Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
czwartek, 28 marca 2024

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Piotr_JuszczykOffline
Temat postu:   PostWysłany: 05-03-2015 - 16:00
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 30-12-2010
Posty: 682

Status: Offline
Cytat:
Wniosek przez ePUAP możesz złożyć do każdego urzędu nawet jak ci w wyszukiwarce USC nie znajduje. Jest coś takiego jak wniosek uniwersalny. Ja tak uzyskałam juz kilka aktów- kopii nie mających mocy dokumntu urzędowego

To jeszcze pytanie porządkowe. Otrzymałaś akty w jakiej postaci? Listownie? Skany? Druki w pdf? Mailowo? Epuapem?
No i mam pewien problem techniczny z epuap.
Wybieram usługę. Pokazuje się moje miasto Lublin - możesz załatwić tam sprawę.
Ale pod spodem pokazuje się jakaś gmina Wysokie i pismo jest adresowane na tę gminę Wysokie Rolling Eyes mimo że wyżej jest napisane że mogę to załatwić w moim mieście i wybrane moje miasto. Dziwne to.
No i rozumiem że wniosek adresuje na odpowiedni Urząd Miasta i Gminy, bo w wersji papierowej adresowałem na Kierownika USC, ale w epuap nie ma możliwości wybrania USC.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 05-03-2015 - 18:05
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 31600
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Sandro: pozostanę przy swoim zdaniu:)
Według mnie (czy gdzie o "centralnej bazie skanów" wspominałem?) albo przepisanie albo zeskanowanie.
Czy jest tłum chętnych też nie ma znaczenia dla zagadnienia "czy dany USC jest/nie jest/powinien/dlaczego nie jest zainteresowany otrzymaniem takich skanów". Brak chętnych w Szczecinie nie wpływa na możliwość w Rzeszowie.

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
archiwistaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 05-03-2015 - 22:36
Sympatyk


Dołączył: 06-11-2008
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Sandra_Lauer napisał:

Nie wiem skąd pomysł, że będzie to baza skanów, po co ona urzędom nie wiem? Uważacie, że jak w USC w Pcimiu Dolnym złożycie wniosek o wydanie odpisu aktu zgonu dziadka z USC w Koziej Wólce, to pani wejdzie w centralną bazę danych i będzie wypatrywała swoje oczęta szukając w odręcznych zawijaskach personaliów dziadka?
Marzenie ściętej głowy. Wpisze po prostu imię i nazwisko oraz datę i dane właściwego USC (lub co tam będzie potrzebne) i dane potrzebne do wystawienia odpisu pojawią jej się w wyszukiwarce wraz z możliwością wydruku zgodnie z ustalonym wzorem, ewentualnie w postaci cyfrowej z możliwością wysłania petentowi e-mailem ale odpisu, a nie skanu z oryginału, jeśli ma być inaczej proszę o pokazanie gdzie w przepisach pisze o powstaniu centralne bazy skanów?


Nie wiem skąd informacja o centralnej bazie skanów, nigdzie takowej nie zamieściłem. O skanowaniu pisałem w kontekście przyśpieszenia przenoszenia wpisów z papierowych ksiąg - tych, które nie są jeszcze wprowadzone do lokalnych baz danych/aplikacji oraz ewentualnej możliwości gromadzenia kopii cyfrowych akt zbiorowych. Rzeczywiście nie ma sensu i potrzeby skanować ksiąg i trzymać ich w centralnej bazie, ponieważ żeby wydać odpis zainteresowanemu obywatelowi urzędnik nie posłuży się skanem tylko musi ten odpis sporządzić w postaci elektronicznej i wydać, papierowo lub elektronicznie - to oczywiste.

Dalsze wyjaśnienia nie wnoszą niczego nowego. Przecież skoro ustawodawca wskazał, że rejestracja sc odbywa się w systemie teleinformatycznym to jest oczywiste, że nie będzie wpisu do księgi papierowej i skanowania. Tak jak napisałaś wiele USC ma już znaczną część wpisów przeniesionych do postaci elektronicznej (retrokonwersją nie skanowaniem), pozostałe będą musiały to zrobić, ustawa nie określa do kiedy, bo i dzieło wielkie. Dotychczas urzędy do wprowadzania danych używały dostępnych na rynku aplikacji (np. firm Technika IT, Sygnity, Zeto, etc.), teraz otrzymały bezpłatne rządowe Źródło. W nim odbywa się rejestracja asc od 1 marca, do niego również będą przenoszone dane z ksiąg papierowych i lokalnych baz danych i aplikacji o których mowa wyżej. Przenoszone dane, nie skany. Kopie cyfrowe zaś mogłyby się tam znaleźć, np. właśnie akt zbiorowych, powiązanych z konkretnym rekordem w bazie danych. Pisałem o tym wcześniej, może zbyt skrótowo skoro pojawiły się wątpliwości.
Sprostowania wymaga fakt, że ksiąg nie można wynieść poza USC. Oczywiście można, np. do konserwacji, za zgodą wojewody. Takie zgody były i są wydawane.
Generalnie, jak czytam te posty, nie ma sprzeczności, raczej nieprecyzyjne przekazywanie myśli skutkuje odmiennymi interpretacjami.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
archiwistaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 06-03-2015 - 10:53
Sympatyk


Dołączył: 06-11-2008
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Piotr_Juszczyk napisał:
Cytat:
Wniosek przez ePUAP możesz złożyć do każdego urzędu nawet jak ci w wyszukiwarce USC nie znajduje. Jest coś takiego jak wniosek uniwersalny. Ja tak uzyskałam juz kilka aktów- kopii nie mających mocy dokumntu urzędowego

To jeszcze pytanie porządkowe. Otrzymałaś akty w jakiej postaci? Listownie? Skany? Druki w pdf? Mailowo? Epuapem?
No i mam pewien problem techniczny z epuap.
Wybieram usługę. Pokazuje się moje miasto Lublin - możesz załatwić tam sprawę.
Ale pod spodem pokazuje się jakaś gmina Wysokie i pismo jest adresowane na tę gminę Wysokie Rolling Eyes mimo że wyżej jest napisane że mogę to załatwić w moim mieście i wybrane moje miasto. Dziwne to.
No i rozumiem że wniosek adresuje na odpowiedni Urząd Miasta i Gminy, bo w wersji papierowej adresowałem na Kierownika USC, ale w epuap nie ma możliwości wybrania USC.


To ciekawe, u mnie inaczej.
Wziąłem ten przypadek na swój warsztat epuapowy.
Po wybraniu z kategorii spraw,
Jesteś w:Strona główna > Lista spraw > Zdarzenia życiowe > Akty stanu cywilnego > Uzyskiwanie odpisów akt stanu cywilnego > Opis usługi
dla Lublina, wypadły 4 miejscowości, w tym jeden interesujący Ciebie Lublin (miasto), po kliknięciu pojawiła się informacja
Nie znaleziono informacji o możliwości załatwienia sprawy we wskazanej miejscowości

mamy jeszcze możliwość kliknięcia opcji
Pokaż wszystkie urzędy lub instytucje udostępniające tę usługę
pojawi się 196 innych urzędów, które udostępniają taką usługę, ale nie o to nam oczywiście chodzi.

W związku z tym powinniśmy przejść do opcji pisma ogólnego do urzędu.
Klikamy na ikonkę epuap, przenosi nas na stronę główną.
Klikamy Wyślij pismo do dowolnego urzędu
Pojawia się informacja
Do tego zdarzenia podpięta jest usługa, która umożliwia złożenie do wybranego organu administracji publicznej pisma (podania) w sprawie, co do której nie mają zastosowania inne formularze. Za pomocą tej usługi możliwe jest złożenie pisma do każdego urzędu, który posiada podmiot na platformie ePUAP.

Klikamy na Pismo ogólne do podmiotu publicznego
Gdzie chcesz załatwić sprawę
wybieramy Lublin (miasto)
przechodzimy do formularza, tworzy się nowy dokument
dodajemy odbiorcę, rozwijamy z listy,
NIESTETY NIE MA URZĘDU STANU CYWILNEGO w Lublinie,
w sumie na tym etapie chyba można poprzestać, ale możemy spróbować z innym dostępnym urzędem w Lublinie

wobec czego wpisujemy Adres skrytki Urzędu Miasta Lublin na ePUAP /UMLublin/skrytka
podany na stronie http://www.um.lublin.pl/um/index.php?t=200&id=152656
drugi adres skrytki /GminaLublin/skrytka nie jest przyjmowany przez epuap.
następnie klikamy filtruj
pojawią się dwa adresy UM Lublina, wybieramy pierwszy z góry
zatwierdzamy
pojawia się dokument z danymi wnioskodawcy, które zostały uzupełnione z naszego profilu na epuap.
uzupełniamy dokument, dodajemy załączniki, kilkamy zapisz i przejdź dalej, podpisujemy profilem zaufanym lub podpisem elektronicznym i wysyłamy dokument. Czekamy na odpowiedź urzędu, oczywiście w postaci elektronicznej na naszą skrzynkę epuap.

Ta symulacja złożenia pisma via epuap nie napawa teraz optymizmem. Polegliśmy na etapie braku usługi dedykowanej wydania odpisu drogą elektroniczną, odpisy można uzyskać tylko osobiście lub pocztą.
http://www.um.lublin.pl/um/index.php?t=200&id=50189

Gdyby urząd świadczył usługę elektroniczną, wniosek trafiłby prosto do USC, a nie pismem ogólnym do Urzędu Miasta, który będzie musiał przekazać do USC, żeby ten odpowiedział, itd, itd.
Tam gdzie urzędy wystawiły usługi, składanie wniosku jest naprawdę proste.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Piotr_JuszczykOffline
Temat postu:   PostWysłany: 06-03-2015 - 12:53
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 30-12-2010
Posty: 682

Status: Offline
"""""NIESTETY NIE MA URZĘDU STANU CYWILNEGO w Lublinie, """""
Nigdzie nie znajdziesz kierując pismo ogólnie. Kierując pisma ogólnie możesz znaleźć jedynie skrzynki Miast i Gmin.
Jedynie jak wybierzesz konkretną sprawę: "Odpisy i zaświadczenia z ksiąg stanu cywilnego" to te urzędy które to udostępniają pojawią się jako "Miejsce załatwienia sprawy" = "Urząd Stanu Cywilnego".
Wysłałem wczoraj jako pismo ogólne do Urzędu Miasta i Gminy - zobaczymy jaka będzie reakcja Very Happy
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
archiwistaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 06-03-2015 - 13:31
Sympatyk


Dołączył: 06-11-2008
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Piotr_Juszczyk napisał:
"""""NIESTETY NIE MA URZĘDU STANU CYWILNEGO w Lublinie, """""
Nigdzie nie znajdziesz kierując pismo ogólnie. Kierując pisma ogólnie możesz znaleźć jedynie skrzynki Miast i Gmin.
Jedynie jak wybierzesz konkretną sprawę: "Odpisy i zaświadczenia z ksiąg stanu cywilnego" to te urzędy które to udostępniają pojawią się jako "Miejsce załatwienia sprawy" = "Urząd Stanu Cywilnego".
Wysłałem wczoraj jako pismo ogólne do Urzędu Miasta i Gminy - zobaczymy jaka będzie reakcja Very Happy


Jak pisałem wyżej, nie znalazłem usługi USC w Lublinie, dlatego pismo ogólne na Urząd Miasta.
Zgadza się. Też jestem ciekawy efektu, ale i terminu odpowiedzi.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Kaczmarek_AnetaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 06-03-2015 - 14:25
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 09-02-2007
Posty: 6178
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Status: Offline
Wyszukiwarka Urzędów Stanu Cywilnego podaje USC Lublin:
http://www.usc.pl/zasieg;usc,0663011

Pozdrawiam,
AK
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
deuterOffline
Temat postu:   PostWysłany: 06-03-2015 - 17:36


Dołączył: 01-06-2014
Posty: 8

Status: Offline
Witam,
Poproszę o kubeł zimnej wody na łeb.

archiwista napisł:
Ta symulacja złożenia pisma via epuap nie napawa teraz optymizmem.

Optymizm. To nie jest nawet pesymizm to jest horror. Ćwicz pan sam i daj pan żyć.Wygląda to na katastrofę.
Dowody, ASC,PESEL wszystko do kupy bez testów, szkoleń - wróżę klęskę i milionowe straty.
Odnośnie informatyzacji: był taki minister od cyfryzacji, który instalował inernet w szkole, przedszkolu, a nawet w żłobku jak się rozpędził. Ministra już nie ma (ale nadal ma się świetnie oczywiście były minister), internetu też nie ma - chyba że rodzice się zrzucą (i tu rodzice mają się gorzej). Od tej cyfryzacji pana B. zaginęła w boju ulga na internet (to mnie boli finansowo).
Do afer z cyfryzacją w tle podam kilka haseł kluczowych do poczytania: CPI (realizacja m.in.projektu pl.ID o którym tu mowa), giganci: IBM,Netline,Sony i nasz drobiazg: Nabino,Pixel Technology,Prokom/Asseco,Unizeto.
No i dlatego nic nie działa. Może tak ma być - w chaosie forsa ginie łatwiej a winny jest tenże chaos i to jest właśnie - podobno niewykonalne - perpetuum mobile.
Dla przykładu: w 2008 roku zapowiadano szumnie integrację bazy CEPIK z OC.System padł zanim włączyli komputery. Jajogłowi nie wzięli pod uwagę nowych firm ubezpieczeniowych, lawinowego wzrostu liczby samochodów, ubezpieczeń zagranicznych. A grube miliony poooszły w siną dal.
Jeżeli jeszcze jakieś systemy działają to te, które powstały w latach 90-tych ub.w.
Ale chaosu nie wprowadza się ot tak sobie przypadkiem.
Delfina
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Piotr_JuszczykOffline
Temat postu:   PostWysłany: 06-03-2015 - 18:00
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 30-12-2010
Posty: 682

Status: Offline
Hmm, w tej chwili archiwista pomaga mi. Czy kole Cię w oczy że komuś pomaga? Ja jestem zainteresowany tym co pisze. Owszem, epuap ma wiele niedociągnięć, ale po pierwsze to trzeba się nauczyć z niego korzystać nawet z tymi niedociągnięciami, a po drugie opcja pisma ogólnego może się sprawdzi. Zobaczymy jakie odpowiedzi dostanę.
PS. Dla mnie możliwość załatwienia sprawy przez internet jest bardzo istotna. Ze względu na pracę w dużej odległości od miejsca zamieszkania, każda wizyta w urzędzie = urlop tylko po to. A że żona także ma swoje wymagania co do mojego urlopu to lekko nie jest.


Ostatnio zmieniony przez Piotr_Juszczyk dnia 06-03-2015 - 18:09, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 17-03-2015 - 15:53
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 31600
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Jako kontynuację tematu załączam fragmenty korespondencji z USC m.st. Warszawy - nie tylko informacyjnie lecz również z pytaniem do Was - czy wiecie jak będzie t realizowane w innych miejscach
Pozdrawiam - poniżej informacja

Szanowny Panie,
[...]w odpowiedzi na sygnowaną przez Pana ofertę pomocy w zakresie wykonywania kopii cyfrowych aktów stanu cywilnego na gruncie art. 130 ust.4 ustawy z dnia 28 listopada 2014r. prawo o aktach stanu cywilnego, uprzejmie informuję, co następuje:
Na podstawie wspomnianego wyżej artykułu ustawy Kierownik USC przed przekazaniem ksiąg, akt zbiorowych i skorowidzów po upływie 100 lat od zamknięcia ksiąg urodzeń, i po upływie 80 lat od zamknięcia ksiąg małżeństw i zgonów do właściwego miejscowo Archiwum Państwowego – udostępnia je na zasadach określonych w ustawie z dnia 14 lipca 1983r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. [...]
Jako, że USC m.st. Warszawy do dnia 1 marca br. nie realizowało żadnych powszechnych udostępnień swoich zasobów, o których mowa w nowej ustawie, nie posiada takich pomieszczeń. Swoją infrastrukturę musi dopiero dostosować do wymogów określonych w Zarządzeniu, co siłą rzeczy przeciągnie w czasie to udostępnienie.
Wychodząc jednak naprzeciw uzasadnionym potrzebom reprezentowanego przez Pana Towarzystwa oraz innych zainteresowanych osób pragniemy zaproponować Państwu rozwiązanie, które jak mniemam pozwoli Kierownikowi USC m.st. Warszawy na realizowanie ustawowych zadań powszechnego udostępniania posiadanych zbiorów. [b] Pragniemy stworzyć platformę cyfrową, z której wszyscy zainteresowani będą mogli pobierać interesujące ich dokumenty. Posiadamy już wysokiej klasy sprzęt reprodukcyjny, pozwalający na skanowanie ksiąg, [....]
O skompletowaniu wszystkich niezbędnych urządzeń i skonfigurowaniu systemu powiadomimy Państwa niezwłocznie, taka informacja pojawi się także na naszej stronie internetowej.
Z wyrazami szacunku,
--
Piotr Pszonicki
Naczelnik wydziału w biurze
URZĄD M.ST. WARSZAWY
Urząd Stanu Cywilnego
Wydział Archiwum
ul. Smyczkowa 14, pokój 2, 02-678 Warszawa

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Slawinski_JerzyOffline
Temat postu:   PostWysłany: 17-03-2015 - 16:42
Sympatyk


Dołączył: 22-02-2012
Posty: 882
Skąd: Warszawa
Status: Offline
W USC Płock bardzo miła Pani kierownik powiedziała mi telefonicznie, że na razie dopiero pracują nad jakimś systemem udostępniania ksiąg o których mowa w ustawie i by ponownie się skontaktować koło czerwca to powinni już wtedy wiedzieć jak to będzie realizowane. Na razie będą prowadzić rozmowy z płockim AP w tej sprawie. Czyli na razie żadnych konkretów, więc trzeba cierpliwie poczekać.
Mam cichą nadzieję, że przynajmniej księgi z Płocka szybko trafią do archiwum.

pozdrawiam,
Jurek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
jamiolkowski_jerzyOffline
Temat postu:   PostWysłany: 17-03-2015 - 17:35
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 28-04-2010
Posty: 3129

Status: Offline
Warszawa to jednak USC szczególne. W prowincjonalnych USC nie ma warunków do uruchamiania platform cyfrowych.
Sondowałem temat w białostockim AP, widze czarno. Rozpocznie sie biurokratyczna przepychanka kto co ma zrobic aby do AP ksiegi trafiły "w porządku". To bardzo pojemne pojęcie spychologiczne.
Kiedy juz wreszcie ksiegi do AP trafia rozpocznie sie okres leżakowania czyli przygotowania ich do udostępnianai. Obym sie myłił ale łącznie potrwać to może - oby tylko - z rok.
Jesli komuś zalezy na czasie to osobiście radziłbym walic do USC i powołując sie na prawo wydzierać kserówki.
Pozdrawiam
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Piotr_RomanowskiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 17-03-2015 - 17:43
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 14-06-2009
Posty: 766
Skąd: Płock
Status: Offline
Slawinski_Jerzy napisał:
W USC Płock bardzo miła Pani kierownik powiedziała mi telefonicznie, że na razie dopiero pracują nad jakimś systemem udostępniania ksiąg o których mowa w ustawie i by ponownie się skontaktować koło czerwca to powinni już wtedy wiedzieć jak to będzie realizowane. Na razie będą prowadzić rozmowy z płockim AP w tej sprawie. Czyli na razie żadnych konkretów, więc trzeba cierpliwie poczekać.
Mam cichą nadzieję, że przynajmniej księgi z Płocka szybko trafią do archiwum.

pozdrawiam,
Jurek


Panie Jurku
Księgi nie trafią do AP bo są to księgi łączone UMZ a na to nie pozwala ustawa. Myślę, że udostępnią do przeglądania ale jak będzie korzystało dużo osób to pewnie skserują sumariusze. Szkoda że nie mają możliwości żeby to zeskanować i "zawiesić" na stronie internetowej.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 17-03-2015 - 17:49
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 31600
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Tak Warszawa jest specyficzna;)
O utworzenie pracowni digitalizacji w warszawskim USC (z możliwością "świadczenia usług" na zewnątrz pierwszą rozmowę (dzięki APW) odbyłem z przedstawicielem miasta (nie USC) bodajże 7 lat temu;). Zasób także szczególny.
Nie chciałbym przeciwstawiać rozwiązań przyjętych tu i tam na zasadzie krytyki, jedynie informacyjnie potraktować sprawę, która dla części środowiska jest bardzo istotna.
Być może udałoby się nam włączyć w prace w którymś z bardziej problematycznych miejsc (nie wiem..duży zasób, dużo niepodzielnych pierwopisów wieloletnich.."C.K.Małopolska"?). Ot przegląd sytuacji.
Skoro zagadnienie pomocy w USC m.st. Warszawy przynajmniej częściowo zostało rozwiązane..to "coś się zwalnia".

PS Nie widziałem wypowiedzi Piotra, więc dopisuję teraz. To jest własnie miejsce, gdzie można podywagować nt możliwych rozwiązań, pomimo "szkoda, że [oni:)] nie mają możliwości". Na szczęście my jakieś mamy, sprawa wspólna, więc...

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
jamiolkowski_jerzyOffline
Temat postu:   PostWysłany: 17-03-2015 - 18:12
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 28-04-2010
Posty: 3129

Status: Offline
Widać nie wszędzie były łączone . Akurat w parafiach które znam były rozdzielne ksiegi dla poszczególnych zdarzeń.
Pozdrawiam
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie GMT - 12 Godzin
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2024 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 1.959313 sekund(y)