Autor |
Wiadomość |
AdamKrawczyk |
|
Temat postu:
Wysłany: 05-04-2017 - 14:42
|
|
Dołączył: 06-02-2011
Posty: 98
Status: Offline
|
|
Witam.
W przypadku wspomnianym przeze mnie były to szare koperty z imieniem nazwiskiem i rokiem zgonu danej osoby.W środku w niektórych były także
kenkarty z czasów okupacji hitlerowskiej.
Pozdrawia Adam K. |
|
|
|
|
|
AdamKrawczyk |
|
Temat postu:
Wysłany: 06-04-2017 - 10:30
|
|
Dołączył: 06-02-2011
Posty: 98
Status: Offline
|
|
Żeby przybliżyć czas z jakich lat były koperty.
Na pewno była koperta zmarłego w 1982 r. ojca mojego kolegi.
Zatrzymał ją sobie na pamiątkę , choć genealogią się nie zajmuje.
Pozdrawia Adam K. |
|
|
|
|
|
|
Temat postu:
Wysłany: 24-05-2017 - 22:33
|
|
Dołączył: 05-09-2016
Posty: 227
|
|
Zachęcona pozytywnymi wynikami poszukiwań kopert dowodowych uzyskiwanymi przez szanownych przedmówców udałam się do Urzędu Dzielnicy Targówek w celu podjęcia próby odszukania koperty mojej babci, zmarłej w 1986 roku.
Pani urzędniczka była bardzo miła ale... kategorycznie odmówiła mi podania numeru i serii dowodu babci. Powód: brak interesu prawnego. Badania historyczne, genealogiczne takim interesem absolutnie nie są.
Ostatni adres zamieszkania to Targówek ale poprzednio od 1940 roku babcia mieszkała na Pradze Północ i na pewno tam składała wnioski o wydanie dowodów. Czy jest zatem sensowne zwrócić się do Urzedu na Pradze Północ? Proszę o poradę |
_________________ Pozdrawiam, Ala
|
|
|
|
|
Sroczyński_Włodzimierz |
|
Temat postu:
Wysłany: 24-05-2017 - 23:06
|
|
Dołączył: 09-10-2008
Posty: 31604
Skąd: Warszawa
Status: Offline
|
|
Zmarłej własnej babci?? Klima...tak, jest sens. I przypomnij sobie czy sprawa spadkowa była...bo może masz jednak interes prawny. Ew. Bez numeru i serii, lub przez meyryczkę w Arch. W Milanówku |
_________________ Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
|
|
|
|
|
|
Temat postu:
Wysłany: 25-05-2017 - 09:28
|
|
Dołączył: 05-09-2016
Posty: 227
|
|
Sprawy spadkowej nie było. Byłabym jedyną spadkobierczynią, Babcia załatwiła swoje sprawy majątkowe jeszcze za życia.
Ale przyszła mi na myśl inna argumentacja: wg dowodu osobistego Babcia urodziła się w Leningradzie i brała ślub z dziadkiem w Rosji. Zatem mam potrzebę udokumentowania pokrewieństwa do praw do spadku po krewnych w Rosji. Z autentycznej korespondencji z ZAGS w Petersburgu - metryki nie zachowały się. Informacje zawarte w kopercie dowodowej mogą być jedynym dowodem na pokrewieństwo ?? Dziekuję Włodku za podpowiedź z Milanówkiem.
(I jeszcze - podsłuchałam, że seria dowodu to SJ...) |
_________________ Pozdrawiam, Ala
|
|
|
|
|
Sroczyński_Włodzimierz |
|
Temat postu:
Wysłany: 25-05-2017 - 09:44
|
|
Dołączył: 09-10-2008
Posty: 31604
Skąd: Warszawa
Status: Offline
|
|
To załóż. 55zł i z głowy. No i co ważne, może w ogóle warto. Lepszy dokument niż drzewko dla potomnych. Poza oczywiście podstawowym celem, tj uregulowaniem. Wtedy masz prawo i do rodzeństwa babci i ich potomków, a moźe i pradziadków. A gdzie SJ nie pamiętam. Chyba Mokotów |
_________________ Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
|
|
|
|
|
kasiakozłowska |
|
Temat postu:
Wysłany: 25-05-2017 - 20:12
|
|
Dołączył: 23-04-2017
Posty: 291
Status: Offline
|
|
Witam. Po przeczytaniu tematu o kopertach zdecydowała się wystąpić do UM jednego z miast w woj. łódzkim o kopertę mojego taty. Pojechałam Tam "na żywioł" bez żadnych podań, wniosków itp. Miłe panie w UM jak powiedziałam o co chodzi nie wiedziały co mają ze mną zrobić. Po krótkiej rozmowie a po co? a na co? a dlaczego? pani bez problemu sprawdziła po imieniu i nazwisku interesującą mnie osobę. W czasie rozmowy okazało się że znajdują się tam jeszcze koperty moich dziadków z obydwu stron czego w ogóle się nie spodziewałam. Miła pani przeszukała 35 lat żeby znaleźć interesujące mnie nazwiska. Napisałam podanie z prośbą o udostępnienie dokumentów tam zawartych. Mają mi je przygotować na jutro. I to za darmo. Mam nadzieję że tak będzie. Na koniec rozmowy panie powiedziały że jestem pierwszą osobą która interesuje się takimi dokumentami. Dowiedziałam się również że posiadają koperty od 1970 roku. Wizytę uważam za udaną. Czekam na efekty. Jutro uderzam do USC w małej wiosce bo tam przechowują koperty i mam nadzieję że także obejdzie się bez przygód. Nie piszę tego żeby się chwalić, ale żeby pokazać że nie każdy urzędnik rzuca petentowi kłody pod nogi. Są urzędnicy przyjaźni dla ludzi. Każdemu z Was życzę takich urzędników jakich dzisiaj spotkałam. Pozdrawiam Kasia |
_________________ Pozdrawiam Kasia
|
|
|
|
|
jatom |
|
Temat postu:
Wysłany: 25-05-2017 - 20:18
|
|
Dołączył: 29-03-2016
Posty: 93
Status: Offline
|
|
Kasiu - nie zdradzaj nazwy miasta - bo jeszcze ktoś "uczynny" doniesie na panienki z okienka i się skończy raj dla genealogów. Ja niestety dzwoniłem i - "po sprawdzeniu" okazało się, że wszystko się już "zutylizowało", jeśli chodzi o dziadków i wujostwo. "Za wcześnie" pożegnali się z tym światem... |
_________________ Jacek
Jeśli masz info o Malinowskich z Prużan, Wiaźmy albo Piotrkowa Trybunalskiego - daj znać
|
|
|
|
|
kasiakozłowska |
|
Temat postu:
Wysłany: 25-05-2017 - 20:21
|
|
Dołączył: 23-04-2017
Posty: 291
Status: Offline
|
|
Jacku w mieście o którym mówię prawdopodobnie nie niszczyli nic. Tak powiedziała pani. A ja już nie mogę doczekać się informacji jakie uzyskam z tych kopert. Kasia |
_________________ Pozdrawiam Kasia
|
|
|
|
|
jatom |
|
Temat postu:
Wysłany: 25-05-2017 - 20:26
|
|
Dołączył: 29-03-2016
Posty: 93
Status: Offline
|
|
Powodzenie - trzymam kciuki za Twój sukces ! |
_________________ Jacek
Jeśli masz info o Malinowskich z Prużan, Wiaźmy albo Piotrkowa Trybunalskiego - daj znać
|
|
|
|
|
kasiakozłowska |
|
Temat postu:
Wysłany: 25-05-2017 - 20:29
|
|
Dołączył: 23-04-2017
Posty: 291
Status: Offline
|
|
jatom napisał:
Powodzenie - trzymam kciuki za Twój sukces !
Dziękuję i wytrwałości życzę |
_________________ Pozdrawiam Kasia
|
|
|
|
|
|
Temat postu:
Wysłany: 05-06-2017 - 10:48
|
|
Dołączył: 17-05-2014
Posty: 559
|
|
czy urząd może żądać opłaty skarbowej 31 zł za udzielenie informacji, że koperty nie odnaleziono? |
_________________ Aneta
|
|
|
|
|
Sroczyński_Włodzimierz |
|
Temat postu:
Wysłany: 05-06-2017 - 21:48
|
|
Dołączył: 09-10-2008
Posty: 31604
Skąd: Warszawa
Status: Offline
|
|
moim zdaniem to w ogóle nie jest uzasadniona opłata - o ile się orientuję, to przywołana jest opłata za dostęp do informacji publicznej
a koperty dowodowe nie podpadają pod informację publiczną
Niestety, już bardziej informacją publiczną jest/może być:
"w zasobie naszego urzędu znajduje się/nie znajduje się koperta dowodowa zmarłego X".. i za to "bardziej" mogą skasować
ale...
...ale wtedy powinni za taką opłatą udzielić informacji publicznej nie o jednej kopercie, a o zasobie całym
w zasobie naszego urzędu znajdują się koperty:
1. Abacki Adam
2. Abacka Antonina
3. Babacki
...
99 845. Żabacki Zenon"
lub szerzej:
to co wyżej plus
mamy także
księgi meldunkowe z adresów:
...
...
...
zestawienia podatków od nieruchomości:
....
....
itd
też za 31 zł wszystko:) bo informacja o zasobie (nie zaś udostępnienie tego zasobu) to jest inf. publiczna - za 31 zł bilet do zestawienia wszystkiego "co jest"
zaś konkretna teczka ...nie wiem..dziedziczone prawo do informacji? (analogicznie do dostępie np medycznej po zmarłym, tylko nie upoważnienie indywidualne, a "wraz z innymi prawami niewygasającymi po śmierci" - skoro nie każdy może (bo nie wygasły prawa do ochrony dobrego imienia?) i trzeba wykazywać, że można do tej mieć dostęp...
...to na tej samej zasadzie, te same prawa chronią dostęp nieuprawnionym, co dają dostęp spadkobiercom - uprawnionym
ponieważ odmawiają do zawartości każdej, dowolnej, nie dlatego, że odmawiają do publicznej (wręcz wykazują, że to publiczna inf nie jest)
to i udostępniają nie dlatego że to inf publ. więc i nie powinni kasować 31 za dostęp do inf publicznej
nie wiem czy zrozumiale piszę, choć niby w bok to jednak troszku związane
no i z drugiej strony: negatywny wynik kwerendy to też wynik (to tak bardziej ogólnie)
czyli jak wyżej: chyba niestety mogą za inf "nie ma"/"jest" za to niebyt mogą za udostępnienie uprawnionemu zawartości:)
Chyba, że 31 zł ma inną podstawę niż mi się wydaje, że jest przywołana. |
_________________ Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
|
|
|
|
|
Heropolitanska_Izabela |
|
Temat postu:
Wysłany: 05-06-2017 - 23:03
|
|
Dołączył: 25-08-2007
Posty: 399
Status: Offline
|
|
Opłata w wysokości 31 zł jest to opłata za udostępnienie dokumentacji zgromadzonej w kopertach dowodowych oraz za udostępnianie danych zgromadzonych w Rejestrze Dowodów Osobistych. Przewiduje ją rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2011 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych i dokumentacji związanej z dowodami osobistymi.
Opłatę tę wnosi się przed złożeniem wniosku o udostępnienie danych lub wniosku o udostępnienie dokumentacji do kasy organu udostępniającego dane lub na jego rachunek bankowy.
Zatem skoro opłata jest wnoszona przed złożeniem wniosku oznacza to, że należy się także w wypadku, gdy koperta dowodowa nie zostanie odnaleziona.
Pisałam na temat opłat szerzej w dodatku do More Maiorum z września 2015 r. dot. dowodów osobistych i kopert dowodowych. |
|
|
|
|
|
Sroczyński_Włodzimierz |
|
Temat postu:
Wysłany: 05-06-2017 - 23:06
|
|
Dołączył: 09-10-2008
Posty: 31604
Skąd: Warszawa
Status: Offline
|
|
ok, czyli to inne 31 zł:)
nie ma tematu "dostępu do informacji publicznej" za udostępnianie koperty
ew. pozostaje temat 31 zł za wykaz "jakie koperty są w zasobie"- informację publiczną
potencjalnie:) |
_________________ Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
|
|
|
|
|
|