsku).

Skany z Urzednicy Wielkiego Ks. Litewskeigo w wyd. DIG Warszawa,2004 przysle jutro

pozdrawiam

Noreczka
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Majtka_ŁukaszOffline
Temat postu:   PostWysłany: 15-01-2017 - 16:34
Sympatyk


Dołączył: 18-10-2016
Posty: 167

Status: Offline
Elu,

Zobacz jaka piękna książka dziś wyszła!:
"Rodziny Szlacheckie na Litwie w XIX" Czesław Malewski - 960 stron i cała dostępna w .pdf tutaj!:
http://rcin.org.pl/dlibra/docmetadata?l ... nge=Change

Tobie w szczególności polecam stronę nr. 781:
"Leonard Tadeusz Snarski s. Michała
i Róży Giedrojć – kpt. 106. ufimskiego pułku piechoty
w 1884 r. (LVIA, zesp. 604, inw. 20, vol. 212,
s. 502, nr 172);"
Tu jest co prawda kapitan a nie podpułkownik, ale zgadza się nr. pułku z miejscowości Ufa, o którym pisałaś w jednym ze swoich starych postów! Mam nadzieję, że to ten Smile
W książce jest oczywiście więcej na temat Snarskich.

Ta książka jest niesamowita, dopiero zabieram się do czytania i analizy ale już widzę, że autor bazował faktycznie w dużej mierze na metrykach kościelnych i dokumentacji wywodowej szlachty z LVIA. Dla przykładu - przeglądałem księgi metrykalne z Oszmiany na temat mojej rodziny Kamińskich z miejscowości Ożyszki. Mam ich akty chrztów/ślubów/zgonów z lat 1800-1864 i faktycznie na stronie 280 dla Kamińskich jest wpis - "Ożyszki (1800–1864)"!
To może niezwykle pomóc w identyfikacji miejsc/parafii dla danej (innej) rodziny.

Zastanawiam się czy to nie za wiele aby prosić Cię także o skany, które masz od Lit.AN na temat rodziny Hałko...
Zdaję sobie sprawę, że dużo za nie zapłaciłaś, ale jeśli chcesz się nimi podzielić to poproszę także o nie.

Jeśli chodzi o 'Genealogy Indexer' to używałem tylko przez chwilę, muszę do tego wrócić w wolnym czasie Smile

Pozdrawiam,
Łukasz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
WarakomskiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 15-01-2017 - 18:34
Sympatyk


Dołączył: 29-02-2012
Posty: 837

Status: Offline
To mamy nieco więcej informacji na temat koligacji rodzin Warakomskich i Hałko.

1797 Ślub Kazimierz Warakomski i Karolina Hałko parafia Żuprany - Kleje


„Hałko72
wieś Debesie (1800) – par. gudohajska; wieś Gradowszczyzna (1833–1835), Żwirbliszki
(1838–1844) – par. o s z m i a ń s k a; folw. Ankudy (1840), wieś Mikuciany (1835 1837), Miżany (1817–1845), wieś Indrupia (1845) – par. słobodzka
- 72 Józef Hałko s. Szymona – krajczy oszmiański
w 1795 r., ż. Antonina (LVIA, zesp. 515, inw. 15,
vol. 147, s. 349).”


„Warakomski
zaśc. Gradowszczyzna (1835–1839), ok. Poleniki (1805–1807), karczma Pawtele (1846)
– par. oszmiańska;
wieś Debesie (1848), Kasianowa (1835) –par. słobodzka;
ok. Kasinowo (1812), Kleje (1844), Kuszlany (1798) – par. żuprańska”
http://rcin.org.pl/dlibra/docmetadata?l ... nge=Change
Krzysztof
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
noreczkaauOffline
Temat postu:   PostWysłany: 16-01-2017 - 05:48
Sympatyk


Dołączył: 30-04-2014
Posty: 23
Skąd: Perth
Status: Offline
Lukaszu ,

nie moge uwierzyc - moze wreszcie znajde miejce urodzenia Leonarda jestem niezmiernie wdzieczna .Tak to jest zdeydowanie moj pradziadek, podpulkownikiem zostal w roku 1890.Mam historie jego kariery wojskowej nawe z tdokladna data urlopw , to dzieki Archiwum w Moskwie . Z informacji i mojego Taty pradziadek Snarski na starosc sprzedzal dom w Wilnie???I przeniosl sie do folwarku
swego tescia Juliana Halko. nazwa folwarku to Jujianpol, lub Juliampol - zalezy n a ktora mape sie i patrzy. Snarski tam zmarl I tam zostal pochowany na cmentarzu w KObylniku, zreszta tuz obok swego tescia I jego zony Bronislawy , oraz jedynego syna Juliana - Henryka Halko. Obok tez jes pochowana moja babcia,Tato z Dziadkiem wyjechali z Julianpola dp Polski dopiero w 1957. roku. Poniewaz byly to solidne pomniki to ( z wyjatkeim grobyu Babci) to groby te istnialy jeszcze 2 lata temu.

Jesli chodzi o skany z Litwy nie nie musiz mi placic , bylo minelo ,skany moge przysalc jak tylko twoj email pozwoli mi dodac zalczniki .


Krzysztofie, dzieki za podrzucenieidodatkowych informcaji.Przejrze wszystko po pracy

Pozdrawiam Elka
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
noreczkaauOffline
Temat postu:   PostWysłany: 17-01-2017 - 12:43
Sympatyk


Dołączył: 30-04-2014
Posty: 23
Skąd: Perth
Status: Offline
Witam

Lukaszu skany z ksiazki wyslalam.

Krzysztofie

Jozef Halko syn,. Szymona mieszkal w folwarku przez siebie wybudowanymi Antonisberg (tuz nad Jeziorem Narocz , sladu po folwarku nie ma , jest tam obecnie baza turystyczna).

Ale do rzeczy tak jak pisalam poprzednio:
Halkowie caly czas procesowalli o dwor Jasiew, ktory byl wlasnoscia Kapituly Wilenskiej. Halkowie orali ziemie , siali zboze oraz zabierali plody z tegoz folwarku, oraz nasylli swoich chloopw na chlopow z Jasiewa. W lipcu 1774 roku WJP Szymon Szalawa Halko , czesnik smolenski listem z Kapituly Wilenskiej zostaje zawiadomiony o procesie przeciwko niemu.

Nastepna korespondencja pochodzi z 13 Lutego 1780 roku wozny Jozef Kamienski zeznaje iz osobiscie dostarczyl pozwanie do sadu"WJP Szymonowi Ojcowi, Jozefowi i Floryanowi Synom Halkom, czesnikowi i czsenikowiczom smol."

Nastepna korespondecja pochodzi z 30.01.1781. Ten sam wozny wrecza kolejen wezwanie , ale tym razem wezwanie jest adresowane :WJP Jozefowi, Floryanowi i Thadeuszowi Halkom, czes.Wa smol." nastepna korespondecja rowniez z r.1781 ( miesiaca nie moge odczytac )wspomina adresowana jest "Jozefowi Rotm. oszm. Floryanowi i Thadeuszowi, czesn. smol. Braci Rodzonym Halkom"

Mam nadziej ze to inforamcje i koligacje rodzinee moze pomoga w poszukiwaniu dalszych informacji.
KOrespondecja pochodzi z Litewskiej Akadmii Nauk, fond F43-9106

Pozdrowienia
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
noreczkaauOffline
Temat postu:   PostWysłany: 02-02-2017 - 15:02
Sympatyk


Dołączył: 30-04-2014
Posty: 23
Skąd: Perth
Status: Offline
Witam ponownie,
ciag dalszy extraktu z kopii dokumnetow jakie posiadam:

Korespondecja z roku 1782- wzywa przed sad grodzki ponownie Jozefa , Taduesza oraz Floryana - tym razem Floryan jest tytulowany jako dworzanin skarbowy .

nastepna korespondecja pochodzi z roku 1817 gdzie Jozef jest tytulowany chorazy dworski zawilejski, a Taduesz sedzia graniczny zawilejski.

W kolejnym pismie datowanym 1825 roku na scenie sadowej pojawia sie szlachcic Benedykt Halko syn Tadeusza Halko., Jozef Halko jest juz w tym liscie tytulowany podkomorzy zawilejski.

Sprawe o dobra w Jasiewie Halko wygral i w roku 1827 Kapitula Wilenska odwoluej sie do Imperatora Mikolaja Pawlowicza o uchylenie wyroku. W tym tez liscie po raz pierwszy jest wspomniany folwark Antonisberg " przedtem w zawileskim nie byly" , ktory stworzyl zbudowal Jozef Halko wlascciel majatku Ostrow. Wyrok z roku 1825 zostal utrzymany.
To wszytsko co jest w dokumentach z fondu F43-9106.
mam jeszce pare dokumentow i innych lat ale to juz nastepnym razem

Pozdrawiam Noreczka
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg

Zarząd PTG: ptg@genealodzy.pl.:. rss Nasz RSS .:. Administrator strony: admin@genealodzy.pl
Strona wygenerowana w czasie 0.064199 sekund(y)