Genealodzy.PL Genealogia

Katalog Zasobów Metrykalnych - Nasze Parafie - Ćmielów, parafia Wniebowzięcia NMP

Komentarze - 22-09-2010 - 16:10
Temat postu: Ćmielów, parafia Wniebowzięcia NMP
Ten wątek zawiera informacje na temat tej parafii
kamil_360 - 22-09-2010 - 16:10
Temat postu: Ćmielów, parafia Wniebowzięcia NMP
Posidam akt zgonu Marianny Żurek zm w XIX wieku, po rosyjsku.
Kontakt: kamilsmieszek360@gmail.com
kamil_360 - 30-01-2011 - 16:27
Temat postu: Ćmielów, parafia Wniebowzięcia NMP
a także kilka metryk Żurkowskich.
Zainteresowanym mogę podać np. nazwiska świadków.
Kamil
Nikołaj - 30-01-2011 - 23:34
Temat postu: Ćmielów, parafia Wniebowzięcia NMP
Może się orientujecie, czy są dostępne księgi konwertytów dla tej parafii?
Mikołaj
maria.j.nie - 10-02-2011 - 21:46
Temat postu:
Witam
Księgi metrykalne wyznania rzymskokatolickiego w Archiwum Państwowym Oddz.
Sandomierz
U: 1890-1893
Z: 1887-1893

Neofici polscy - Materiały historyczne . spisy neofitów ... od „Spisy neofitów, którzy przyjeli wyznanie rzymsko –katolickie w prafiach od r.1700-1800 w warszawie „ s.26 publikacji
- „Neofici XiX stulecia wyznania ewangelickiego i kalwińskiego” s.174-piblikacji
- "Spis alfabetyczny neofitów" s. I - 295s. do XX- 321s.
(Library of Congress) http://www.archive.org/stream/neoficipo ... 9/mode/2up

Pozdrawiam serdecznie Maria
ziolek70 - 27-07-2011 - 17:38
Temat postu:
maria.j.nie napisał:
Witam
Księgi metrykalne wyznania rzymskokatolickiego w Archiwum Państwowym Oddz.
Sandomierz
U: 1890-1893
Z: 1887-1893
Pozdrawiam serdecznie Maria


Czy wcześniejsze roczniki są może w archiwum diecezjalnym?/
Sawicki_Julian - 27-07-2011 - 19:12
Temat postu:
Witam , w AP Sandomierz przeważnie są metryki od 1810 r. a może tez coś być jeszcze z wcześniejszych lat w Bibliotece Diecezji Sandomierskiej , lub w parafii Ćmielów od najmłodszych lat , czyli od 2011 , tylko od sierpnia urlop w AP , biblioteka od sierpnia ma być czynna ,wszystko jest tu w necie ; pozdrawiam - Julian
ziolek70 - 27-07-2011 - 20:04
Temat postu:
Sawicki_Julian napisał:
Witam , w AP Sandomierz przeważnie są metryki od 1810 r. a może tez coś być jeszcze z wcześniejszych lat w Bibliotece Diecezji Sandomierskiej , lub w parafii Ćmielów od najmłodszych lat , czyli od 2011 , tylko od sierpnia urlop w AP , biblioteka od sierpnia ma być czynna ,wszystko jest tu w necie ; pozdrawiam - Julian

http://baza.archiwa.gov.pl/sezam/pradzi ... E6miel%F3w
sa akta od 1890 wzwyż ....
W parafii Cmielów maja braki ..... na szczęście jest USC, ale maja tam od 1910 roku wzwyż.
A w Bibliotece Diecezji Sandomierskiej nie byłem. Toteż zaraz sprawdzę.

Ale jakby ktoś miał jakieś informacje o lata poniżej 1890 to proszę o cynk Wink

Arti
szczep338 - 27-07-2011 - 22:18
Temat postu:
W parafii są starsze roczniki. Sam korzystałem swego czasu z księgi urodzeń z lat 40. XIX wieku. Ale... ksiądz proboszcz jest człowiekiem bardzo nieprzyjemnym i nieprzychylnym genealogom. Księgi z XVII i XVIII wieku są bodaj w BJ albo w AGADZie.

Pozdrawiam,
Wiktor
ziolek70 - 30-07-2011 - 13:10
Temat postu:
szczep338 napisał:
W parafii są starsze roczniki. Sam korzystałem swego czasu z księgi urodzeń z lat 40. XIX wieku. Ale... ksiądz proboszcz jest człowiekiem bardzo nieprzyjemnym i nieprzychylnym genealogom.

Skądś to znam ;(
szczep338 napisał:


Księgi z XVII i XVIII wieku są bodaj w BJ albo w AGADZie.


BJ to Biblioteka Jagielońska??
szczep338 - 30-07-2011 - 14:31
Temat postu:
Tak Smile coś mnie się wydaje, iż księgi te były wydane drukiem, ale mogę się mylić.

Pozdrawiam, Wiktor
Kornelia_Major - 31-07-2011 - 00:25
Temat postu:
szczep338 napisał:
Tak Smile coś mnie się wydaje, iż księgi te były wydane drukiem, ale mogę się mylić.

Pozdrawiam, Wiktor



Witam

Dobrze Ci się wydaje . W roku 2005 Pan Jerzy Moniewski wydał drukiem /Wydawnictwo Małonakładowe - chyba po 10 egz. /opracowane dokładnie metryki wraz z indeksami np. małżeństwa od 1797 roku.
Niestety nikt nie ma pozwolenia na ich opublikowanie.
Musimy sami z czasem dotrzeć do akt metrykalnych Ćmielowa.

Pozdrawiam , Kornelia
ziolek70 - 31-07-2011 - 13:31
Temat postu:
Kornelia_Major napisał:
szczep338 napisał:
Tak Smile coś mnie się wydaje, iż księgi te były wydane drukiem, ale mogę się mylić.
Pozdrawiam, Wiktor

Dobrze Ci się wydaje . W roku 2005 Pan Jerzy Moniewski wydał drukiem /Wydawnictwo Małonakładowe - chyba po 10 egz. /opracowane dokładnie metryki wraz z indeksami np. małżeństwa od 1797 roku.
Niestety nikt nie ma pozwolenia na ich opublikowanie.
Musimy sami z czasem dotrzeć do akt metrykalnych Ćmielowa.
Pozdrawiam , Kornelia

Przecież musiał jakoś dotrzec do starych akt??!! może ktos wie jaka taktyke przyjął Pan Moniewski??!!
A dodatkowe pytanie, wiecie czemu nie można publikowac w/w dokumentu??
Znacie kogoś kto ma dostep do tego wydawnictwa?? Jeśli było 10 szt. to może jakis egzemplarz sie uchował??

Arti
pronobis - 31-07-2011 - 16:42
Temat postu:
W latach 2002 - 2005 Wyd Małonakładowe Moniewski z Radomia wydało 22 tomy ksiąg parafialnych z parafii Ćmielów
Chrzty 1601-1825, Zgony 1701-1825, Małżeństwa 1601-1825
Wydawnictwo już nie istnieje a Pan Moniewski zmarł.
Wiele z tych ksiąg (nie wiem dokładnie jakie) zostało skradzionych w czasie prac budowlanych na parafii chyba w 2003 roku.
Wszystkie tomy dostępne są w Bibliotece Narodowej i Jagielonce

Pozdrawiam

Darek
ziolek70 - 31-07-2011 - 17:10
Temat postu:
pronobis napisał:
W latach 2002 - 2005 Wyd Małonakładowe Moniewski z Radomia wydało 22 tomy ksiąg parafialnych z parafii Ćmielów
Chrzty 1601-1825, Zgony 1701-1825, Małżeństwa 1601-1825
Wydawnictwo już nie istnieje a Pan Moniewski zmarł.
Wiele z tych ksiąg (nie wiem dokładnie jakie) zostało skradzionych w czasie prac budowlanych na parafii chyba w 2003 roku.
Wszystkie tomy dostępne są w Bibliotece Narodowej i Jagielonce
Darek

Dziękuje za dokłądne wyjasnienia. przydadzą się na później.
Aczkolwiek zostaje mi przerwa w "życiorysie" 1825-1890!
Czasami może być problem w wywiedzeniem ciągłości rodu gdy sie ma 65 lat przerwy ;(
szczep338 - 31-07-2011 - 22:40
Temat postu:
Z tą kradzieżą to jest tak, że księgi te odzyskano (wedle mojej wiedzy) i znajdują się albo w AGADzie, albo w Jagiellonce i chyba nie są udostępniane.

Pozdrawiam,
Wiktor
Paweł_z_Krakowa - 21-11-2011 - 21:07
Temat postu:
Witam,
Przez najbliższe kilka dni będę korzystał z publikacji Moniewskiego, mogę więc komuś pomóc - oczywiście w granicach rozsądku.
Książki są faktycznie niezwykle szczegółowe, w ślubach istnieją osobne indeksy wg nazwiska żony i męża, a w chrztach noworodki sortowane są według nazwiska i imienia ojca, tym samym pokazując od razu całą rodzinę. Fantastyczne!
Pozdrawiam,
Paweł
kamil_360 - 21-11-2011 - 21:18
Temat postu:
Paweł_z_Krakowa napisał:
Witam,
Przez najbliższe kilka dni będę korzystał z publikacji Moniewskiego, mogę więc komuś pomóc - oczywiście w granicach rozsądku.
Książki są faktycznie niezwykle szczegółowe, w ślubach istnieją osobne indeksy wg nazwiska żony i męża, a w chrztach noworodki sortowane są według nazwiska i imienia ojca, tym samym pokazując od razu całą rodzinę. Fantastyczne!
Pozdrawiam,
Paweł



Witaj!
Jeśli można skorzystać z Twojej pomocy, czy mógłbym prosić o sprawdzenie 3 nazwisk? Razem powinno być nie więcej niż 6 osób.
-śl. na nazwisko Iskra Marianna i Głąb Franciszek (przed 1890)
-ur. Marianny Iskry (ok. 1860)

i nazwisko Żurkowski, oraz w/w.

Jeśli możesz, napisz na kamil.smieszek94@gmail.com -może będę mógł Ci się odwdzięczyć w jakiejś parafii.

Pozdrawiam,
Kamil Śmieszek
Łukasz_Niewęgłowski - 21-11-2011 - 21:38
Temat postu:
Witam serdecznie,
Ja również mam prośbę. Bardzo proszę, oczywiście w miarę możliwości o odnalezienie aktu chrztu Piotra Granata( między rokiem 1810,a 1825). Niestety nie znam danych jego rodziców. Proszę o kontakt: lukasz.nieweglowski@op.pl
Pozdrawiam
Łukasz
szczep338 - 21-11-2011 - 21:51
Temat postu:
Witam,

Jeśli mogę prosić, to jeżeli można by znaleźć akt chrztu Jana Ćwika (ur. gdzieś między 1840 a 1855). Niestety, ja również nie znam imion jego rodziców.

Pozdrawiam,

Wiktor
Paweł_z_Krakowa - 22-11-2011 - 08:14
Temat postu:
Panowie!
Przypominam że publikacja Moniewskiego obejmuje lata DO 1825 roku.
Pozdrawiam,
Paweł
Kozubowski_Andrzej - 22-11-2011 - 11:06
Temat postu:
Witam serdecznie
Jeśli można - to bardzo proszę o sprawdzenie nazwiska Kozubowski, -a - dzieci Michała i Małgorzaty z Szymańskich.
Chrzty - 1805-1813.
Napewno będzie - Antoni ur.1805. Być może Jan (1809,10 ?), Ignacy (1812?) lub inne osoby.
Dziękuję i pozdrawiam
Andrzej Kozubowski
Paweł_z_Krakowa - 22-11-2011 - 18:06
Temat postu:
Panie Łukaszu,
Piotrów Granatów jest dwóch.
Pierwszy, syn Franciszka i Agnieszki Stan, ochrzczony został 13 maja 1821 w Podkościelu pod numerem 10 jako Petrus Celestinus. Inne dzieci tej samej pary to Jan (1817), Jan (1818 - zapewne pierwszy Jan zmarł po urodzeniu), Tomasz (1823).
Drugi Piotr Granat wziął ślub 21 października 1810 z Magdaleną Kapuściak; on miał 21 lat, ona 17, mieli następujące dzieci: Maciej (1812), Magdalena, Jan, Anna, Katarzyna, Franciszek, Józef (1826).
Wśród zmarłych Piotrów Granatów brak. Proszę uszczegółowić, o którego Piotra Granata chodzi.
Pozdrawiam,
Paweł
Łukasz_Niewęgłowski - 22-11-2011 - 18:20
Temat postu:
Witam,
Dziękuje serdecznie za poświęcenie czasu na poszukiwanie moich przodków.Mój praprapradziadek to pierwszy z Piotrów( w roku 1865, gdy urodził się jego syn, podano wiek-47 lat również zamieszkały w Podkościelu). Bardzo proszę o informację, gdyby natrafił Pan na jeszcze jakieś informacje o jego rodzeństwu lub rodzicach.
Pozdrawiam
Łukasz
kamil_360 - 22-11-2011 - 18:42
Temat postu:
Paweł_z_Krakowa napisał:
Panowie!
Przypominam że publikacja Moniewskiego obejmuje lata DO 1825 roku.
Pozdrawiam,
Paweł


Witam!

Do 1825 nazwiska Żurkowski i Głąb nie występują, ale nazwisko Iskra powinno się przewijać.
Czy mógłby Pan sprawdzić?

Dziękuję i pozdrawiam,
Kamil Śmieszek
elżbieta - 23-11-2011 - 04:35
Temat postu:
Witam
Czy mogła bym prosić o sprawdzenie nazwiska Orlikowski
Pozdrawiam i dziękuję
Elżbieta
Paweł_z_Krakowa - 23-11-2011 - 16:39
Temat postu:
Mogłaby Pani ale bardzo proszę o imiona i daty graniczne!
Pozdrawiam,
Paweł
Marszycki - 23-11-2011 - 16:49
Temat postu:
Panie Pawle.
Chodzi mi o małżeństwo Targowskiej z Jerzmanowskim w okresie 1755-1762.Czy przypadkiem nie zostało odnotowane w tej pozycji?
Stefan
kasiac90 - 23-11-2011 - 17:52
Temat postu:
Witam Panie Pawle,
ja również chciałabym prosić Pana o pomoc. Wiem, że potrzebuje Pan znać imiona oraz daty graniczne, ale po prostu nie znam takowych, ponieważ jestem jeszcze słabo zorientowana jeśli chodzi o tą gałąź rodzinnego drzewa. Interesuje mnie przede wszystkim czy w indeksach występują takie nazwiska jak: Zarobkiewicz, Rajzenowicz, Starząmski(a)/Starzomski(a). Uzyskane informacje pomogą mi zawęzić pole poszukiwań o określone tereny. Byłabym bardzo wdzięczna, ale też zrozumiem jeśli sprawi to Panu za dużo kłopotu Smile
Pozdrawiam
Katarzyna
Sawicki_Julian - 23-11-2011 - 18:13
Temat postu:
Witaj Kasia , chciałem podpowiedzieć że w sąsiedniej parafii dla Ćmielowa jest parafia Wszechświęte , a tam jest na pewno nazwisko Zarobkiewicz ,może i inne szukane , te metryki ( skany ) są tu w necie , są chyba też spisy w niektórych księgach na końcu , ale są to tabelki ładnie napisane i bez powiększania można czytać nazwiska , a jak się znajdzie to powiększać i kopiować się daje ,tylko w Świetokrzyskim otworzyć sobie powiat Opatów ; pozdrawiam - Julian
Pieniążek_Stanisław - 23-11-2011 - 18:59
Temat postu:
Tak jak pisze Julian w sąsiedniej parafii Wszechświęte występuje nazwisko Starzomski.
Np w 1883 rodzi się Jan syn Walentego i HelenyWęgierkiewicz a w 1880 Elżbieta córka Franciszka i Marianny Dulewy
Staszek
Pozostałych nie zauważyłem. Być może w innych l;atach.
elżbieta - 23-11-2011 - 19:35
Temat postu:
Witam serdecznie
Chodzi mi o Orlikowski Antoni w latach 1794 - 1815 lub jego rodzeństwo. Imion rodziców jeszcze nie poznałam.
Pozdrawiam Elżbieta
kasiac90 - 23-11-2011 - 23:08
Temat postu:
Witam,
serdecznie dziękuję za podpowiedzi, to bardzo miłe z Waszej strony:) Wiadome mi było, że w aktach parafii Wszechświęte pojawia się nazwisko Zarobkiewicz i Starzomski, choć jeszcze nie przeglądałam ich dokładnie a jedynie pobieżnie. Niemniej dziękujęSmile
Pozdrawiam
Katarzyna
Paweł_z_Krakowa - 26-11-2011 - 02:22
Temat postu:
Witam wszystkich,
Sprawdziłem w tym tygodniu część próśb.
@Marszycki: Jerzmanowski, Targowski - tych nazwisk w ślubach 1739-1759 brak.
@elżbieta, Orlikowski: takiego nazwiska nie ma w chrztach 1759 do 1811. Jest za to Orłowski, prześlę fotografie.
@Kozubowski_Andrzej, nazwisko Kozubowski: chrzty 1758-1797 oraz 1811-1825 brak, śluby i zgony 1797-1825 brak, za to znalazłem to czego Pan szukał w chrztach w latach 1797-1811, prześlę fotografie.
@kamil_360: Iskra - chrzty 1758-1825, zgony i śluby 1797-1825 brak. widziałem kilku Iskrów we wcześniejszych latach. Jakie imiona i daty pana interesują?
@kasiac90: Zarobkiewicz, Rajzenowicz - chrzty 1758-1825, śluby 1797-1825 brak. Znalazłem kilku Starzeńskich/Starzomczyków/Starzomskich, prześlę fotografie.
@Łukasz_Niewęgłowski: Granat - znalazłem kilka dalszych informacji, prześlę fotografie.
Fotografię oczywiście przesyłam, jeśli znam adres e-mail - proszę go podać na privie jeśli jeszcze tego Państwo nie zrobili. Fotografie obejmują zazwyczaj tylko informacje zawarte w indeksach chyba że wiedziałem dokładnie czego Państwo poszukują.
W przyszłym tygodniu będę jeszcze korzystał z Moniewskiego. W sumie jest to 10 tomów chrztów, 7 małżeństw i 5 zgonów. Pierwsze tomy zawsze są wybrakowane. Każdy tom posiada indeksy z wszystkich wpisów z lat zawartych w indeksach; jedynie tomy B6, B7, B8 posiadają wspólny indeks w tomie B8. Tomy zostały wydawane dokładnie według układu księgi, a więc dana księga może się zaczynać w marcu 1797, a kończyć w kwietniu 1811 i tak też będą zrobione indeksy w księdze. Daty są jak następuje:
B1 1601...1667 (braki), B2 1667-1695, B3 1695-1719, B4 1719-1739, B5 1739-1758, B6-8 1758-1797, B9 1797-1811, B10 1811-1825.
C1 1601...1667 (braki), C2 1667-1695, C3 1695-1719, C4 1719-1738, C5 1738-1769, C6 1770-1797, C7 1797-1825.
M1 1653...1719 (braki), M2 1719-1739, M3 1739-1772, M4 1772-1797, M5 1797-1825 oraz wybrane zgony z dalszych lat.
Pozdrawiam,
Paweł
kamil_360 - 26-11-2011 - 09:30
Temat postu:
Interesuje mnie nazwisko-ogółem wszyscy.
Jeśli Pan natrafi to proszę o wypisanie ich.
Kiedyś może dotrę do ksiąg z lat 1825-1890, więc będę teoretycznie miał wszystkich przodków mojej prapraprababki.

Dziękuję i pozdrawiam,
Kamil
Kozubowski_Andrzej - 26-11-2011 - 11:45
Temat postu:
Panie Pawle !

Bardzo dziękuję za sprawdzenie i poświęcony czas.
Będę wdzięczny za zdjęcie lub info.
Kontakt: akozubowski@wp.pl

Pozdrawiam, Andrzej Kozubowski
madzia_rafal - 04-05-2013 - 22:47
Temat postu:
Witam! Poszukuję informacji na temat rodzin Starzomskich Rafalkowskich Boryckich Gajdów Kapsiaków. Z góry dziękuję
Gajzler_Michał - 05-05-2013 - 14:19
Temat postu:
Witam,

Zwracam się z pytaniem czy wiadomo gdzie na dzień dzisieszy znajdują się księgi metrykalne za lata 1825-1890 ?

Pozdrawiam.
kamil_360 - 05-05-2013 - 18:35
Temat postu:
na parafii.
W AP nie ma ich na 100%.

K.
Gajzler_Michał - 08-05-2013 - 18:30
Temat postu:
Dziękuję.

Faktycznie tak może być. Tutaj: [ http://www.sandomierz.opoka.org.pl/strd ... e.php?p=29 ] napisano, że "Parafia posiada akta parafialne od 1668 r.". A od stycznia 2013 roku jest nowy proboszcz.
kamil_360 - 08-05-2013 - 19:25
Temat postu:
Jest. Byłem dwukrotnie, jednak dwukrotnie "olany".
Może innym się uda:)

Powodzenia życzę,
Kamil
Gajzler_Michał - 02-06-2013 - 16:11
Temat postu:
Jeśli by się komuś jednak udało, to mam uprzejmą prośbę o sprawdzenie nazwisk dla dat sprzed 1890 roku: Dominikiewicz i Petelewicz (oboczności: Potelewicz, Pętelewicz, Pentelewicz).

Pozdrawiam
Michał Gajzler
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits