Genealodzy.PL Podziel się na Facebooku

http://www.genealodzy.pl/

Polskie TG  
Użytkownik:         Rejestracja
Hasło: Zapamiętaj

flag-pol flag-eng     home login logout     Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty Mapy szukacz

19:43 sobota, 18 listopada 2017

Nasi tu byli

arrow Weronisiadamian
19:43:36 - 18.11.2017
arrow Jan.Ejzert
19:43:31 - 18.11.2017
arrow krozn
19:43:26 - 18.11.2017
arrow Rychter_Ida
19:43:26 - 18.11.2017
arrow PawlikMateusz
19:43:26 - 18.11.2017
arrow mika23
19:43:20 - 18.11.2017
arrow buraska
19:41:52 - 18.11.2017
arrow 33szuwarek
19:41:20 - 18.11.2017
arrow Krystyna.waw
19:41:14 - 18.11.2017
arrow Główka_Marcin
19:39:47 - 18.11.2017
arrow umix
19:39:28 - 18.11.2017
arrow Piotr_Pizoń
19:39:25 - 18.11.2017
arrow jbaltrym
19:39:21 - 18.11.2017
arrow hermanowski_jarosław
19:38:39 - 18.11.2017
arrow wyszewa
19:38:33 - 18.11.2017
arrow Wojciechowska_Ewka
19:38:00 - 18.11.2017
arrow krakers
19:37:33 - 18.11.2017
arrow Bialas_Malgorzata
19:37:19 - 18.11.2017
arrow ZawadzkiT
19:36:45 - 18.11.2017
arrow Krzyś98
19:35:18 - 18.11.2017
arrow przemko20161
19:35:17 - 18.11.2017
arrow Grazyna_Gabi
19:35:17 - 18.11.2017
arrow Gen2017
19:34:19 - 18.11.2017
arrow Majtka_Łukasz
19:33:42 - 18.11.2017
arrow kulik_agnieszka
19:32:46 - 18.11.2017
arrow Haponiuk_Daniel
19:31:49 - 18.11.2017
arrow beatpatt35
19:31:44 - 18.11.2017
arrow qufel
19:31:31 - 18.11.2017
arrow Kaczmarek_Aneta
19:31:10 - 18.11.2017
arrow Dubiczyńska_Maria
19:30:56 - 18.11.2017
Członkowie i sympatycy


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
beata_k2Offline
Temat postu: Czy to ten sam Walenty?  PostWysłany: 19-03-2017 - 15:06
Sympatyk


Dołączył: 02-01-2017
Posty: 284
Skąd: Darłowo
Status: Offline
Czy to ten sam Walenty, czy idę złym tropem? Będę wdzięczna za opinie.

Walenty Kucharski to ojciec mojej prababci Katarzyny, o czym dowiedziałam się z jej aktu zgonu w 1968 r. z parafii Brzyków, gdzie odnotowano imiona rodziców: Walenty i Urszula (bez nazwisk rodowych).
Po odszukaniu aktu urodzenia prababci Katarzyny (160/1882 – Parafia Strońsko)
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... =154&y=166
dowiedziałam się, że Walenty miał l. 23 (więc musiałby się urodzić w 1859 r.), a jego żoną jest Urszula z Gładyszów.

Dane rodziców Katarzyny potwierdził również akt małżeństwa prababci Katarzyny (28/1910 – Parafia Widawa)
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... =1&x=0&y=0

Szukając aktu ślubu moich pradziadków, natrafiłam również na akt 2.małżeństwa Walentego Kucharskiego z Agnieszką Klara (1/1915 – Parafia Rychłocice)
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... 1795&y=399
Tutaj Walenty (syn zmarłych: Józefa i Anny z Florczaków małżonków Kucharskich) ma l. 48, więc musiałby się urodzić 1867 r. Myślę, że 8 lat różnicy jest raczej do przyjęcia. Jednocześnie dowiedziałam się, że jest wdowcem po zmarłej ubiegłego roku jego żonie Urszuli z Gładysiaków. Nazwisko Gładysiak przyjęłam również jako bardzo zbliżone do Gładysz.

Moje wątpliwości pojawiły się po odnalezieniu aktu 1.małżeństwa Walentego z Urszulą Gładysiak (30/1881 – Parafia Strońsko)
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... 980&y=1463
Tu Walenty ma l. 24, więc powinien urodzić się w 1857 r. (data zbliżona do tej z aktu urodzenia córki Katarzyny). Ale co zrobić z zapisem, że jest synem Józefa Kucharskiego i jego żony Anny z d. Ładziak? Imię Anna jak najbardziej pasuje, ale nazwisko Ładziak już niekoniecznie.

Metryki są w j. rosyjskim, ale błąd w tłumaczeniach odpada - udało mi się doczytać nazwisko matki: raz Florczak, a raz Ładziak. Czy to błąd zapisów w metrykach? Z góry dziękuję za pomoc.

Miłej niedzieli wszystkim życzę,
Beata

_________________
http://historiajednegodrzewa.blogspot.com

Szukam aktu urodz. pradziadka Mikołaja Musztuk (s. Michała i Anny) ur. 12.12.1882 w Szechynie ok. Przemyśla (teraz Ukraina). Brak w parafiach: rzym.kat. w Medyce, grec.kat. w Medyce, grec.kat. dla miejsc. Torki
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Berendzik_MalgorzataOffline
Temat postu: Czy to ten sam Walenty?  PostWysłany: 19-03-2017 - 15:43
Sympatyk


Dołączył: 28-05-2013
Posty: 118

Status: Offline
Witaj.
Idąc dalej Twoim tropem znalazłam ślub Józefa Kucharskiego z Anną Ładziak w 1855 w Strońsku. Nazwisko, które pojawia się w drugim ślubie Walentego może być błędne, nie zawsze wszyscy wiedzieli, jak się nazywały z domu matki. Wg mnie to ten sam Walenty, ale niech się wypowiedzą bardziej zaawansowani Genealodzy Smile

Pozdrawiam,

Gosia B.

_________________
Pozdrawiam. Gosia

http://przeszlosctomy.blogspot.com
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
beata_k2Offline
Temat postu: Czy to ten sam Walenty?  PostWysłany: 19-03-2017 - 21:41
Sympatyk


Dołączył: 02-01-2017
Posty: 284
Skąd: Darłowo
Status: Offline
Dziękuję Gosiu. Dotarłam również do aktu urodzenia Walentego - 1858 r. parafia Strońsko, rodzice: Józef i Anna Ładziak.
Nie powinnam więc chyba mieć wątpliwości, że nazwisko matki - Florczak -zostało błędnie zapisane.

Pozdrawiam,
Beata

_________________
http://historiajednegodrzewa.blogspot.com

Szukam aktu urodz. pradziadka Mikołaja Musztuk (s. Michała i Anny) ur. 12.12.1882 w Szechynie ok. Przemyśla (teraz Ukraina). Brak w parafiach: rzym.kat. w Medyce, grec.kat. w Medyce, grec.kat. dla miejsc. Torki
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg

Zarząd PTG: ptg@genealodzy.pl.:. rss Nasz RSS .:. Administrator strony: admin@genealodzy.pl
Strona wygenerowana w czasie 0.056700 sekund(y)