Genealodzy.PL Podziel się na Facebooku

http://www.genealodzy.pl/

Polskie TG  
Użytkownik:         Rejestracja
Hasło: Zapamiętaj

flag-pol flag-eng     home login logout     Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty Mapy szukacz

13:47 niedziela, 11 grudnia 2016

Nasi tu byli

arrow Krystyna_Rykowska
13:46:53 - 11.12.2016
arrow krybas
13:46:15 - 11.12.2016
arrow jakub336
13:46:00 - 11.12.2016
arrow wopo74
13:45:38 - 11.12.2016
arrow RoPson
13:45:36 - 11.12.2016
arrow Jegier
13:45:22 - 11.12.2016
arrow Bozik_Ewa
13:45:01 - 11.12.2016
arrow craft
13:44:49 - 11.12.2016
arrow Sroczyński_Włodzimierz
13:44:13 - 11.12.2016
arrow klaudia3013
13:43:39 - 11.12.2016
arrow veruka
13:43:25 - 11.12.2016
arrow Kazmierczak_Slawomir
13:43:10 - 11.12.2016
arrow Irena_Powiśle
13:43:08 - 11.12.2016
arrow Piotr_Pizoń
13:42:24 - 11.12.2016
arrow antos
13:42:02 - 11.12.2016
arrow svetlanag
13:41:48 - 11.12.2016
arrow Nowakowski_Szymon
13:40:04 - 11.12.2016
arrow Zerkowski_Michel
13:39:41 - 11.12.2016
arrow tom0207
13:38:54 - 11.12.2016
arrow Murawinski_D
13:38:41 - 11.12.2016
arrow Mar_Herr
13:38:19 - 11.12.2016
arrow WaldemarChorążewicz
13:38:03 - 11.12.2016
arrow majkuss
13:37:25 - 11.12.2016
arrow Świątek_Katarzyna
13:36:45 - 11.12.2016
arrow Annaniena
13:35:30 - 11.12.2016
arrow arek354
13:35:16 - 11.12.2016
arrow Wiciu
13:34:46 - 11.12.2016
arrow wróblewskistanisław
13:34:29 - 11.12.2016
arrow Gabryjel
13:34:29 - 11.12.2016
arrow tobiaszboksik
13:33:58 - 11.12.2016
Członkowie i sympatycy


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
jurek.soleckiOffline
Temat postu: wywód Stalewskich h. Święczyc  PostWysłany: 03-02-2014 - 02:15
Sympatyk


Dołączył: 19-07-2009
Posty: 459
Skąd: Orneta woj.Warmińsko-Mazurskie
Status: Offline
Dziękuje za rozczytanie dokumentu.
Małymi kroczkami i przy pomocy skończę tłumaczyć z polskiego na polski.
Mam wrażenie, że to jest pierwsza strona sub Nro 4 - i co dalej a gdzie sa podpisy.
Ale zagadka jest dalej.
Przywilej otrzymują od Zygmunta II Agusta w 1577r Antoni i Jan Stalewscy (tu jest błędna data Zygmunt zmarł w 1572r)
w 1651r pojawia się Andrzej Stalewski następnie w 1676r dochodzą się jeszcze Jan i Józef i (Andrzej to ten wcześniej wymieniony) . Z nich wywodzi się Mikołaj Stalewski ( który z nich jest ojcem Mikolaja ??????)

Jurek Solecki
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sawicki_JulianOffline
Temat postu: wywód Stalewskich h. Święczyc  PostWysłany: 03-02-2014 - 08:15
Sympatyk


Dołączył: 05-11-2009
Posty: 3429
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Status: Offline
Jurek,tam jest jedna poprawka, było już późno i odłożyłem na dzisiaj, na końcu pisze ; pod datą 1747 r. 23 miesiąc 8 bris, czyli trzeba czytać według starego kalendarza gdzie rok miał 10 miesięcy, bo bez stycznia i lutego, to 8 miesiąc wypada na październik, a ja napisałem - wrzesień. I drugie to sub się powtarza, po łacinie oznacza to ; pod nr takim a takim. Kto z nich jest ojcem Mikołaja trzeba w słupek spisać daty od najstarszej z imionami i może coś to pomoże, w książkach też trzeba szukać ; pozdrawiam - Julian

Ps. - znalazłem dwa opisy o Stalewskich jeden to z 1367 roku, drugi o herbie Stalewskich takim samym jaki miał król Jagiełło - podaje linki ;

http://books.google.pl/books?id=92FKLGk ... ki&f=false

http://platine.pl/herby/herb,swienczyc,3171.html
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
jurek.soleckiOffline
Temat postu: wywód Stalewskich h. Święczyc  PostWysłany: 04-02-2014 - 09:37
Sympatyk


Dołączył: 19-07-2009
Posty: 459
Skąd: Orneta woj.Warmińsko-Mazurskie
Status: Offline
Pomału wyłania się obraz całości dokumentu.
ten fragment może tak należy czytać.
takoż w Brasławskim wydziela w Tuhanowiczach 10000 summy

Jurek Solecki
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sawicki_JulianOffline
Temat postu: wywód Stalewskich h. Święczyc  PostWysłany: 04-02-2014 - 11:04
Sympatyk


Dołączył: 05-11-2009
Posty: 3429
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Status: Offline
Witam, tak to by się zgadzało z tą sumą pisaną cyframi z jedynką z daszkiem. Szukałem w słownikach i w W.G. Minakowskiego i Stalewskich prawie nie ma w poprzednich wiekach. Mam też Jurek pytanie, skąd to masz ten wywód, jak na literę ; S, to może coś jest na moje nazwisko ; pozdrawiam - Julian
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
pierwiosnek
Temat postu: syna drugiego syna wnuka syna ... jak się w tym połapać?  PostWysłany: 28-07-2016 - 21:24


Dołączył: 28-07-2016
Posty: 6

Mam przed sobą ukaz legitymizacyjny.

Nadanie opiera się na wcześniej udowodnionym szlachectwie dla
Jakób syn Andrzeja syna Jana de Waldorf Kubiczka
(tu wszystko jest jasne)

wnioskujący wykazał:
prawidłowe pochodzenie od Andrzeja syna Jana de Waldorf Kubiczka drugiego syna Marcina wnuka Jana syna Marcina ...

Niestety nie ma tu żadnych przecinków i mam wątpliwości jak się ma Marcin do Andrzeja i Jana. Może ktoś ma doświadczenie z takimi dokumentami i może pomóc?
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
marzanna62Offline
Temat postu: syna drugiego syna wnuka syna ... jak się w tym połapać?  PostWysłany: 28-07-2016 - 22:15
Sympatyk


Dołączył: 06-08-2015
Posty: 399

Status: Offline
Ja bym to odczytala tak
Jakób syn Andrzeja
Andrzeja syn Jana
Jan drugii syn Marcina
Marcin syn Marcina (Pierwszego)
Marcin (Pierwszy) syn Jana

Ten zapis w koncu wywodu wynika prawdopodobnie z takiego samego imienia ojca i syna i z tego poowodu mniejszej czytelnosci przy zapisie Marcin syn Marcina, Marcin syn Jana

_________________
Marzanna

Szukam nazwisk Rzemieniec, Rzemieniecki itp
Ponadto Chrzanowski, Romanowski teren Małopolski
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
jamiolkowski_jerzyOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-07-2016 - 22:27
Sympatyk


Dołączył: 28-04-2010
Posty: 1023

Status: Offline
Przydałby sie pełny kontekst przywoływanego(przywoływanych) źródła
Bez tego interpretuję następująco: wcześniej Jakub wykazał się szlachectwem Jakiś inny Kubiczek na to się powołał .Byłby to jakis X syn Marcina który to Marcin był bratem Jakuba. Jakub i Marcin byli zatem wnukami Jana de Waldorf Kubiczka.
Jak na imię miał ten wnioskujący? Bo wedle opracowania E. Sęczys poza Jakubem i jego synem Janem Kantym (leg 1846) wylegitymował się jeszcze Wojciech (w 1848) ale ten miałby być synem ..Jana ?! zatem moja interpretacja wtedy ległaby w gruzach.
Pozdrawiam
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
pierwiosnek
Temat postu:   PostWysłany: 28-07-2016 - 22:56


Dołączył: 28-07-2016
Posty: 6

Ten ukaz pochodzi z późniejszego okresu niż objęty książką E.Sęczys (rok 1905).

Nie dochodziłam aż do wnioskującego, bo dalsze pokrewieństwo jest oczywiste. Niemniej oto dłuższy cytat:

... przyznany został w rodowitym szlachectwie ... za prawidłowe pochodzenie od Andrzeja syna Jana de Waldorf Kubiczka drugiego syna Marcina wnuka Jana syna Marcina prawnuka Franciszka syna Jana i praprawnuka Stanisława syna Franciszka Kubiczka, dowodzi się odpisami z metrycznych ksiąg i akt prawa cywilnego

Nie chciałam od razu podawać własnego rozumienia aby nie sugerować (może błędnie). Idąc od końca jest:
Stanisław syn Franciszka - był praprawnukiem
Franciszek syn Jana - prawnuk
Jan syn Marcina - wnuk
Marcin - syn

No i teraz czyimi oni byli synami, wnukami itd.?

Jedna możliwość to, że Andrzeja. Tylko wtedy skąd określenie "drugiego syna"? Bo Marcin jest młodszym bratem Jakóba?

Druga możliwość to, że Jana (tzn. Andrzej i Marcin byli synami Jana, Marcin drugim). Tylko wtedy po co w ogóle wspominane jest o Andrzeju i traci sens sformułowanie "prawidłowe pochodzenie od Andrzeja".
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Andrzej75Offline
Temat postu:   PostWysłany: 28-07-2016 - 23:12
Sympatyk


Dołączył: 03-07-2016
Posty: 1124
Skąd: Wrocław
Status: Offline
A oryginalny tekst jest po polsku czy po rosyjsku? A jeśli po rosyjsku, to czy jest dobrze przetłumaczony?

_________________
Pozdrawiam
Andrzej
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
pierwiosnek
Temat postu:   PostWysłany: 28-07-2016 - 23:18


Dołączył: 28-07-2016
Posty: 6

To jest maszynopis po polsku. Podejrzewam, że nawet nie jest to bezpośrednie tłumaczenie z rosyjskiego. Notariusz sporządził odpis z oryginału. Tu nie ma nawet jego podpisu, więc zapewne ktoś przepisał to później na maszynie. W tekście jest wiele literówek.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Andrzej75Offline
Temat postu:   PostWysłany: 28-07-2016 - 23:55
Sympatyk


Dołączył: 03-07-2016
Posty: 1124
Skąd: Wrocław
Status: Offline
pierwiosnek napisał:
Stanisław syn Franciszka - był praprawnukiem
Franciszek syn Jana - prawnuk
Jan syn Marcina - wnuk
Marcin - syn

No i teraz czyimi oni byli synami, wnukami itd.?

Jedna możliwość to, że Andrzeja. Tylko wtedy skąd określenie "drugiego syna"? Bo Marcin jest młodszym bratem Jakóba?

Ja rozumiem, że Marcin był synem Andrzeja, a z tą wzmianką o drugim synu chyba chodzi o to, że nie Andrzej wylegitymował się ze szlachectwa, ale Jakub (1846). Czyli chciano wskazać, że przodek wnioskujących (Marcin) był drugim synem Andrzeja, a bratem Jakuba, już wylegitymowanego.

* * *

Rozpisałbym to tak:
Od Andrzeja (syna Jana) de Waldorf Kubiczka pochodzą: jego drugi syn Marcin; wnuk Jan, syn Marcina; prawnuk Franciszek, syn Jana; praprawnuk Stanisław, syn Franciszka.

_________________
Pozdrawiam
Andrzej


Ostatnio zmieniony przez Andrzej75 dnia 29-07-2016 - 00:04, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Michał_KazimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-07-2016 - 23:56
Sympatyk


Dołączył: 16-10-2014
Posty: 91

Status: Offline
Moim zdaniem, rozwiązaniem zagadki byłby następujący układ:
1. Andrzej
1.1 Jan de Waldorf Kubiczka
1.1.1 Jakób
1.2 Marcin
1.2.1 Jan
1.2.1.1 Franciszek
1.2.1.1.1 Stanisław
Kolejność imion podanych synów Andrzeja może być podana według kolejności dziedziczenia.
________________
Pozdrawiam
Michał Kazimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
jamiolkowski_jerzyOffline
Temat postu:   PostWysłany: 29-07-2016 - 09:09
Sympatyk


Dołączył: 28-04-2010
Posty: 1023

Status: Offline
Pełniejszy kontekst (mimo że przybyło więcej więcej osób a rok owego ukazu odległy od pierwotnych zdarzeń legitymacyjnych - „późno się ktos obudził” ) sprawia, że zmieniam swoja interpretację. Jakuba (tylko narazie) odstwiamy na bok choc dla rodzinnego wywodu zdaje się będzie miał kluczowe znaczenie Ale o tym za chwilę. Po części wyeliminowac można także Andrzeja.
Kluczowy jest pierwotny Jan de Waldorf od którego wywód ma początek !. Pewien bałagan (a raczej skrót myslowy) wprowadza odwolanie się akurat do Andrzeja ale logiki to nie narusza
Marcin byłby zatem owym drugim synem Jana de Waldorf czyli bratem Andrzeja.
A dalej jest wyliczanka kolejnych
Synem Marcina a wnukiek praJana był Jan ,
Prawnukiem Franciszek
praprawnukiem Stanisław
Najlepiej byłoby to zweryfikowac wywodem metrykalnym, ale chyba na ten czas takiego nie ma?. W jakims stopniu taki szczątkowy chronologiczny wywód da się już teraz przeprowadzic w odniesieniu do wylegitymowanych przed Heroldia. Nie bez powodu pytałem o Wojciecha . Udało mi się go namierzyć . W 1855 roku w Warszawie 35 letni aptekarz Wojciech syn Jana Kantego poslubia Karolinę Stefanie Rudinger
http://szukajwarchiwach.pl/72/160/0/-/2 ... nXDhBsuKLA
Urodzony był w Sławkowie . Wikipedia bardzo obszernie opisuje historie Sławkowa i wymieniony jest Jakub Kubiczek burmistrz Sławkowa, najpewniej wnuk Jana de Waldorf.
Przyjmując ze na jedno pokolenie wypada średnio 25 lat można próbować weryfikować tę moja tylko niestety interpretacje,
Zdecydowanie lepiej byłoby zweryfikowac to w ksiegach. Sprawdziłem - Sławków w genetece nie był indeksowany. Nie wiem także czy są ksiegi sprzed 1809 roku . To nie moje strony ale jka znam życie pewnie są w archiwach koscielnych. W księgach Sławkowa (czy szerzej Ksiestwa siewierskiego) kryją się odpowiedzi na wszystkie pytania. Najpierw górnictwo a potem medycyna to zdaje się dwa znaki firmowe rodziny Kubiczków ?
Pozdrawiam
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
pierwiosnek
Temat postu:   PostWysłany: 29-07-2016 - 16:08


Dołączył: 28-07-2016
Posty: 6

Dlaczego uważasz, że Andrzej nie ma znaczenia? Gdyby Marcin był bratem Andrzeja, tekst mógłby brzmieć np. "za prawidłowe pochodzenie od Jana de Waldorf Kubiczka drugiego syna Marcina". Jednak z jakiegoś powodu Andrzej się tu pojawił.

Na razie nie mam żadnych danych metrykalnych ze Sławkowa. Zacznę planować odwiedziny w AP Katowice Smile.

Bardzo dziękuję za ten ślub. Jednak z powiązaniem go z tamtymi Kubiczkami poczekam do przejrzenia ksiąg ze Sławkowa. Na liście szlachty Wojciech na drugie imię Stanisław, a tutaj Konstanty. Może to nie być ta sama osoba (mimo Sławkowa i Jana Kantego).

Bardzo wszystkim dziękuję za dotychczasowe podpowiedzi.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
jamiolkowski_jerzyOffline
Temat postu:   PostWysłany: 29-07-2016 - 18:57
Sympatyk


Dołączył: 28-04-2010
Posty: 1023

Status: Offline
Ani mi w głowie upieranie się że mam rację. Wyraznie zaznaczałem że to tylko moja interpretacja.
Najobszerniej o genealogii Kubiczków pisze Uruski
http://www.wbc.poznan.pl/dlibra/doccontent?id=82840
Widac spore zamieszanie, okazuje się było nawet nawet Jakubów i w (domysle) dwóch Wojciechów; ten po Janie niewylegitymowanym, przynajmniej Sęczysowa go nie wymienia) . I ten" w domysle",bo z kolei Uruski go nie wymienia,. znaleziony przez mnie Wojciech po wylegitymowanym Janie Kantym I tu dopiero powstaje qui pro quo który to Wojciech się wylegitymował ?.
Z kolei Boniecki
http://ebuw.uw.edu.pl/dlibra/publication/49?tab=1
W obu tekstach ani słowa o Marcinie. Porządna kwerenda metrykalna będzie niezbędna
Pozdrawiam
Ps Programowo nie zajmuje się heraldyka, jedyny wyjatek który analizowałem na poważnie to wywody Jamiołkowskich przed Heroldia. Na 16 wywodów co najmniej 13 jest na pewno – uzyje eufemizmu – błędnych
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg

Zarząd PTG: ptg@genealodzy.pl.:. rss Nasz RSS .:. Administrator strony: admin@genealodzy.pl
Strona wygenerowana w czasie 0.089138 sekund(y)